andziafront Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Sierpnia 2010 Witam motocykl po odpaleniu jak i po rozgrzaniu ciagle dymi. Dym jest jasny. Podejrzewam ze olej przekladniowy dostaje sie do skrzyni korbowej po czym z mieszanka do komory spalania gdzie czesc sie spala a czesc kapie po kolanku. Podejrzewam uszkodzenie uszczelniacza walu korbowego tego znajdujacego sie za koszem sprzeglowym. Niewielka czesc dymu wydostaje sie rowniez z okolic glowicy wiec pytam jakim momentem dokrecacie ta glowice oraz co uwazacie o mojej diagnozie i co Wy obstawiacie (wiem ze ciezko przez inetrnet stwierdzic). Mam rowniez pytanie odnosnie kulki regulacyjnej mechanizmu zmiany biegow. Nie zdazylem sie jemu dokladniej przyjrzec i moze Wy macie jego opanowanego i powiecie jak mozna dokonywac regulacji, czy sprezyna , czy podkladka , czy moze jakos inaczej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 7 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2010 a ubywa oleju w silniku ?? jaki masz olej do mieszanki i w jakiej proporcji lejesz ?? bardzo mocno dymi ?? generalnie dwusuw zawsze będzie kopcić, szczególnie silnik symetryczny (bez membramy i zaworu wydechowego) chyba że jest to taka chmura dymu że przy ruszaniu nie widać motocykla, albo jadący za nim sie duszą i mają zerową widoczność :D a osiągi są w normie czy jest słabsza ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 A czy coś "puka" w cylindrach? Jeżeli tak to możliwe że silnik wydmuchał sobie uszczelkę pod głowicą. Co wiąże się z dymieniem, słabymi osiągnięciami itp. Miałem to samo w CZ 350. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 8 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2010 (edytowane) dymienie z tłumika- 1.źle dobrana proporcja mieszanki ,jeżeli się nie mylę 1:50.jeżeli masz olej w tłumiku to zanim się wypali to pokopci 2.poszedł uszczelniacz od strony sprzęgła i chłepce olej ze skrzyni dymienie z głowicy-poszła już uszczelka pod głowica .dokręcenie nic nie da .jeżeli jeździłeś to może być głowica do planowania (lub kupno dobrej używki )+ wymiana uszczelki kulka na sprężynce to zatrzask wałka wybieraków-zobacz czy sprężynka nie podeszła pod wałek i nie zacina obrotu wałka Edytowane 8 Sierpnia 2010 przez tygrys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
andziafront Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Olej do mieszanki to mixol ze stacji. Leje 1:50. Dymi ewidentnie za mocno. W cylindrze nic nie puka. Nie ma widocznego oslabienia osiagow. Jestem podczas sprawdzania ubywania oleju. No i wlasnie podejrzewam uszczelniacz za koszem sprzegla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 9 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Sierpnia 2010 (edytowane) Podepne sie pod temat , moja eta rowniez kopci , moze nie jakos tak ze nie widac motocykla , no ale kopci mocniej niz kiedys . Osiagi ok , jedyny problem to przejscie z wolnych obrotow na szybsze , motocykl dusi sie , dopiero po wejsciu na 2.3 - 3 tys pracuje prawidlowo , wolne obroty ciezko stawic , sruba regulacjyjna wkrecona na maxa , gaznik czyszczony , paliwo swieze , mieszanka powinna byc ok , napewno nie ma stosunku 1:20. Dodam jeszcze ze swieca ma kolor czarny , ale nie jest zaolejona. Edytowane 9 Sierpnia 2010 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michoa Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Olej do mieszanki to mixol ze stacji. Leje 1:50. nie rób 1:50 z mineralnym olejem bo będziesz miał co remontować.........mixol sie miesza 1:30 i nie rzadziej, 1:50 to można robić z półsyntetykiem :icon_arrow: Nitomen filtr powietrza ?? Cytuj "... i ujrzal Pan prace nasza i byl zadowolony a zapytawszy o zarobki nasze usiadl i zaplakal..." list Pawla apostola do koryntianmichoa-100% stylistów bez szyku http://miszczua.cba.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Klas500 Opublikowano 11 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Sierpnia 2010 nie rób 1:50 z mineralnym olejem bo będziesz miał co remontować.........mixol sie miesza 1:30 i nie rzadziej, 1:50 to można robić z półsyntetykiem :icon_arrow: Nitomen filtr powietrza ?? Nie wiem skąd te opinie , że na bazie mixolu nie można robic mieszanki 1:50 ? Po pierwsze w instrukcji fabrycznej Mz nie ma ani słowa o tym , że mieszankę 1:50 można robić tylko z olejem półsyntetycznym , a po drugie miałem kiedyś Etz 251 którą kupiłem jako nową i za wyjątkiem okresu docieranie zawsze robiłem mieszankę 1:50 używając do tego mixolu (inny olej był u nas wtedy prawie nieosiągalny) i poczciwa etka przejeżdziła niemal 50 tyś km do remontu , a gdyby nie awaria sprzęgiełka kłowego 3-go biegu pewnie było by więcej i nic się w niej zacierało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 12 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Sierpnia 2010 (edytowane) oki w mojej simmering jest dobry , ale dalej walcze z opornym wkrecaniem z wolnych do 2.5 tys , filtr oblukalem bo tez sadzilem ze moze byc syf , ale jest czysciutki. Trudne do ustawienia wolne obroty, byly skutkiem przycierajacej sie przepustnicy. Edytowane 12 Sierpnia 2010 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 14 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2010 miocha MZ jest produktem DDR wybite ma na korku 1:50 wtedy na półkach nie było półsyntetyków tylko LUX 10 i uwierz że Mz potrafiła przejeździć dzielnie 30 tys. Nitomen jeśli masz oryginalny gaźnik od 251 możesz sobie go wsadzić w buty ten szatański wyrób szwabskiej wyobraźni jest zemsta pozagrobową Hitlera za przegrana wojnę. Kup najlepiej coś o podobnej gardzieli nie mniejszej niż 30mm. Dymienie u ciebie prawdopodobnie spowodowane jest ustawieniem gaźnika stad muł. Sprawdź również czy masz zaślepkę ramy od spodu wbrew pozorom jest bardzo ważna. Niemcy Produkowali sporo dokładniej niż japończycy w tamtym okresie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 1:30 polecali lać fachowcy którzy regenerowali wał wstawiając w główkę korbowodu tulejkę brązową zamiast łożyska( koszyczka ) igiełkowego.ja jeździłem dwoma mz i lałem 1:50 mixol s .w tamtych czasach najpodlejszy castrol kosztował kupę dolców w pewexie.kolesie też lali do mz mixol i lux 10 1:50. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Co za imbecyl wstawił tam tuleje zamiast łożyska:/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Co za imbecyl wstawił tam tuleje zamiast łożyska:/ w latach 80 tych różnie bywało z fachowością fachowców do których zanosiło się wały i cylindry .raz się naciąłem gdy remontowałem silnik od milicyjnego tropika którego szczęśliwym posiadaczem stał się mój koleżka .fakt że silniki chodziły na takich wałach ale dymu było sporo.na oryginalny tłok naprawczy dawało się setkę do półtorej setki luzu,a na podróbę pięć setek przy szlifie cylindra(całkiem inna rozszerzalność cieplna).uszczelniacze szukałem też oryginały bo krajowe były do pipla.ech stare czasy kombinowania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Digidy Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 (edytowane) ja do swojego 2t leje olej za prawie 50zł litr, ale proporcje robię koło 1:60. wcześniej jeździłem z przestawionym gaźnikiem i się zalewał i mi kopcił, ale doszedłem do tego co było źle założone i teraz jest ok, i nie dymi, Edytowane 15 Sierpnia 2010 przez Digidy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tygrys Opublikowano 15 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2010 sprawdź czy nie ma przedmuchów do skrzyni-wykręć korek i sprawdź czy nie wywala dymu zgodnie z pracą silnika.no i czy ubywa olej w skrzyni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.