Rudolf234 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 hej Czy mozliwe jest aby różnice ciśnienia miedzy ciepłą a zimną oponą wynosiły az 0,5 atmosfery? Podobnie w przedniej i tylniej. Z góry dzięki za odp. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 Zalezy jak zimna i jak ciepla :D Jesli pompujesz na stacjach to ja bym nie ufal tym manometrom. Wiekszosc zle wskazuje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 21 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 21 Lipca 2010 gdzieś czytałem ze różnica to 0,3 ale fakt zależy to jak zimna i jak ciepła :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudolf234 Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Mam na myśli normalne amatorskie warunki, żadne koce grzewcze czy jazdę na torze. Fakt w dzień temp. powietrza dochodzi do 40 stopni. Opony pewnie maja w okolicach 30? Pompowałem na ciepłych przód 2,5 a tył 2,9 jak sugeruje producent. W garażu kiedy moto nie jeździ od kilku dni wskaźnik podaje: 2 przód a tył 2,5. Dokładnie 0,5/0,4 atmosfetry mniej. Jezdze na tan sam nowy kompresor z wyświetlaczem cyfrowym więc odpada błąd odczytu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 opony maja dużo więcej niż 30 stopni nieraz to aż parzą temperatury robocze opon torowych to tak 80-100 stopni chyba zależy od opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 22 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Pompowałem na ciepłych przód 2,5 a tył 2,9 jak sugeruje producent. Jezdze na tan sam nowy kompresor z wyświetlaczem cyfrowym więc odpada błąd odczytu. Cisnienie generalnie ustawiamy na zimo czyli robisz to zle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudolf234 Opublikowano 22 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2010 Czekaj , czekaj, zawsze uczono mnie ze cisnienie "ustawia" się na ciepłych. Ponieważ: w ciepłej oponie ciśnienie wzrasata w stosunku do zimnej. Więc, jesli ciesnienie w zimnej oponie jest 2,5 to na ciepłej bedzie wyzsze, przekraczające wskazania proucenta czyli powiedzmy 3,0. Wyjasnij jesli jestem w będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 Cisnienie ustawiamy na zimno.Od zawsze.Koniec dyskusji. Zalecene cisnienie producenta jest mniejsze od dopuszczalnego cisnienia dla danej opony, cos takiego jak efekt balonowania nie wystepuje w nowoczesnej radialnej oponie,glownie dlatego ze jej konstrukcja sie rozni sie od balona. :biggrin: To takie podstawy. Troche wyzsza szkola jazdy.Na podstawie wzrostu cisnienie mozemy oszacowac wzrost temperatury opony podczas jazdy.Wzrost 0.5 atm to zdecydowanie za duzo na uliczna opone,powidzalbym ze to absolutnie gorny limit dla wyscigowego slicka ktory optymalnie pracuje w duzo wyzszej temperatujrze, aczkolwiek w tym przypadku wiecej mozna sie dowiedziec obserwujac w jaki sposob one sie zuzywa czy tez mierzac jej temperature. Reasumujac,jezeli cisnienie rzeczywiscie wzrasta o 0.5 atm na ulicy to jest ono zdecydowanie za niskie,ustaw tak zaleca producent NA ZIMNO. Nizsze cisnienie to wiekszy jego wzrost po nagrzaniu sie opony dla danej predkosci,obciazenia,temperatura powierzchni,zakretow ,itd i vice versa. Generalnie w przypadku jazdy na ulicy w lecia pompuje do wartosci zalecanej przez producenta,w zimie troche mniej,zalezy mi wtedy na bardziej rozgrzanej oponie . Tak a propo, jakie to opony ?,od tego w sumie nalezaloby zaczac ta dyskusje. :smile: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maniek_7 Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 (edytowane) Zasadniczo na jakiejś naklejce na moto masz napisane jakie zaleca ciśnienie producent motocykla. Ciśnienie ustawiamy na zimno, jednak jak ustawisz na zimno 2,5 i 2,9 z tyłu to stanowczo za dużo, bo po rozgrzaniu ulicznym będzie efekt "balona". Dodatkowo bardzo często producent swoich opon jak Pirelli czy Bridgestone. na swoich stronach podają ciśnienia dla różnych rodzajów opon i motocykli. Ustaw sobie na zimno przód 2,2, tył 2,5 i będzie na ulicę ok. Yuby, takie ciśnienie to na tor sobie można ustawić :) Na ulicy ni chu-chu (no, chyba że na górskich serpentynach jak latasz jak głupi w te i nazad w gorący dzień) nie osiągniesz takiej temperatury jak na torze... ;) Edytowane 23 Lipca 2010 przez maniek_7 Cytuj Mózg elektroniczny będzie za nas tak myślał, jak krzesło elektryczne za nas umiera... (S.J. Lec) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 23 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2010 2.0 przod 2.1 tyl na zimno na ulice od paru lat czy supercorssa czy slick superbike ( wiem ze nie jest DOT) turystyki nieurawiam i zywotnosc opony u mnie jest na ostatnim miejscu :icon_mrgreen: Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudolf234 Opublikowano 26 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 Tak a propo, jakie to opony ?,od tego w sumie nalezaloby zaczac ta dyskusje. :smile: METZELER ME Z4 190/50 ZR 17 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 czy temp 60* dla opon użytkowanych w warunkach drogowych przy temp powietrza 30* to normalka czy patologia?? ciśnienie książkowe, opony continental road attack pytam z ciekawości, bo nigdy nie miałem z tym do czynienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
toowdie Opublikowano 26 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2010 przy 30 st. C to nieraz poparzyć się można o opone, więc nie przejmuj się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rudolf234 Opublikowano 29 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Lipca 2010 Tak a propo, jakie to opony ?,od tego w sumie nalezaloby zaczac ta dyskusje. :smile: poprawka, mam przód i tył METZELER ME Z1 :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.