mrowa242 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 mam parę pytań odnośnie: Problem z ładowaniem krok po kroku.Zakładam oczywiście, że wszystkie połączenia klem do akumulatora, masy silnika oraz masa regulatora są wolne od śniedzi i zabrudzeń utrudniających połączenie.1. Zmierzyć napięcie ładowania na klemach akumulatora.Książkowe napięcie ładowania to 14.4 V DC (napięcie stałe)Biorąc pod uwagę błąd miernika można przyjąć od 14-14.8V przy 3000 tyś obrotów nana min.Pomiarów dokonujemy bez obciążenia czyli wyłączone światła itp. i z obciążeniem. Napięcie nieobciążone j/w a obciążone np. światłami około 13.8-14V2. Jeśli napięcie jest prawidłowe należy zmienić akumulator.3. Jeśli napięcie jest mniejsze lub większe należy odłączyć regulator napięcia od statora (uzwojenia) zmierzyć napięcia międzyfazowe i rezystancję między fazami a masą motocykla.Z reguły są to trzy żółte przewody.Pomiar rezystancji:Ustawiamy miernik na omomierz i jedna końcówka miernika do masy a drugą dotykamy do każdego z trzech przewodów. Rezystancja musi być nieskończenie wielka. Jakiekolwiek Upływności świadczą o przebiciu do masy czyli uszkodzeniu izolacji uzwojeń.W niektórych przypadkach należy wykonać ten pomiar na zimno i na ciepło z racji problemów z ładowaniem na gorącym silniku.Pomiar napięcia międzyfazowego zmiennego:Ustawiamy miernik na zakres 200V AC(napięcie(zmienne) i sprawdzamy każdą parę końcówkami miernika 1-2 2-3 3-1.Prawidłowe napięcie pomiędzy każdą fazą powinno wynosić 60-90 V i być jednakowe między każdą fazą (oczywiście dokładne dane znajdują się w serwisówkach do danego modelu) przy 3000-5000 tyś. obrotów na min.4.Prawidłowe napięcie wskazuje na uszkodzenie regulatora napięcia.5. Jeśli napięcia międzyfazowe będą odbiegać wartościami jesteśmy zmuszeni wymienić stator.Do regulatora napięcia w moim zzr600 jest podłączona jedna kostka z 6 przewodami i rzeczywiście są tamtrzy żółte i to na nich mam sprawdzić napięcia między fazowe i opór. Rozumiem, że ma to być na włączonym silniku i mogę odłączyć regulator napięcia na uruchomionym silniku. Jeżeli napięcia międzyfazowe lub rezystancja nie będą się zgadzały to wina leży w uzwojeniu alternatora ????? Czy dobrze zrozumiałem ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 AAAAAAAAA, chyba nie chcesz mierzyć rezystancji na włączonym silniku!!!! Spalisz miernik!!! To jak mierzenie rezystancji w gniazdku 230V :-). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa242 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 i o to właśnie pytałem czyli rezystancje na wyłączonym silniku a czy musi być włączony zapłon ( jestem zielony z elektryki )a napięcie międzyfazowe na włączonym?? Z góry dzięki za odpowiedz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Rezystancje mierz bez włączania czegokolwiek poza miernikiem, a napięcia na włączonym silniku przy obrotach 3-5tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa242 Opublikowano 18 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 jedno pytanie czy napięcie wyjściowe alternatora w zzr600 to 45v bo nie wiem czy dobrze wyczytałem w serwisówce a mój angielski nie jest najlepszy i przy sprawdzaniu napięci międzyfazowego na kazdej parze kabli powinno wskazywać taką wartość ??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 18 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Września 2013 Bardziej istotne aby napięcie przy tych samych obrotach było niemal identyczne na każdej parze. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mrowa242 Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 (edytowane) w końcu dopadłem multimetr i dokonałem pomiarów : napięcie międzyfazowe niemal identyczne na każdej fazie ok 44v ( serwisówka podaje 45 ) przy pomiarze rezystancji omomierz nawet nie drgnął pomiar ładowania na klemach przy 3000-3500 obr/min 14-14,2v bez obciążenia a przy obciążeniu spada do 12,8-13v w takim razie co jest grane ? czy to wina akumulatora, że się rozładowuje bo już nie trzyma bo ładowanie jest? Edytowane 19 Września 2013 przez mrowa242 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 19 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 Czas poczyścić masy. Napięcie nieobciążone jest ok tyle, ze gdzieś masz słaby kontakt na stykach żarówek albo Twój motong zasila światła Las Vegas.Po czyszczeniu mas i styków wszystkie wartości powinny podskoczyć o 0.2V-0.4V.Akumulator i jego zła kondycja tez mogą powodować anomalie. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 19 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 19 Września 2013 w końcu dopadłem multimetr i dokonałem pomiarów :napięcie międzyfazowe niemal identyczne na każdej fazie ok 44v ( serwisówka podaje 45 )przy pomiarze rezystancji omomierz nawet nie drgnął pomiar ładowania na klemach przy 3000-3500 obr/min 14-14,2v bez obciążenia a przy obciążeniu spada do 12,8-13vw takim razie co jest grane ?czy to wina akumulatora, że się rozładowuje bo już nie trzyma bo ładowanie jest? wymień akumulator na nowy i pomierz jeszcze raz napięcie ładowania bez i z obciążeniem światłami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gabrys2die4 Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 wymień akumulator na nowy i pomierz jeszcze raz napięcie ładowania bez i z obciążeniem światłami.Witam, sprawdziłem rezystancje według instrukcji i napięcie między fazowe i jest ok, czyli idąc dalej czas na regulator napięcia, jak go sprawdzić zmierzyć czy to na pewno jego winą jest brak ładowania Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Witam, sprawdziłem rezystancje według instrukcji i napięcie między fazowe i jest ok, czyli idąc dalej czas na regulator napięcia, jak go sprawdzić zmierzyć czy to na pewno jego winą jest brak ładowaniaMetodą eliminacji, pozostały Ci już tylko dwa elementy: regulator i akumulator. Łatwiej sprawdzić akumulator i jeżeli okaże się sprawny to wymienić regulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gabrys2die4 Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Metodą eliminacji, pozostały Ci już tylko dwa elementy: regulator i akumulator. Łatwiej sprawdzić akumulator i jeżeli okaże się sprawny to wymienić regulator.akumulator nowy odpada jego wadliwość, regulator najprawdopodobniej jego wina tylko skąd wziąć do 30 letniego moto nigdzie nie widziałem szukałem już wstępnie nie ma nigdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DEAD Opublikowano 21 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 21 Września 2013 Są uniwersalne regulatory, ktoś tu polecał na forum polskie. Jak poszukasz to znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Września 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Września 2013 Tutaj masz namiary w temacie. W tym temacie tez juz parę razy wklejałem link. Są bardzo dobre. http://forum.motocyklistow.pl/index.php?/topic/163124-regulator-napięcia-yamaha-xvs-950 TT Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 24 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2013 Według mnie problem to 30letnia instalacja elektryczna, jak będziesz kładł nową zapomnij o używanych przewodach;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.