Skocz do zawartości

Stan agonalny tylnego amortyzatora w Honda NX 650 90r.


Hipolit
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, sprawa jest następująca; od mniej więcej dwóch tygodni tylny amor w moim Dominatorze zaczął się pocić ale po zlocie w ostatni weekend jego stan jest tragiczny, chyba całkowicie zgubił olej, nic nie tłumi, motocykl skacze na byle dołku że aż nie da się jechać. Oto zdjęcia...

A pytanie brzmi czy da się z nim coś jeszcze zrobić oprócz wymiany na inny w lepszym stanie, czy takie amory można remontować, wymienić jakiś uszczelniacz zalać od nowa olejem, czy jest od rozbieralny. Jeśli tak to jak to zrobić i jakimi częściami, co naprawić co wymienić? Czekam na wasza pomoc.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam raczej nic nie zrobisz- to robota dla poważnego warsztatu. Na szczęście jest mnóstwo miejscówek gdzie regenerują amorki- na przykład tutaj (nie wiem, czy to dobry warsztat, podaje pierwsza pozycję z googla).

Może się też okazać, że naprawa bedzie droższa niz kupno używki w dobrym stanie.

pozdro :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można zrobić samemu, mi się udało w bladym 33 zrobić (zewnętrzny zbiornik z azotem) i działa już 6kkm :)

 

W moim wypadku koszty:

olej coś koło 100, zostało go jeszcze na co najmniej 2 amory :)

podtoczenie podkładki aby wszedł nowy uszczelniacz - 10 zł

stary wentyl (zbiornik ciśnieniowy nie miał, musiałem dorobić) 0 zł

nabicie azotem 5 zł

 

tu masz link jak to mniej więcej wygląda (trochę inny typ)

http://www.peterverdonedesigns.com/600RRshock.htm

 

olej możesz kupić w larssonie - silkolene rsf

tu masz tabelę olejów http://mahonkin.com/~milktree/motorcycles/fork-oil.html

u mnie był showa niebieski, czyli SS 25, zastąpiłem silkolenem 2,5 - najbliższy z tabeli.

 

W dominatorze CHYBA nie masz gazowego więc sprawa powinna być jeszcze prostsza niż w CBR, ważne aby powierzchnie nie były porysowane i tyle. Nierozbieralne też można później złożyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim amorze ta część która jest metalowa na która nachodzi ta czarna(pod sprężyną) jest już trochę zjechana, wyżłobienia czuć pod palcem więc raczej już nic z tego nie będzie.

Ale znalazłem na allegro używkę ale różni się od mojego i nie wiem czy to kwestia tego typu że jest on od innego motocykla czy od innego rocznika chociaż koleś powiedział że pochodzi z Dominatora z 89r. a z tego co wiem nie przeprowadzano zmian w zawieszeniu. Pytanie czy to u mnie jest nieoryginalny czy jemu się coś pomyliło.

Oto zdjęcie.

Edytowane przez Hipolit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...