Skocz do zawartości

Problem z ładowaniem-krok po kroku.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

.... regler jednoznacznie do wymiany ewidentnie jest uszkodzony ....a w kwestii ledów jak wspomniałem jako do jazdy dziennej OK ale światła z tego nie uzyskasz , zapewnie masz tam żarówki H3, w allegro jest tego pełno wtyk H3 a żarniki ledowe ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.... regler jednoznacznie do wymiany ewidentnie jest uszkodzony ....a w kwestii ledów jak wspomniałem jako do jazdy dziennej OK ale światła z tego nie uzyskasz , zapewnie masz tam żarówki H3, w allegro jest tego pełno wtyk H3 a żarniki ledowe ....

O którym reglerze piszesz?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra mam regler od r1 albo gixxa . 3 małe samce i dwa duże wychodzą z niego . Domyślam się że małe to są z alternatora, a duże to wyjścia . Masę znajdę dając na jeden z tych dwóch i na masę i powinno pokazywać zero .

Masz na myśli, że sprawdzisz masę miernikiem dotykając obudowy regulatora i przewodu tak?

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no kolego zupełnie nie rozumiesz zasad działania alternatora trójfazowego ....... Akumulator naładuj.. podepnij trzy przewody od alternatora i uruchom maszynę starczy prądu z aku dla kompa i cewek zapłonowych ... miernik podepnij do dwóch wychodzących wtyków jak to określiłeś większych i miernik ci pokaże gdzie masz + a gdzie - oczywiście pod warunkiem że masz multimetr cyfrowy .... , oczywiście radze zrobić to dość szybko i sprawnie nie obciążony regler bardzo szybko się nagrzewa... potem wyłączyć maszynę , podpiąć kable i po uruchomieniu sprawdzić pod obciążeniem napięcie wyjściowe reglera... formalnie można użyć każdego regulatora o odpowiedniej mocy wyjściowej przystosowanego dla alternatora trójfazowego....

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...no kolego zupełnie nie rozumiesz zasad działania alternatora trójfazowego ....... Akumulator naładuj.. podepnij trzy przewody od alternatora i uruchom maszynę starczy prądu z aku dla kompa i cewek zapłonowych ... miernik podepnij do dwóch wychodzących wtyków jak to określiłeś większych i miernik ci pokaże gdzie masz + a gdzie - oczywiście pod warunkiem że masz multimetr cyfrowy .... , oczywiście radze zrobić to dość szybko i sprawnie nie obciążony regler bardzo szybko się nagrzewa... potem wyłączyć maszynę , podpiąć kable i po uruchomieniu sprawdzić pod obciążeniem napięcie wyjściowe reglera... formalnie można użyć każdego regulatora o odpowiedniej mocy wyjściowej przystosowanego dla alternatora trójfazowego....

Mam prośbę, nie radź tutaj aby uruchamiać silnik i odłączać regler od akumulatora nie odłączając go od alternatora chyba, że sponsorujesz każdy uszkodzony regler.

 

 

 

Przemek, co chcesz sprawdzić i czego nie wiesz.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chcę tylko wiedzieć który z dwóch wychodzących z reglera samców jest plusem a który minusem, by ewentualnie dalej podłączyć regler na instalacje(przypominam regler od r1 chyba ) . 3 małe samce podłączyłem do kostki wychodzącej z alternatora, i teraz chcę odpalić motór by zobaczyć jakie prądy wychodzą z reglera, potem podłączyć te prądy do kostki która idzie na aku i zmierzyć napięcie ładowania na akumulatorze . Jeśli prądy wychodzące z reglera będą dobre (czyli powiedzmy 14,4) mogę podłączyć na uruchomionym silniku do kostki idącej na aku ? Czy zgasić moto podłączyć i odpalić jeszcze raz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak pdpalisz motór gdy regler nie jest podłączony do instalacji to wielce prawdopodobne, że go uwalisz.

Aby sprawdzić, który to masa to miernikiem na piszczuku dotknij jedną sondą miernika do obudowy a drugą sondą do przewodów. Tam gdzie masa będzie piszczało i pokaże zerową rezystancję.

Jeśli z poprzednimi regulatorami postępowałeś w podobny sposób to możliwe, że je sam usaliłeś. Jeśli nie sprawdziłeś tego o czym pisałem wyżej czyli ciągłości połączenia regulator-akumulator to też źle.

Kategorycznie nie odłącza się regulatora od obciążenia na pracującym silniku, to co wyżej opisałeś to jeden z dobrych sposobów na usmażenie regla.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni regler ten kupiony, był podłączony tak żeby jechać, czyli najpierw wsio podłączone i poskręcane i dopiero potem odpalone .Ciągłość sprawdzona i wsio sprawne . No to idę popróbować .

 

Nie mogę znaleźć masy na tym reglerze. Szukam jakiegoś schematu .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..bo jej tam nie ma .... nie mowie o odpaleniu maszyny a nastepnie odlaczeniu czegokolwiek ...mowie o odpaleniu maszyny z reglerem podłączonym wylacznie do alternatora .... nie mozna uwalic elektrycznie reglera nie podlaczonego do obciazenia ( za wyjatkiem faktu przegrzania co w efekcie doprowadzi do jego uszkodzenia ) ... ale mozna uwalic regler w trakcie pracy maszyny ktorego przewody probujemy podlaczyc do obciazenia ... to dwie odmienne sprawy czytac panowie posty z uwagą ...powtarzam zapoznać sie z zasadą działania alternatora trójfazowego z statorem to nie jest alternator jak w samochodzie , czy motocyklach typu BMW , Yamaha xj900/600 czy Suzuki Bandit itp ... to masę czyli minus uzyskuje się z regulatora napięcia tak jak i plus ....

 

oto najprostszy przykład dla zrozumienia zasady działania : http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ0Ld7rta4R54QH2drxFD0UzptCnZsw-sQEH8s3f6HcZB25j9uL

Edytowane przez BMWolf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..bo jej tam nie ma .... nie mowie o odpaleniu maszyny a nastepnie odlaczeniu czegokolwiek ...mowie o odpaleniu maszyny z reglerem podłączonym wylacznie do alternatora .... nie mozna uwalic elektrycznie reglera nie podlaczonego do obciazenia ( za wyjatkiem faktu przegrzania co w efekcie doprowadzi do jego uszkodzenia ) ... ale mozna uwalic regler w trakcie pracy maszyny ktorego przewody probujemy podlaczyc do obciazenia ... to dwie odmienne sprawy czytac panowie posty z uwagą ...powtarzam zapoznać sie z zasadą działania alternatora trójfazowego z statorem to nie jest alternator jak w samochodzie , czy motocyklach typu BMW , Yamaha xj900/600 czy Suzuki Bandit itp ... to masę czyli minus uzyskuje się z regulatora napięcia tak jak i plus ....

 

oto najprostszy przykład dla zrozumienia zasady działania : http://t1.gstatic.co...8s3f6HcZB25j9uL

Czyli też można uwalić więc proszę aby nie radzić w ten sposób. Poza tym w diagnostyce w żaden sposób to nie pomaga a nawet jest zbędne.\

 

Co do masy faktycznie, mea culpa, jej tam nie ma.

Znajdź schemat albo wrzuć fotę.

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...