Skocz do zawartości

stuk przy gaszeniu bmw f650 rotax 99r


pawelzz
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

czy może ktoś z forumowiczów ma podobnie,że gasząc moto czasami jest stuk, dziwny nieprzyjemny odgłos :), wyczytałem na forum suzuki ze niektóre tak mają i jest to spowodowane cofaniem tłoka i włączeniem sprzęgiełka kierunkowego dlatego taki odgłos, poprostu sprzęgiełko rusza rozrusznikiem, nie jest tak za każdym razem dlatego wykluczam inną awarie oto link do tematu

http://suzukidr.pl/forum/index.php?action=...um=5&topic=6446

ciekawi mnie czy inni tez tak mają lub ewentualnie jakoś to eliminować czy zostawić

czy wymiana sprzęgiełka coś pomoże?

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie czasem walnie jak gaszę, w DRZ, teraz właśnie w rozruchajsi muszę wymienić to sprzęgło, cholera wie czy to przez to ?

A u mnie po wciśnięciu rozrusza nie gaśnie :(

Edytowane przez lionix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiele silników ma taki odgłos. Gdy wyłączysz zapłon i wał przestaje się kręcić tłok nie może pokonać sprężania, ciśnienie cofa ten tłok a wraz z nim wał korbowy a ten z kolei cofa sprzęgiełko rozrusznik i jest wtedy taki stuk. Łatwo, prosto i przystępnie. :biggrin:

Zależy od konstrukcji rozrusznika i przeniesienia jego napędu. Mi w HD nigdy tak nie robi bo konstrukcja rozrusznika jest a`la samochodowa z wysuwanym bendixem, ale w rozwiązaniach ze stałym połączeniem wał-rozrusznik takie dźwięki mają miejsce.

 

Nie chcę Cię martwić :biggrin: ale te silniki mają słaby układ rozruchowy. Lubi się czasem posypać. Kilku znajomków w UK walczyło z tym.

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest typowe dla singli nieważne małych czy dużych przy gaszeniu wał odbija w drugą stronę (dotyczy to też dużych V2 ale w mniejszym stopniu)

To właśnie ten efekt powoduje zniszczenia sprzęgiełek rozrusznika przez udarowe uderzenie wsteczne i napędzenie rozrusznika ze względu na to w części silników stosowano w mechanizmie rozrusznika sprzęgiełka przeciążeniowe.

 

Sam dźwięk stukania nie jest nienormalny, źle dzieje się dopiero gdy rozrusznikowi zaczyna się zdarzać chwilami obracać się bez napędzania wału.

 

To odbicie jest szkodliwe także dla innych części silnika jak łańcuszek rozrządu dlatego polecam sprzęty wyposażone dodatkowo w manualny dekompresator gasić je tylko tym to taki darmowy sposób na zwiększenie trwałości silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja to określę tak: to jest Rotax. Tam wszystko ma stukać tak, jakby miało się zaraz rozlecieć. Mój brat miał F650 GS z 2004 roku i przy gaszeniu było tak jak piszecie. Cały czas coś stukało w tym silniku, na wolnych czy podczas jazdy. Ponoć, że jak nie stuka, to jest niedobrze. ;) :smile:

Pisz jeśli potrzebujesz czegoś do Cagivy Elefant.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...