Piotr Dudek Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 bo pewnie dopiero za drugim razem dobrze złożyli rozrząd, nie ma innej opcji żeby iskra była co drugi obrót wału musieliby montować impulsator na wałku rozrządu a nie na wale Jak np. w XS400 czy moim CB250G i kilku innych starszych motocyklach japońskich. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 W czterosuwie iskra może występować co obrót wału korbowego i nie ma to żadnego wpływu na pracę silnika. W Maluchu iskra występuje co obrót wału jednocześnie na obu cylindrach i to w dodatku z jednej cewki WN. Iskra co dwa obroty wału to największa głupota jaką co chwilę słyszę. Najciekawsze że małe dwusuwowe Suzuki z "pointless electronic ignition" mają dwie iskry na obrót wału i też chodzą. Ja nawet jeździłem na takim module z Suzuki w Simsonie, dawał trzy iskry na obrót wału i też jeździł! Rzadko spotyka się aby w motocyklach celowo robiono zapłon co dwa obroty wału korbowego, z tego co wiem niektóre Piaggio z silnikiem Master 500 miały taką funkcję połączoną z ECU celem uzyskania jeszcze mniejszych emisji spalin. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Iskra co dwa obroty wału to największa głupota jaką co chwilę słyszę. W weteranach jest to norma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Fajna animacja ale w moim CB750K jest coś popsute bo u mnie za każdym razem jak tłok jest w górze (GMP) to przeskakuje iskra. Jak to naprawić? Założyć zapłon typu Single Fire. :biggrin: Jeśli takowy istnieje do CB. W H-D jest Dual Fire też, niby nic złego ale montaż Single Fire poprawia pracę silnika, ekonomię i trochę jakby power. Miałem takowy, racingowy ale sie rozkraczył. Pewnie dlatego że był japoński. :biggrin: Wróciłem do porządnego, amerykańskiego zapłonu. :buttrock: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2010 Moc w nowych motocyklach iskra przeskakuje przy każdym obrocie wału korbowego. Nie jestem pewnien, ale wydaje mi się że we wtryskowych motocyklach w suwie wydechu iskra nie występuje. Czyli raz na dwa obroty wału. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 baba całkiem możliwe, jednak 90% motocykli ma iskrę przy każdym obrocie wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Z tego co pamiętam z czytania internetu, w HD jedna cewka na dwa cylindry ma ten problem, że w pewnym momencie zapłon w jednym cylindrze występuje w suwie sprężania na kilkadziesiąt stopni przed GMP, co jest dużym problemem. Z tego powodu lepiej mieć zapłon z osobnymi obwodami na cylindry, tak jak w japońcach. We wtryskowcach wątpię aby każda cewka (osobna na cylinder) była wyzwalana osobno, tak samo same wtryskiwacze. Rzadko spotyka się czujniki położenia wałka rozrządu. Wtryskiwacze mogą być sterowane cztery jednocześnie, dwa jednocześnie lub sekwencyjnie - każdy z osobna. Również nie ma to znaczenia na pracę silnika. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 (edytowane) Nom. to jest feler HD, ten zapłon. Tzn. nie feler ale pewna, mała wada. Wybór zapłonów Single Fire jest spory. Miałem racingowy Crane Hi-4 z pełną regulacją potencjometrami i przełącznikami typu "kick/electric start" który w opcji "kick" dawał iskrę od razu gdy wał zaczynał sie kręcić a opcja "electric" dawała iskrę po chwili gdy wał nabrał rozpędu. Była tez opcja "race only" która niewiele mi dawała poza tym że silnik jakoś "sztywno"na tym pracował. No i najważniejsze było - regulacja opóźnienia dla tylnego cylindra. Niestety mały moduł wielkości pudełka zapałek jest mocowany na miejscu impulsatora. Temperatura + wibracje wykończyły go. Najpierw przerywał na gorąco a gdy docisnąłem go palcem to było git, potem coraz częściej aż w końcu zdechł jeden cylinder. Cewkę zostawiłem od Single Fire ale założyłem moduł i impulsator OEM i jest git. Fakt że silnik stracił trochę werwy z tego powodu. Następnym razem wypróbuję produkty Dynatek, podobno lepsze niż Crane Cams których przypadłością jest właśnie takie uszkodzenie jak moje. Moduł stary nadal mam, jest jakiś chętny elektronik który zajrzy w to z ciekawości? :biggrin: Efektu 100% sprawności nie oczekuję, jak naprawi to git a jak nie to nie będę ryczał, a oboje zdobędziemy nowe doświadczenie. :biggrin: Podobno jakiś "zimny lut" mógł puścić. Wracając do zapłonów 4T - co jeśli przerywacz jest mocowany na wałku rozrządu? Wtedy zapłon powinien być "pojedynczy" prawda? Yamaha XS400. Edytowane 21 Sierpnia 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Ja mam u soiebie zalozony DYNA 3000 i naprawde moge stwierdzic ze moto zuplenie inaczej pracuje z duzym + na poprawe zarowno odpalania zimnego, jak i stabilnoscia pracy na biegu jalowym, no i rzecz jasna oddawaniem mocy :cool: http://www.dynaonline.com/skins/products/m...sers/dyna_3000/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2010 Nom. Dyna daje radę. W Crane też było limitowanie odcięcia zapłonu. Wtedy Harrego raz wykręciłem do 9k RPM. :eek: Zabójcza prędkość dla dużego OHV. Teraz przy 6k gubię zapłon. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.