Skocz do zawartości

DNIEPR-przyczyny przegrzewania silnika????jeszcze raz


kielpik1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jakiś czas temu opisywałem problem z silnikiem w dnieprze. Po około 10min. pracy silnik był tak gorący że "dymiły" głowice i cylindry, biały dym pojawił się w odmie skrzyni korbowej. Zrobiłem wał wymieniłem wszystkie łożyska w silniku, wstawiłem nowe cylindry i tłoki z pierścieniami nic to nie dało. Rozbroiłem głowice okazało się że były zawalone gniazda nagarem prowadnice miały luz. Głowice oddałem do regeneracji. Wstawiłem zrobione głowice i co? Motor dalej się grzeje. Wyeliminowełem chyba już wszystko ?????? Dodam że zapala od pierwszego w chodzi na obroty bez żadnego problemu. Może ktoś miał podobny przypadek???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie ktoś już wspominał wcześniej ale....mieszanka paliwo jest OK? Uboga mieszanka smaży silniki, może powinien mieć trochę bogatszą?

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapłon i przerwe myśle że mam dobrze ustawiony - skoro zapala, ma moc, nic się nie dławi.zawsze ustawiałem na znak na kole zamachowym przy pomocy zwykłej kontrolki. Spróbuje opóżnić może coś pomoże. Ale powoli wyczerpują się pomysły co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadoma sprawa że na dotarciu silnik może mieć wyższa temperature.Tylko dziwne że przed remontem robił dokładnie to samo. Po odpaleni bardzo szybko się nagrzewa i po chwili widać "gorący biały dym" unoszący się z lewego i prawego gara.Mam ten motor już kilka latek i wbrew obiegowym opinią jakie krążą na temat sovietów byłem z niego naprawde zadowolony ale do czasu. Jeżdziłem nim naprawdę w ciężkim terenie i nigdy nie miałem z nim problemów. Ale pomysły jaka może być przyczyna już mi się skończyły. kombinowałem z zapłonem i z bogatszą mieszanką ale też nic nie daje. Poprostu jest jak zaczarowany!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wcześniej tak nie robił? Dopiero od poprzedniego remontu i tego co pisałeś wcześniej? A luz i ustawienie tłoków w cyl. sprawdzałeś szczelinomierzem? Może tłok napiera na którąś ściankę mocniej? A tłoki jakie masz? I jaki luz przy szlifowaniu był? Zapewne wiesz że współczesne tłoki są czerstwej jakości i puchną. Puchnięcie przeważnie powoduje chwilowe zatarcie, chociaż czasem może powodować tylko przegrzewanie się jeśli nie spuchnie na tyle aby zblokować/przytrzeć. Tyle mogę Ci poradzić, skoro sam robisz ruski to zapewne nic nowego nie przeczytałeś w moim poście. Ja ruski widuję tylko na foto i na zlotach. Tyle mam z nimi do czynienia. :biggrin: Więc wbij do działu zabytków na tym forum i poniuchaj tam, są ludzie którzy remontują swoje ruski już od 10 lat i chyba wiedzą o nich wszystko. M.in. kolega Granat który sporo wie o ruskach a tu nie zagląda bo jest to wbrew jego konserwatywnym poglądom. :icon_mrgreen:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrząd złozony na znaki to chyba ok.Najdziwniejsze jest to że odpala za "pierwszym" i moc ma jak ursus, i po chwili jest tak nagrzany że jak odkrece bagnet od oleju to dymi jak z samowaru.Jeżli chodzi o fachowców mechaników na pomorzu to są ale lepiej robić wsystko samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...