JanuszK30 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Sprawdz camshaft position sensor,czujnik polozenia walka rozrzadu,przewaznie wydechowego.Zx12 ma sekwencyjny czy jakkolwiek to poprawnie sie po polsku nazywa,uklad wtryskowy.Wtryskiwacz podaje paliwo w odpowiednim czasie do poszczegolnych cylindrow. Znajduje sie to w pokrywie glowicy,przewaznie w rejonie zebatek walkow rozrzadu ale nie koniecznie. Jest on wymagany poniewaz przy ukladzie zaplonowym dajacymi iskre parami ( cylindry 1 i 4 oraz 2 i 3,odpalaja parami) sygnal uzywany przez ECU do zaplonu jest niewystarczjacy do zdeterminowania ktory cylinder jest w jakiej fazie pracy. wszystko ok, ale uszkodzenie czujnika daje o sobie znac poprzez kontrolke FI na zegarach, a my tu caly czas w temacie nie mamy odp od zakladajacego temat czy kontrolka FI wyswietla blad... pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 nie wyswietla bledu.poniewaz okazało sie ze te liczniki sa uszkodzone. i tu jest problem. sprubuje dzisiaj przełożyc moduł.i liczniki od innej zx12. ten czujnik cam schawt sprawdze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 nie wyswietla bledu.poniewaz okazało sie ze te liczniki sa uszkodzone. i tu jest problem. sprubuje dzisiaj przełożyc moduł.i liczniki od innej zx12. ten czujnik cam schawt sprawdze. zakladaj sprawne liczniki, nie baw sie w wyciaganie i sprawdzanie czujnikow, komputer sam to zrobi, w kawie to bardzo proste pozdr Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 zakladaj sprawne liczniki, nie baw sie w wyciaganie i sprawdzanie czujnikow, komputer sam to zrobi, w kawie to bardzo proste pozdr wiem tak zrobie.z tym ze tam jest tylko kontrolka FI do błędów?? czy cos wiecej pokazuje na monitorku.jakie błędy? błedu na liczniku niema.moze cos nie podaje(nie pokazuje) tego błędu. a moze on jest! dzisiaj sprawdze cisnienia na garach.zmienie moduł.i czujnik polozenia wału. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 wiem tak zrobie.z tym ze tam jest tylko kontrolka FI do błędów?? czy cos wiecej pokazuje na monitorku.jakie błędy? błedu na liczniku niema.moze cos nie podaje(nie pokazuje) tego błędu. a moze on jest! dzisiaj sprawdze cisnienia na garach.zmienie moduł.i czujnik polozenia wału. od bledow jest kontrolka FI w pypadku bledu po przekreceniu kluczyka nie gasnie Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 (edytowane) tak wiem.ale tu nie swieci.czyli albo nie ma bledu albo cos sie zje... i nie pokazuje tego błędu. chyba ze sie myle. moduł zmieniony na inny. i dalej to samo. w sumie to objawy sa coraz gorsze.kawalek sie przejechalem i tak jakby przerywa w wiekszym zakresie obrotow.czyli prawie cały czas strzela kicha. a do 8tys max sie wkreca. na wolnych chodzi normalnie ładnie. Edytowane 15 Maja 2010 przez szkudlar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 odepnij ktorys z czujnikow powinien wyswietlic sie blad, jesli sie nie wyswietli, to masz walnieta diagnostyke i wtedy to juz mozesz sobie podmieniac i sprawdzac wszystkie czesci ukladu DFI a jest ich troche... Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 15 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 tak jak cos odepne to swieci FI, w takim razie to moze nie elektryka. chyba ze cos co nie pokazuje błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 tak jak cos odepne to swieci FI, w takim razie to moze nie elektryka. chyba ze cos co nie pokazuje błędu. 1 sprawdz czy TPSu nikt nie przestawil? 2 moze to byc jednak problem z cisnieniem paliwa 3 gdzies dostaje sie lewe powietrze 4 sprawdz zawory, rozrzad Cytuj Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 15 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Maja 2010 Osobiscie uwazam ze to wina elektryki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 wszystko ok, ale uszkodzenie czujnika daje o sobie znac poprzez kontrolke FI na zegarach, a my tu caly czas w temacie nie mamy odp od zakladajacego temat czy kontrolka FI wyswietla blad... pozdr Nie koniecznie,ECU owszem pokaze blad jezeli nie ma sygnalu lub tez sygnal otrzymywany z takiego czy innego czujnika przekracza zalozone parametry krancowe. Mialem kiedys przypadek z bodajze 07r1,wszystko bylo teoretycznie dobre,zadnych kodow , ale silnik pod obciazeniem podczas jazdy na wyzszych obrotach przerywal. Problem w koncu udalo sie zlokalizowac do uszkodzonech przewodow to tego czujnika polozenia walka rozrzadu.Ktokolwiek sie przy tym motocyklu wczesniej grzebal zle poprowadzil kable,jak wentylator sie wlaczyl to prawie przecial jeden z kabli od tego czujnika. Zadnych kodow ECU nie pokazywalo ani podczas jazdy czy tez postoju,nie bylo tez nic w pamieci ECU. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
majkelek84 Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 Jak masz ta drugą 12 gdzieś w zasięgu to przełóż czujnik położenia wałka rozrządu ... i powinno rozwiązać problem. Podobne jazdy miałem w 6 tyle ze tam raz się świeciło raz nie FI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 tez tak mi sie wydaje Jak masz ta drugą 12 gdzieś w zasięgu to przełóż czujnik położenia wałka rozrządu ... i powinno rozwiązać problem. Podobne jazdy miałem w 6 tyle ze tam raz się świeciło raz nie FI. sprobuje przełożyc i czujnik położenia wałka roz. i czujnik położenia wału korbowego. zobacze wtedy. z tym ze tak jakby coraz gorzej nawet z odpalaniem. dziwnie cofa spaliny w filter. strzela. i rozrusznik nie zawsze zakręci tylko odbije tak jakby cofnoł. i strzela ogniem w rure. ma ktos pomysl jeszcze jakis? wie ktos gdzie mozna podpiac sie pod komputer na dolnym slasku.wielkopolska/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 16 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 tez tak mi sie wydaje sprobuje przełożyc i czujnik położenia wałka roz. i czujnik położenia wału korbowego. zobacze wtedy. z tym ze tak jakby coraz gorzej nawet z odpalaniem. dziwnie cofa spaliny w filter. strzela. i rozrusznik nie zawsze zakręci tylko odbije tak jakby cofnoł. i strzela ogniem w rure. ma ktos pomysl jeszcze jakis? wie ktos gdzie mozna podpiac sie pod komputer na dolnym slasku.wielkopolska/ W ten sposób robisz podstawowy błąd szukania awarii przy pomocy przekładek podzespołów. Jedyna skuteczna metoda to wymiana poszczególnych elementów i testowanie ponieważ nawet jak usuniesz awarię to do końca nie będziesz miał pewności który podzespół był tak naprawdę uszkodzony. Ja wiem że taka metoda wydłuża całą operację ale nie mając dostępu do kompa testowego jedynie wymiana jednego podejrzanego elementu na inny pomoże w usunięciu awarii. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 16 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Maja 2010 (edytowane) dziekuje Piotrze za odpowiedz. no własnie nie mam gdzie go podpiąć pod komputer. i juz pare dni sie tak męcze. A ja zerknę jutro do serwisówki. Jak coś to zapraszam do mnie na serwis, daleko nie macie, a zawsze będzie łatwiej coś wymyślić, za samą diagnozę raczej nie kasuję,( no chyba, że wymaga to rozebrania połowy motocykla) :) więc macie niewiele do stracenia :) Zapraszam :) a kolega z legnicy posiada jakis sprzet zeby to zdiagnozowac ? (np.komputer podpiąć) czujnik położenia wałka roz. i czujnik położenia wału korbowego. to też nie to. Edytowane 16 Maja 2010 przez szkudlar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.