Skocz do zawartości

Zębatki do oceny


Piotrek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj pierwszy raz postanowiłem sprawdzić jak wygląda przednia zębatka w seven fifty. Odkręciłem wszystko, poczyściłem trochę ze starego smaru, co osadził dookoła łańcucha i zrobiłem zdjęcia (sorry za jakość, fotki robione komórką, bo nie będę przecież targał lustrzanki do takich zdjęć):

 

Przód

Tył

 

Na moje oko są całkiem ok, ale co ja się tam znam na napędach :)

 

Ja zrobiłem na tym zestawie ponad 15 tyś, nie wiem ile poprzedni właściciel.

 

Polatam jeszcze na nich sezon, dwa, czy muszę kolekcjonować kasę na nowy?

 

Może przy okazji ktoś potrafi zidentyfikować co to są za zębatki?

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma tragedii,na twoim miejscu bym zmienił za jakiś czas przednią i dalej latał,nie naskakujcie że wymienia się cały napęd na raz,nie ma to sensu gdy tylko przednia jest zużyta(w końcu przenosi z 3x większe obciążenie na ząb niż tylna)

 

Może przy okazji ktoś potrafi zidentyfikować co to są za zębatki?

 

powinno być na nich wybite,tylna made in france więc jak i łańcuch AFAM,pewnie masz komplet AFAM

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj pierwszy raz postanowiłem sprawdzić jak wygląda przednia zębatka w seven fifty. Odkręciłem wszystko, poczyściłem trochę ze starego smaru, co osadził dookoła łańcucha i zrobiłem zdjęcia (sorry za jakość, fotki robione komórką, bo nie będę przecież targał lustrzanki do takich zdjęć):

 

Przód

Tył

 

Na moje oko są całkiem ok, ale co ja się tam znam na napędach :)

 

Ja zrobiłem na tym zestawie ponad 15 tyś, nie wiem ile poprzedni właściciel.

 

Polatam jeszcze na nich sezon, dwa, czy muszę kolekcjonować kasę na nowy?

 

Może przy okazji ktoś potrafi zidentyfikować co to są za zębatki?

 

Pozdro

Przednia woła o wymianę, nie dość, że zęby są zużyte to w dodatku wygięte w kierunku przeciwnym do kierunku obrotu. Tylna wygląda na jeszcze w miarę zdatną do użytku, ale tak na prawdę to można to ocenić dopiero po założeniu nowego łańcucha, który pokaże jak mocno zużyte są zarysy zębów i czy w dodatku zużycie jest równomierne. Ponieważ jednak wymiany zestawu napędowego dokonuje się kompleksowo, to moim zdaniem, najpóźniej przed nowym sezonem trzeba całość wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przednia kwalifikuje się do wymiany, tylna na oko w porządku ale na oko to chłop w szpitalu umarł... łańcuch najlepiej sprawdzic czy nie dzwoni jak się nim rusza i luz na rolkach oraz czy da się go naciągnac z tylu na zębatce.

jeżeli da się go odciagnac od zebatki i dzwoni znaczy, że kwalifikuje się do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

] nie ma tragedii,[/color]na twoim miejscu bym zmienił za jakiś czas przednią i dalej latał,nie naskakujcie że wymienia się cały napęd na raz,nie ma to sensu gdy tylko przednia jest zużyta(w końcu przenosi z 3x większe obciążenie na ząb niż tylna)

 

Może przy okazji ktoś potrafi zidentyfikować co to są za zębatki?

 

powinno być na nich wybite,tylna made in france więc jak i łańcuch AFAM,pewnie masz komplet AFAM

 

Widzę tylko jedną wielką tragedię w poradach pseudofachowcuf od eksploatacji motocykli.

Cały napęd jest w tym momencie do wymiany i to bezdyskusyjnie.

Są pewne zasady których nie wolno lekceważyć.

Napęd wymieniamy ZAWSZE jako całość a w skład napędu wchodzą obydwie zębatki wraz z łańcuchem.

Zlekceważenie tej zasady grozi bardzo poważnymi wydatkami w niedalekiej przyszłości np. koniecznością wymiany łożyska podporowego na wałku zdawczym lub co gorsze wymianą karteru powodu zerwania łańcucha.

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To kurde pojechałem sobie nad morze :(

 

Teraz dylemat co wybrać, wiem, że DID jest ok, itd, ale chyba cenowo wychodzi najdrożej. Znalazłem coś takiego: KLIK.

 

Da się coś tańszego wyrwać, nie koniecznie gorszego, bo mam takie przeczucie, że w DID jednak trochę płaci się za napis, a może się mylę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedź nad morze, nie ma tragedii

po powrocie sobie wymienisz całość , tylko przednią zębatkę kup lepszej firmy, dłużej zestaw popracuje

Edytowane przez enduromaster

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien przednia i lataj dalej. Zebatka tyl OK , musial bys jeszce sprawdzic lancuch , luz na rolkach ,jego rownimierne wycigniecie i odciaganie od tylniej zebatki. Nie ma sesu wymieniac dobrej zebatki i zdrowego lancucha.

 

W

Cały napęd jest w tym momencie do wymiany i to bezdyskusyjnie.

Są pewne zasady których nie wolno lekceważyć.

Napęd wymieniamy ZAWSZE jako całość a w skład napędu wchodzą obydwie zębatki wraz z łańcuchem.

 

 

Bzdura, nie zawsze , zalezy od stanu reszty napedu - jak bym mial w enduro wymieniac zestaw po zjechaniu zebatki napedowej , to bym zbankrutowal.

 

Wymien przednia i lataj dalej. Zebatka tyl OK , musial bys jeszce sprawdzic lancuch , luz na rolkach ,jego rownimierne wycigniecie i odciaganie od tylniej zebatki. Nie ma sesu wymieniac dobrej zebatki i zdrowego lancucha. Tak jak napisali koledzy , przednia zebatka zuzywa sie duuzo szybciej od tylnej , ze wzgledu na wieksze obroty i obciazenia - co nie znaczy ze wymieniana w pore musi bym wymieniania z reszta zestawu.

 

 

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymien przednia i lataj dalej. Zebatka tyl OK , musial bys jeszce sprawdzic lancuch , luz na rolkach ,jego rownimierne wycigniecie i odciaganie od tylniej zebatki. Nie ma sesu wymieniac dobrej zebatki i zdrowego lancucha.

 

 

 

 

Bzdura, nie zawsze , zalezy od stanu reszty napedu - jak bym mial w enduro wymieniac zestaw po zjechaniu zebatki napedowej , to bym zbankrutowal.

 

Wymien przednia i lataj dalej. Zebatka tyl OK , musial bys jeszce sprawdzic lancuch , luz na rolkach ,jego rownimierne wycigniecie i odciaganie od tylniej zebatki. Nie ma sesu wymieniac dobrej zebatki i zdrowego lancucha. Tak jak napisali koledzy , przednia zebatka zuzywa sie duuzo szybciej od tylnej , ze wzgledu na wieksze obroty i obciazenia - co nie znaczy ze wymieniana w pore musi bym wymieniania z reszta zestawu.

 

Robisz to z głupoty albo niewiedzy.

Na jakiej podstawie twierdzisz, że zębatka tylna jest dobra? zrób sobie powiększenie jej zdjęcia i obejrzyj profil zębów.

Jeżeli wymieniasz w enduro tylko zębatkę napędową to świadczy o Twoim niedouczeniu.

Ten sam typ ludzi potrafi twierdzić że wystarczy wymieniać tylko łańcuch jak zębatki są na oko jeszcze dobre. Nie tylko w enduro ale i w VFR też będziesz przeprowadzał takie praktyki?

 

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten sam typ ludzi potrafi twierdzić że wystarczy wymieniać tylko łańcuch jak zębatki są na oko jeszcze dobre.

Nikt tutaj tego nie powiedział bo taka operacja jest akurat bezsensowna więc ten ,,typ ludzi" proszę zachować dla innych :bigrazz:

 

i pseudofachoffffiec do eksploatacji motocykli chciał by wiedzieć jaki wpływ ma założenie nowej zębatki zdawczej do używanego łańcucha(zakładając że tylna zębatka jest w dobrym stanie) na ułożyskowanie wałka zdawczego,proszę o wytłumaczenie co takiego dzieje się że łożysko dostaje po dooopie,pewnie inni również chętnie się dowiedzą

 

 

Par montaignes et par valees

Et par forez longues et lees

Par leus estranges et sauvages

Et passa mainz felonz passages

Et maint peril et maint destroit...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobilem zblizenie i tylnia zebatka ma deliaktne skosy , ale nic sie nie stanie jak jeszcze pojedzi do konca roku . W XR gdy przednia byla juz mocno zjechana , kupilem obydwie z zamiarem zmiany przelozenie na bardziej terenowe , porownalem dokladnie obydwie zebatki tylne i absolutnie nie rozniily sie. Nie widzialem sesu wywalania zestawu napedowego wartego 400zl po 2000 km - gdzie wymieniajac przednie zebatki co 2 - 3 tys dociagal do 8 - 10 tys ( w zaleznosci od terenu w jakim jezdzilem).

 

Ogolnie przyjete jest, ze przednia zebatke wmienia sie 2 razy w ciagu zycia zestawu napedowego.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...