Skocz do zawartości

Problem z CBR 400RR Nc23


jonasz12
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

A propos łańcucha to masz ZAKUWANY czyli nie ma żadnej zapinki jest tylko ogniwo zagniecione na bokach. Tak na oko ciężko je zauważyć zwłaszcza w starym łańcuchu. Taki łańcuch można ściągnąć np. szlifierką kątową szlifując bok jednego ogniwa.

Pamiętaj też, że nowa zapinka ni groma nie będzie pasować do wyciągniętego łańcucha albo będzie stukać na zużytych zębatkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to nikomu nie przeszkadza to zabloguje ten temat jako że to mój pierwszy "remont" motoru, nawet nie mam kompletu kluczy :)

 

Co do oleju to naprawde nie ma żadnych opiłków ani niczego podejrzanego, czyściutki bez zadnych białych zabarwień ani niczego.

 

Łańcuch udało mi sie jeszcze naciągnąć na regulkacji bez kombinowania z skracaniem łańcucha :) Jest na 2 palce.

 

Dziś wykręciłem oba koła i powybijałem łożyska.... masakra, nie sądziłem ze to takie trudne, męczące i czasochłonne. Ale ogólnie sie udało. Łożyska jak smieci, gołym okiem widać jakie zjechane. Zimmeringi takie stare ze sprężynka w środku to sama rdza i sie wysypała i pokruszyła po ich wyjęciu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łańcuch udało mi sie jeszcze naciągnąć na regulkacji bez kombinowania z skracaniem łańcucha :) Jest na 2 palce.

 

Lancucha sie nie skraca

Najwieksza bzdure jaka Ci powiedzial mechanik to o tym lancuchu. Zobacz jak jest napiety lancuch, przepchaj metr i potem sprawdz znowu. Prawie zawsze sie nierowno wyciaga. Jesli lancuch jest do wymiany to wymienia sie caly zestaw napedowy.

 

Co do stukow - w tym silniku to nie beda zbyt duze luzy zaworowe, bo tam sie nie powiekszaja, tylko skracaja. Jesli juz to mozesz zajrzec czy zaden sie nie podparl.

 

Ps. po co zdejmowales oslone zebatki zdawczej zeby poszukac "szczepki"? Nie latwiej bylo zakrecic kolem az lancuch sie przemiesci?

Masz ZAKUWKE, a nie ZAPINKE. Zakuwka jest mocniejsza od zapinki.

 

Moja rada jest taka: Oddaj do naprawde dobrego serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziś wymieniłem te łożyska i w ogóle inaczej sie motorem jeździ :) pięknie można sie wykłądać i nic nie nosi :)

 

Co do silnika to nadal stuka :(

 

Dziś pojechałem do mojego "przyszłego mechanika" i on stwierdził ze za 500 zł rozłoży mi motor na drobne, posprawdza co tylko sie da ale nie gwarantuje ze znajdzie przyczyne. Czy to dobra i normalna cena ?? bo nie wiem czy nie przepłacam.....

 

Niestety bedzie miał czas dopiero po d koniec września, więc o tym sezonie moge już zapomnieć.

 

Póki co jeżdże ze stukaniem.......

 

Jak coś sie zmieni dam znać.

 

Dzieki

 

Dziś zauważyłem ze jak jest silnik zimny to o wiele głośmniej stuka. Wyfdaje mi sie ze to z góry silnika po środku (z miejsca gdzie są koła od rozrządu) tak na moje ucho.

 

Do tego przeleciałem wszystkie kostki specyfikiem "Kontakt" i po 3 razy włożyłem i wyjołem :)

(tak na wszelki wypadek)

Edytowane przez jonasz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MOC: wielkie dzieki za takie optymistyczne nastawienie :D tego mi było trzeba usłyszeć :)

 

Co do samego pukania to pojeździłem w weekend i mogę trochę dodać opisu:

 

Na poczatku stukało cały czas tak samo, i na luzie i podczas ruszania i tylko na wolnych obrotach.

Teraz jak naciągnąłem łańcuch wydaje mi się ze trochę się to zmieniło..... na samych wolnych to nie stuka tak uporczywie (oczywiście tez stuka) ale jak się rusza to przy obciążeniu głośniej stuka i też tylko na wolnych obrotach.

 

Co to tego łańcucha to nie jestem taki pewien żeby dać sobie rękę uciąć ale wydaje mi sie ze od tego momentu to sie zmieniło.

 

Może to coś przy przednim napędzie? (jakies tryby czy coś...) (zębatki i łańcuch zużyte są już w 60%)

Jak się objawia wyrobiona przekłądnia rozrusznika? w jakim momencie to puka? właśnie jak się rusza? czy każdy przypadek może być inny ?

 

Dzięki za wszelkie sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak pisałem wcześniej jest cała CBR 400 RR za 1500 zł bez prawa rejestracji. ale nie wydam 1500 zł bez wcześniejszego zdiagnozowania mojego motoru.

 

A ty byś kupował cały drugi jak to by się okazał jeden zużyty tryb albo jakież felerne łożysko ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak silnik zdrowy to bym brał za 1500 , ale mało prawdopodobne ze silnik jeszcze żyje w takiej cenie i tez może paść za jakiś czas,

 

może sprzeda sam silnik ? ale pewnie używany byl do stuntu..

Edytowane przez Digidy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jonasz12 - Ja bym obstawiał skrzynię biegów, to jest element który zawsze się obraca nawet na biegu neutralnym. Po naciągnięciu łańcucha mogło pociągnąć za wałek i coś tam w środku lepiej się ułożyło albo łożysko jest dociskane i nie stuka aż tak. Łożysko wałka zdawczego jest raczej w porządku bo akurat ono obraca się tylko gdy motocykl się przemieszcza.

 

Niech ktoś bardziej ogarniety się wypowie ale ja obstawiam właśnie to po mojej kawie. Gdy miała walnięte łożysko w kole to po naciąganiu i smarowaniu łańcucha mniej stukało ale nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie.

 

Trochę odświeżę temat bo mechanik zabrał sie za rozbieranie mojego motorka :)

 

Jak na razie sprawdził dokładnie sprzęgło, zauważył ze sprężyny są trochę luźne ale to nie one na pewno stukają.

Obejrzał gaźnik i też nie miał żadnych zastrzeżeń.

Po wyjęciu sprzęgła ruszał biegami i nie stwierdził żadnych luzów i w ogóle stwierdził ze skrzynia pięknie pracuje.

 

Powiem może od razu do czego miał zastrzeżenia:

 

1. Filtr powietrza nie jest oryginalny tylko taki robiony i sklejany klejem na gorąco... sztuka na maksa. Móiwł ze musi być oryginał bo tam gaźnik jest jakoś podciśnieniowy i jak jest sztuka to moze jakieś tam inne/złe ciśnienie wytwarzać i dlatego coś tam nie chodzi jak powinno.

2. Oglądał te koła rozrządu i też zauważył ze 4 od góry tryb jest przesunięty z 2-3 mm w bok i nie zazębia sie dwoma zębatkami (bo te tryby są takie jakby podwójne zeby niwelować luzy i stuki. Jeśli jeden sie przesunął w bok to łapie tylko jednym rzędem zębów i stuka. Stwierdził ze to zapewne będzie to.

Od dołu 1 tryb to wał, potem ten przesunięty w prawo, nasepny to taki największy "przenośny" i dwa tryby z góry z krzywkami itp.

 

Żeby wyjąć te tryby rozrządu niestety trzeba rozpaławiać silnik .......

 

http://img837.imageshack.us/img837/1399/tryby.jpg

 

Tutak po prawej widac te "podwójne" zęby w trybach. Na logiczne myślenie wszystkie powinny być w jednej linii a tam jeden tak jakby pasował tylko tą wąską stroną zębów a ta szeroka wychodzi w bok.....

Edytowane przez jonasz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

http://img6.imageshack.us/img6/3564/zdjcie267.jpg

http://img577.imageshack.us/img577/1880/zdjcie268.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/6130/zdjcie269u.jpg

http://img189.imageshack.us/img189/9402/zdjcie270v.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/9764/zdjcie271a.jpg

http://img703.imageshack.us/img703/3561/zdjcie272.jpg

http://img99.imageshack.us/img99/2673/zdjcie273.jpg

http://img535.imageshack.us/img535/9772/zdjcie274m.jpg

http://img828.imageshack.us/img828/8423/zdjcie276y.jpg

 

Widze ze panewki są takie sobie ale luzów nie mają a ta fotka to najgorszej z nich. jak by to one pukały to juz dawno bym motor zatarł.... sezon puka cały czas tak samo, nie zwiększa sie siła stuków

 

W koszu sprzęgłowym lata połowa sprężyn..... może to jest przyczyną ze zęby z kosza sie słabiej "zazębiają" w zęby z korbowodu ..... do tego jest dość luźny łańcuszek przy koszu sprzęgłowym.

Z tej strony nie znalazłem przyczyny stuków (chyba ze ktoś coś widzi) bo nie było luzów nigdzie na skrzyni, koszu ani wale i panewkach...

 

Teraz kolega otwiera "góre" i tam przejrzymy dokładnie te zęby z kół zębatych co są zamiast łańcuszka, a nóż widelec jest jakieś łożysko wyrobione i tryb bokiem stawia i stuka..... to sie okaże.

 

Sorry za takie linki ale nie mogłem wkleić miniaturek na forum bo sie coś czepiało ze nie mozna wstawiać grafiki......

 

Pozdrawiam i czekam na jakiekolwiek sugestie ! Dzieki

Edytowane przez jonasz12
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie napęd bo stuka na biegu jałowym.

 

Jonasz - Sprężyny na tym koszu służą tylko do amortyzacji obciążeń jakie działają przy puszczaniu klamki.

"do tego jest dość luźny łańcuszek przy koszu sprzęgłowym." to już może być przyczyna, jeśli lata i bije w coś ale wtedy na pewno były by ślady gdzieś blisko.

 

EDIT - Zastanawia mnie tylko dlaczego te sprężyny mają różne kolory. Komplet powinien mieć ten sam kolor który oznacza twardość.

Edytowane przez Shinigami
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...