Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Ryję w skanach Haynesa i może coś znajdę. Ale na pierwszy strazł to wychodzi że powinien być inny regulator niż jest



Strasznie lipny ten z skan, ale innego nie mam :sad:

Teoretycznie to właśnie schemat tego modelu CBR 1000f - H - (NC 21) Tak mam napisane w dowodzie rejestracyjnym

 

06380271115970849657.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz się zaopatrzyć w mostek prostowniczy do tego inny regulator(nada się od poloneza od malczynki tylko skomplikuje jeszcze to wszystko), do mostka doprowadź 3 przewody jednakowego koloru, z mostka wychodzisz + i - oraz wzorcowaniem. Wzorcowanie do regulatora łączysz z przewodem od kontrolki ładowania i podłączasz do regulatora. Z regela wychodzisz do szczotki i będzie działać tyle że kontrolka może gasnąć po przy gazówce.

Do tego jaki mostek musisz podać mi wartość bezpiecznika który zabezpiecza obwód ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie lipny, czy zgadza się z połączeniami na twoim moto?, chodzi mi głuwnie czy wszystkie kable z alternatora idą do regulatora, pytam żeby się upewnić czy to ten schemat

 

Wygląda że zgadza się. Wszystkie kable z alternatora zebrane są w jedną kostkę i idą tylko do regulatora, nie ma żadnych odczepów.

 

wueska. Tam jest chyba jakoś inaczej bo w altku nie ma żadnych szczotek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie do regulatora powinno dochodzić 8 kabli, 5 z alternatora, z czego 3 jednakowego koloru i 3 z instalacji ramy. Sprawdź czy się zgadza, z tych trzech z ramy: na pierwszym z lewej powinno być +12v po stacyjce, ten środkowy w 2 kolorach powinien mieć cały czas +, bo to jest wyjście, ten trzeci z tego, co widzę to wyjście na przekaźnik kierunkowskazów, możesz go na próbę odłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do regulatora dochodzi : pięć kabli z alternatora (trzy fazy standardowo żółte a reszta już mi się poj... ) plus dwa na drugiej wtyczce i czarny oddzielny .

Razem 8 kabli . Na tym czerwonym co wspomniałeś jest +12

Edytowane przez rozkosmany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że na czerwonym z białym paskiem jest +12v w tej wtyczce z 2 przewodami, upewnij się, to na tym czarnym pojedynczym powinien być+12v po stacyjce, jeżeli nie ma to sprawdź przy bezpiecznikach, bo z tamtąd wychodzi, jeszcze jedno ważne moduł musi być przykręcony do dobrej masy, najlepiej sprawdź miernikiem czy jest masa na obudowie regulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no patrz, nie mierzyłem czy coś jest na tym czarnym. Mam znaczy trop na jutro :)

Co do masy to spoko, specjalnie nawet piłowałem farbę na ramie i oczko od regulatora

 

(czerwony z białym paskiem +12 jest od strony instalacji. Na wtycze z regulatora zdaje się zero po jej odłączeniu. Albo też już mi sie coś pokręciło)

Edytowane przez rozkosmany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka czego?

(mam lamkę od ciśnienia oleju standarowo świecącą na czerwono po przekręceniu kluczyka, kierunkowskazów, świateł, temperatury plus jeszcze jakieś zdaje się. Nie wnikałem dokładnie :) Jeżeli więc jakaś z niej świeci to oznacza że na niej jest to 12V a nie na drugim końcu moto na jakims cholernym kablu na którym też powinno być)



A pomiary mają dać to żeby alternator wyprodukował troche pradu :) Bez pomocy regulatora który go wzbudza to raczej się nie uda

..poza tym ten motocykl ma prawie 30 na karku, dziewięciu byłych właścicieli i jak dotychczas to poprawiałem dziesiątki papudrackich zagrań które poczynili. Byc może instalację też ktoś przekombinował bo ja to tylko z kilka skręconych kabli w niej lutowałem. No ale może coś przegapiłem?

Edytowane przez rozkosmany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomieszałem autorów wątku, teraz zrozumiałe się to o czym pisze Piotr. Na schemacie widzę zwykły alternator obcowzbudny wiec regulator możesz zastąpić taką partyzantką jak opisywałem wyżej. Jeśli jest kabel do ECU służy do obniżenia ładowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...