Skocz do zawartości

Różnice ciśnień w oponach?


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Mam na myśli normalne amatorskie warunki, żadne koce grzewcze czy jazdę na torze.

Fakt w dzień temp. powietrza dochodzi do 40 stopni.

Opony pewnie maja w okolicach 30?

Pompowałem na ciepłych przód 2,5 a tył 2,9 jak sugeruje producent.

W garażu kiedy moto nie jeździ od kilku dni wskaźnik podaje: 2 przód a tył 2,5.

 

Dokładnie 0,5/0,4 atmosfetry mniej.

 

Jezdze na tan sam nowy kompresor z wyświetlaczem cyfrowym więc odpada błąd odczytu.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pompowałem na ciepłych przód 2,5 a tył 2,9 jak sugeruje producent.

 

 

Jezdze na tan sam nowy kompresor z wyświetlaczem cyfrowym więc odpada błąd odczytu.

 

Cisnienie generalnie ustawiamy na zimo czyli robisz to zle.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czekaj , czekaj, zawsze uczono mnie ze cisnienie "ustawia" się na ciepłych.

Ponieważ: w ciepłej oponie ciśnienie wzrasata w stosunku do zimnej.

 

Więc, jesli ciesnienie w zimnej oponie jest 2,5 to na ciepłej bedzie wyzsze, przekraczające wskazania proucenta czyli powiedzmy 3,0.

 

Wyjasnij jesli jestem w będzie.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie ustawiamy na zimno.Od zawsze.Koniec dyskusji.

 

Zalecene cisnienie producenta jest mniejsze od dopuszczalnego cisnienia dla danej opony, cos takiego jak efekt balonowania nie wystepuje w nowoczesnej radialnej oponie,glownie dlatego ze jej konstrukcja sie rozni sie od balona. :biggrin:

 

To takie podstawy.

 

Troche wyzsza szkola jazdy.Na podstawie wzrostu cisnienie mozemy oszacowac wzrost temperatury opony podczas jazdy.Wzrost 0.5 atm to zdecydowanie za duzo na uliczna opone,powidzalbym ze to absolutnie gorny limit dla wyscigowego slicka ktory optymalnie pracuje w duzo wyzszej temperatujrze, aczkolwiek w tym przypadku wiecej mozna sie dowiedziec obserwujac w jaki sposob one sie zuzywa czy tez mierzac jej temperature.

 

Reasumujac,jezeli cisnienie rzeczywiscie wzrasta o 0.5 atm na ulicy to jest ono zdecydowanie za niskie,ustaw tak zaleca producent NA ZIMNO.

Nizsze cisnienie to wiekszy jego wzrost po nagrzaniu sie opony dla danej predkosci,obciazenia,temperatura powierzchni,zakretow ,itd i vice versa.

 

Generalnie w przypadku jazdy na ulicy w lecia pompuje do wartosci zalecanej przez producenta,w zimie troche mniej,zalezy mi wtedy na bardziej rozgrzanej oponie .

 

Tak a propo, jakie to opony ?,od tego w sumie nalezaloby zaczac ta dyskusje. :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zasadniczo na jakiejś naklejce na moto masz napisane jakie zaleca ciśnienie producent motocykla.

Ciśnienie ustawiamy na zimno, jednak jak ustawisz na zimno 2,5 i 2,9 z tyłu to stanowczo za dużo, bo po rozgrzaniu ulicznym będzie efekt "balona".

Dodatkowo bardzo często producent swoich opon jak Pirelli czy Bridgestone. na swoich stronach podają ciśnienia dla różnych rodzajów opon i motocykli.

Ustaw sobie na zimno przód 2,2, tył 2,5 i będzie na ulicę ok.

 

Yuby, takie ciśnienie to na tor sobie można ustawić :) Na ulicy ni chu-chu (no, chyba że na górskich serpentynach jak latasz jak głupi w te i nazad w gorący dzień) nie osiągniesz takiej temperatury jak na torze... ;)

Edytowane przez maniek_7

Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...