jimi11 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Dodam że klakson mam odłączony. A przewody zaizolowane? Signal - od klaksonu. Sprawdz przy okazji jakie jest ladowanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2010 To teraz wiesz co śledzić.Schemat instalacji i gonisz przewód idący do klaksonu. Jak masz wyjęty bezpiecznik to na jednej końcówce jest zasilanie a druga końcówka idzie do klaksonu.Miernik ustaw na omomierz i po wyjęciu sprawdź czy końcówka idąca do klaksonu dzwoni do masy(nadal odłączony klakson).Jeśli tak to wiesz, który przewód zwiera do masy. Pozostanie Ci znaleźć tylko miejsce. Jimmi, proszę powiedź mi jakie ma znaczenie napięcie ładowania, gdy jest zwarcie bez uruchamiania motocykla? :wink: Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Po dokładnych oględzinach wszystkich kabli, świateł, stacyjki, wskaźników, przerywaczy etc. i stwierdzając że wszystko jest ok, sprawdziłem stator i moim zdaniem też był ok, zalałem nowy olej, odpaliłem moto który w 2s spalił bezpiecznik i tak samo kolejny i kolejny. Następnie odpiołem trzy żółte kable od prądnicy idące do regulatora i motocykl normalnie zapalił, wkręcał się. Kiedy je znowu podpiołem bezpiecznik znowu się spalił. Taraz pytanie czy do wymiany jest regner czy stator? Jeśli regner to od jakiego motocykla będzie pasował bo podobno oryginalny jest wadliwy, dzwoniłem do kilku osób i każdy mówił że już sprzedał. Jeszcze raz liczę na Waszą pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Sprawdz miernikiem regler i bedzie wiadomo, choc mi sie wydaje ze to najprawdopodobniej jego wina... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Jimmi, proszę powiedź mi jakie ma znaczenie napięcie ładowania, gdy jest zwarcie bez uruchamiania motocykla? :wink: Nie chodzi o zwarcie bez uruchamiania... DO AUTORA: Zmierzyles w koncu te napiecie ladowania? :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Z tego co piszesz wyglada ze zwarcie robi stator. Po jego odpieciu wszystko normalnie chodzi. Przestaw miernik na skale Ohmowa i sprawdz poszczegolne fazy na przebicie do masy. Jimi - w tym przypadku napiecia ladowania raczej nie bedzie :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Sprawdz miernikiem regler i bedzie wiadomo, choc mi sie wydaje ze to najprawdopodobniej jego wina... Możesz podać jakieś wskazówki jak mam sprawdzić ten regler? Nie chodzi o zwarcie bez uruchamiania... DO AUTORA: Zmierzyles w koncu te napiecie ladowania? :bigrazz: Napięcie ładowania teraz raczej nie mogę sprawdzić bo pali mi bezpiecznik od razu po zapaleniu. Ale z tego co pamietam to jak jeszcze nie palił bezpiecznika od razu to napięcie było niskie, gdzieś 12,7V na światłach troszkę mniej, tylko że to było na zwęglonym kablu od statora. Sam juz nie wiem. Zmierzyłem napięcie międzyfazowe i na każdym z kablu przy 4-5tyś napięcie wynosiło ok 80V ale kiedy ustawiłem ohmomierz na 200 i sprawdziłem rezystancję to jakieś cyferki mi latały. Przypominam że jeden z żółtych kabli idących do regulatora który wymieniłem był zwęglony. Kiedy podpiołem miernik do regulatora (czerwony i czarny przewód) napięcie było takie samo jak w aku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 (edytowane) Ewidentnie stator. Zdejmij dekiel i zobaczysz czarne uzwojenia. Zwarcie robi pod obciążeniem dlatego pomiar na sucho może nic nie pokazać. Edytowane 26 Sierpnia 2010 przez _Monter_ Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Nie wiem czy dobra droga podarzacie gdyz, wczesniej autor watku pisal: Po dokładnych oględzinach wszystkich kabli, świateł, stacyjki, wskaźników, przerywaczy etc. i stwierdzając że wszystko jest ok, sprawdziłem stator i moim zdaniem też był ok Alternator jest raczej sprawny bo z pomiarów wynika że ładowanie jest, tylko gdy są właczone światła to aku siada i widać też to na pomiarach. Kabel był zwęglony od strony alternatora, ten z "sznurkową" izolacją. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Moim zdaniem stator był OK, ale faktycznie był chyba ciemny, może nie całkiem czarny ale koloru miedzianego raczej też nie (ale nie pamiętam na 100%) Ładowanie było tylko jak się okazało bardzo słabe bo napięcie było 12,7V. Prąd na ramie był chyba dlatego że gdy miałem odłączoną kleme od aku "-" to napięcie szło do ramy bo np. żarówka zamykała obwód bo klema z "+" była przypieta, tak mi się przynajmniej wydaje. Bezpiecznik wywala gdy zapalam motocykl i są podpięte kable od statora, gdy są odlączone motocykl chodzi. Napięcie na fazach było ok 80V przy 4-5tyś, ale gdy sprawdzałem rezystancję to coś tam niby mi pokazywało a podobno ma być nieskończona. Napięcie na reglerze jest takie samo jak w aku. Jeden kabel idący z statora był zwęglony ale tylko od statora czyli Stator--> jeden zwęglony przewód--> złączka-->przewód nie tknięty--> regulator. Ten przewód wymieniłem. Ale byłby ślady że ktoś już wykręcał stator. Troszkę namieszałem ale teraz chyba wszystko naprostowałem :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Mocu ale przecież wymienił jeden zesmalony na węgiel przewód idący ze statora. To pominąłeś czytają resztę. Już napisałem, że pod obciążeniem może walić do masy. Oczywiście nie upieram się bo może i faktycznie regler ale nie mam tego pod nosem więc sugeruję. Natomiast drugą sprawą jest to, że chyba żadna filozofia zdjąć dekiel i sprawdzić to. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Stoźu Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 (edytowane) Postaram się sprawdzić stator, ewentualnie zrobię fotę i wstawię. Jeśli to faktycznie stator to podejdzie od gsx 550? Jest jakiś sposób żeby wykluczyć uszkodzenie regulatora? Edytowane 27 Sierpnia 2010 przez Stoźu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Statory sa chyba takie same. Regler bada sie w sposob dosc pracochlonny mierzac poszczegolne diody na przejscie i brak przejscia ( pokazane w serwisowce ). Jednak kiedy wszystko dziala po odpieciu statora to latwiej zalozyc dobry stator i potem sprawdzic ladowanie ew jego brak jesli regler jest rowniez walniety. Stator najlatwiej sprawdzasz wlasnie na chodzacym moto - odpinasz 3 zolte przewody i przy 5 tys obr sprawdzasz ile Volt daje pradu zmiennego kazda z par ( 1+2, 2+3, 3+1 ). Powinno byc okolo 70V na kazdej parze, jezeli jest roznica miedzy parami to stator jest walniety. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2010 Adamie, pisal tak: Bezpiecznik wywala gdy zapalam motocykl i są podpięte kable od statora, gdy są odlączone motocykl chodzi. Napięcie na fazach było ok 80V przy 4-5tyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 28 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2010 No ale czy na wszystkich fazach ? Czasem napiecie jest, ale pod obciazeniem ktores z uzwojen przebija na mase lub ma za duzy opor wewnetrzny, ostatnio tak mialem z moto kolegi. Tak ze trzeba tez sprawdzic opornosc w poszczegolnych uzwojeniach. Nastepny problemem moze byc zwarcie w samej spalonej kostce laczacej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.