Skocz do zawartości

CBR 1000, motor wyje po wymianie lancucha


xDave
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam może ktoś miał takie objawy ?

 

wymieniłem łańcuch na nowy did i zaczęło coś "wyć" to tak ma być ? jak było u was po wymianie łańcucha ?

stary był bardzo luźny i porozciagany i wyło coś dopiero na 6stse, a przy nowym łańcuchu naciąg ok 30 mm w sumie powinno być chyba 38 mm, jak jadę to coś wyje, pod dupą, wycie podobne do jazdy traktorem starym tam wyją zębatki gdy traktor się rozpędza do jakiejś niebotycznej prędkości 40 km.h, postawiłem motor na stopce głównej i odpaliłem zadałem bieg i zębatki i łańcuch robi żżżżżżżżżżżżż zżżżżżżż żżżżżżżżżżżżż żżżżżżżżż tez tak macie ?

 

zębatki są mało używane ogólnie, nie wymieniałem ich maja równy moduł

 

i 2 pytanie czy w waszych motocyklach przednia zębatka napędowa jest "luźno" osadzona na wale, chodzi mi o luz w bok a nie na zębach wieloklinu ? w sumie u mnie powinna być taka gumka dociskowa ale gdzieś nie ma, wytnę z dętki

 

proszę o podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może łańcuch jest odrobinkę szerszy i szoruje po czymś wokół małej zębatki. Tym bardziej jeśli brakuje tam elementu o którym pisałeś. Po coś ten element ma tam być w końcu. Szorowanie łańcucha to szorstki, chroboczący dźwięk a ciągłe wycie/buczenie jak w starym autobusie to wina skrzyni biegów i jej łożysk.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poluzuje lancuch narazie bo jest za mocno naciagniety

 

zebatka ani lancuch o nic nie ociera nie miej wstawie te podkladke gumową, byc moze mala zebatka wpada w wibracje

 

zebatki sa prawie nowe wiec ich nie wymienialem

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kupilem motor z starym lancuchem a prawie nowymi zebatkami, zobacze moze kupie nowe zebatki jednak, na starym lancuchu wyło tylko na 6 biegu troche tez na 5 tym .... na tym wyje na kazdym biegu

Edytowane przez xDave
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zębatki są mało używane ogólnie, nie wymieniałem ich maja równy moduł

 

i 2 pytanie czy w waszych motocyklach przednia zębatka napędowa jest "luźno" osadzona na wale, chodzi mi o luz w bok a nie na zębach wieloklinu ? w sumie u mnie powinna być taka gumka dociskowa ale gdzieś nie ma, wytnę z dętki

 

proszę o podpowiedzi

masz już odp 95% co "wyje"

nie na darmo wymienia się "zespół napędowy' a nie łańcuch

 

ps nie wróże temu łańcuchowi zbyt długiego żywota na tych zębatkach

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

i 2 pytanie czy w waszych motocyklach przednia zębatka napędowa jest "luźno" osadzona na wale, chodzi mi o luz w bok a nie na zębach wieloklinu ? w sumie u mnie powinna być taka gumka dociskowa ale gdzieś nie ma, wytnę z dętki

 

proszę o podpowiedzi

 

Cos nie tak z osadzeniem zebatki na wale.Nie powinna byc luzna,gumy o ktorych piszesz maja tylko i wylacznie za zadanie zmniejszenie halasu.Albo zabatka jest niewlasciwa,ewentualnie sruba czy tez nakretka dociskajaca.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak jest konkretnie w CBR 1000F, ale wiele motocykli ma specjalnie luźne osadzenie zębatki (da się ją lekko poruszać na boki).

 

Inna sprawa to wymiana łańcucha bez zębatek - bezsensowane oszczędność. Nie ma się co dziwić, że układ nie pracuje dobrze.

 

Następna sprawa, czy poprawnie naciągnąłeś łańcuch (to znaczy równo i czy nie za mocno).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień zębatki naciągnij ten łańcuch i odpowiednio i przesmaruj zobacz czy nie ociera o osłonę łańcucha z tego co pamiętam to zębatka na wałku zdawczym powina mieć tam luz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziękuje wszystkim za pomoc, wymieniłem dziś zębatki na nowe, wycie ustało, układ pracuje bardzo dobrze, trochę wyje na 6stce przy malej prędkości tylko, ogólnie jest 10x lepiej

 

istotnie zębatki w niektórych motocyklach lekko się dygają na boki, zapytałem o to mechanika z 20 letnim doświadczeniem mówi ze w wielu hondach tak jest fabrycznie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiele może z 20 ,

 

tak w ramach dygresji .... może się komuś te info przydadzą przy zakupie i serwisie waszych CBRek... kupiłem motor od jednego z forumowiczów, niestety okazał się nieuczciwy ? miało być fajnie, a po tygodniu motor przestał palić na zimno, jak mi się udało odpalić to pojechałem do mechanika okazało się że zawory są kompletnie rozregulowane, motor nie miał polowy mocy, nie zauważyłem tego wcześniej bo nie miałem porównania, nigdy nie jeździłem na takim sprzęcie, sprzedawca musiał o tym wiedzieć, jest doświadczonym motocyklistą....

 

problemy z łańcuchem zacząłem diagnozować po ok miesiącu się nim zacząłem interesować rzęził i nierówno chodził, zauważyłem ze jest luźno osadzony i napoiłem go i koło przestało się kręcić, na skutek nierównego napięcia wyciągnięcia łańcucha, o tym sprzedawca też musiał wiedzieć, tak że zrobiłem może ze 800 km na tym starym did 50zv, co ciekawe zębatki były średnio zużyte a łańcuch kompletnie, bardzo dziwne....

Edytowane przez xDave
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...