tatran Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 Czy ktoś z Was zrobił zbiornik paliwa z karbonu/kevlaru?? Kiedyś był wątek na forum, ale umarł śmiercią naturalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 pytanie tylko po co z tak drogich materiałow? pewnie sie da ale po co? jakie mialyby byc zalety takiego rozwiazania? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiesuaf Opublikowano 18 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2010 WYGLĄD! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tatran Opublikowano 19 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 Pytanie po co jest co najmniej nie na miejscu. Liczę na konstruktywne odpowiedzi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 a czemu moje pytanie jest nie na miejscu? sprawa jest prosta: 1. robisz kopyto 2. kupujesz wlokna na przyklad tu: http://www.surfpol.pl/tkaniny-menukompozyt...mpozyty-98.html 3. kupujesz polimer 4. lepisz to wszystko 5. lakierujesz 6. polerujesz nadal jednak nie wiem: po co? beda problemy z osadzeniem gwintow mocowania jesli takowe wystepuja, z osadzeniem kranika i filtru. jesli chodzi WYŁĄCZNIE o wyglad to trzeba poszykac innych sposobow. moze sa jakies okleiny, moze jakis aerograf... pzdr p.s. bylo konstruktywnie ? ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 19 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2010 (edytowane) Niełatwa zabawa w przypadku zbiornika. Musisz zrobić kopyto, z tego formę a z formy zrobić właściwe elementy. potrzebujesz 2 formy i zrobić 2 części baku - góra i dół, albo lewa i prawa, jak wolisz. Po tym łączysz gotowe elementy tak aby były szczelne i nie pękały/puszczały paliwa w razie wypadku. Ogólnie to gruba robota jeśli ma być porządnie. Robiłem w laminatach jakiś czas, trzeba mieć sporo w głowie żeby coś fajnego wyrzeźbić. Nie znając tematu laminowania narobisz sobie tylko problemów i stracisz kasę a tanie to nie będzie, a przy odrobinie niewiedzy możesz spalić garaż/dom/piwnicę czy gdziekolwiek będziesz to robił. I przy okazji sam się otruć/poparzyć extremalnie szkodliwymi substancjami. Gotowy element będzie krzywy jeśli źle zrobisz formę lub będziesz laminował złą techniką. Laminat grzeje się i "ściąga" w formie, stąd krzywe elementy. A przy robieniu formy też te zjawiska występują więc sama forma może się już pokrzywić, do tego gotowy element krzywy i wyjdzie z tego niezła pokraka. Włókno węglowe + żywica to i tak amatorska metoda, trochę lepsza niż sama okleina a`la carbon, ale nadal nie jest to właściwy laminat włókna węglowego. Aby mieć właściwy carbon potrzebujesz odpowiedniej technologii do wykonania tego. Seria urządzeń, pieców i technika łączenia włókien. Jak chcesz mieć tylko kozacki wygląd to zamiast całego baku możesz zrobić tylko "skorupę" zewnętrzną. Edytowane 19 Czerwca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tatran Opublikowano 13 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2010 Się zobaczy, kiedyś ktoś na forum chwalił się że do streetfightera zrobił karbonowy zbiornik paliwa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ural_zgora Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 (edytowane) jest jedna firma co robi zbiorniki akcesoryjne z PA6 - Elkamet http://www.elkamet.de/en/technischebehaelter.php Mam taki zbiornik. Jest cholernie wytrzymaly jezeli chodzi o jakies uderzenia. Poczytaj sobie tez tu jakie to proste :) : http://www.boxer-motor.com/index.php?optio...id=60&Itemid=57 http://www.boxer-motor.com/index.php?optio...id=88&Itemid=57 Edytowane 15 Lipca 2010 przez ural_zgora Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luterq Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 sprawa jest prosta: 1. robisz kopyto sprawa jest prostsza. Jeśli planujesz zrobić jeden zbiornik. kupujesz najtwardszy styropian budowlany, wykonujesz z niego bak jaki sobie tylko wymarzysz, jak dojdziesz do kształtu, pokrywasz go twardym woskiem vel.parafiną aby zakleić pory styropianu. Potem mata szklana i żywica epoksydowa (polimerowa rozpuści styropian). Jak wszystko ładnie wyschnie, wywiercasz dziurę na wlew i wlewasz trochę acetonu który w ułamku sekundy rozpuści cały styropian z którego zrobiłeś formę. Na rogach możesz zatopić kawałki stali aby się zbiornik nie przetarł przy ślizgu. Oczywiście polecam zostawienie tego specjalistom bo: pewnie źle przesączysz matę, wyjdzie krzywo, kevlar i włókno węglowe są absurdalnie drogie, Na początek zrób sobie coś prostego, jakiś mały 13 calowy subwoofer do komputera... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 15 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2010 No i na koniec warto zadać sobie pytanie. Czy 1kg mniej i obniżenie środka ciężkości są warte wciśniętego szmalu :buttrock: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zbyszekm Opublikowano 17 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lipca 2010 Witam, kiedyś też interesowały mnie na carbonowe elementy do moto, a raczej ich wykonanie. Poszukałem trochę i znalazłem nawet na Allegro gościa co sprzedawał jakąś książkę do laminacji. Jakiś czas temu na Discovery było nawet dość jasno opisane jak tworzy się takowe elementy. W sumie wyglądało to "prosto": - wykonać elementy na kowadle - wygrzewać w temp ok. 90stopni przez ok 1,5 godziny - wygrzewanie musi być próżniowe żeby usunąć pęcherze powietrza. Jeśli dobrze pamiętam to chyba nawet na tym forum jest gość który zrobił sobie Street'a i zbiornik ma właśnie z carbonu. Niżej masz jego stronę :) Link Shinigami a jaki jest sens przemieszczaś się motocyklem który paliwa spala co najmniej 2x więcej niż średniej klasy rodzinne auto?? :-) Na pewno wiesz o co mi chodzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.