Saltus Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 (edytowane) Pojawił się u mnie ostatnio problem, z którym nie mogę sobie poradzić od kilku dni. Przy odpaleniu na ssaniu motocykl chodzi gites, natomiast po odpuszczeniu ssania obroty stopniowo spadają aż w końcu motocykl gaśnie. Gaźniki przeczyściłem carb-cleanerem ale niewiele to dało, więc zaniosłem znajomemu na myjkę ultradźwiękową. Niestety problem nie zniknął... W tym modelu gaźniki mają zaślepione śruby regulacji wolnych obrotów, oraz składu mieszanki. Zawory ustawione, poziom pływaków ustawiony według serwisówki, synchro zrobione, filtry czyste. Przeczyszczone wszystkie styki, łącznie z połączeniem masy do silnika. Zmieniałem świece (kolor taki jak bozia przykazała) - dalej to samo. Kompresja mierzona - :lalag: Motocykl zbiera się tak jak zawsze, nie strzela, nie prycha śmiga aż miło. Już mnie powoli do szewskiej pasji to doprowadza... Moje podejżenia padają na minimalną dziurkę w jednej membranie, ale była ona już wcześniej, zanim zaczęły się te cyrki. Przychodzą mi do głowy jeszcze lekko sparciałe gumki na przepustnicach obrotowych, ale niestety nie idzie ich nigdzie kupić - nietypowy wymiar 8x11x3 (w katalogu części producenta przepustnice obrotowe i ich oś przewidziane są do wymiany chyba z całym korpusem). Pomóżcie panowie bo mam już dość trzymania gazu na światłach :flesje: ---- zapomniałem dodać, że zaaplikowałem już zestaw naprawczy gaźników tj. zaworki iglicowe wraz z ich gniazdami oraz uszczelki komory pływakowej. Edytowane 12 Maja 2010 przez Saltus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Zobacz czy odpowietrzenie gaznikow nie jest zagiete. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 12 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 nie ma odpowietrzenia gaźników, idzie tylko podciśnienie do kranika - ale dzieje się to samo nawet w pozycji PRI Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek.M Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Miałem podobny problem w swoim KZ a przyczyną był glut siedzący w jednej z dysz, która schowana jest w gaźniku. Ale jak piszesz gaźniki czyszczone. Kiedys załatwił mnie tak filtr paliwa który odmówił współpracy i się zatkał ale objawiło się to niskim poziomem paliwa w komorach. Stawiałbym na zapchaną dyszę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 nie ma odpowietrzenia gaźników, idzie tylko podciśnienie do kranika - ale dzieje się to samo nawet w pozycji PRI Rurka od przelewu nie jest zagieta? Mozesz tez otworzyc korek baku zeby zobaczyc odpowietrzenie, ale watpie zeby to bylo akurat to. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Zatkane śruby regulacji mieszanki to rozumiem, ale śruba regulacji obrotów ??? Sprawdzałem na fiszkach i śruba regulacji znajduje się od dołu między gaźnikami, pod śrubą do synchronizacji, czyli jak w większości motocykli z tamtych lat. Poza tym, nie ma możliwości jej zaślepienia gdyż jest na wierzchu, a nie w gaźnikach. Sprawdź, może straciłeś gdzieś tą śrubę i dlatego nie możesz ustawić obrotów. Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 Malo prawdopodobne aby ta sruba akurat wypadla. Podstawowy problem z czyszczeniem tych gaznikow jest zaslepienie srub regulacji mieszanki. Trzeba delikatnie rozwiercic te zaslepki, wyjac sruby ze sprezynami i oringami ( sprawdziwszy uprzedniu na ile obrotow sa wykrecone ) i dopiero dac gazniki na myjke. Masz w 99% zatkany uklad wolnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szparag Opublikowano 12 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2010 (edytowane) Też sądzę, że jest zatkany układ wolnych, ale założyciel tematu napisał, że niema możliwości regulacji wolnych obrotów. Najpierw rozwiążmy ten banalny problem, a potem pomyślimy co dalej :) Nawet przy sprawnym i drożnym układzie wolnych obrotów w przypadku braku owej śruby do regulacji wstępnego otwarcia przepustnic , motocykl będzie gasł i nie będzie posiadał wolnych obrotów. A co do wykręcenia się jej, to wystarczy, że ktoś podczas poprzedniego montażu zapomniał o sprężynce i śrubka od obrotów mogła się wykręcić :) Moja propozycja jest następująca : Sprawdzić co jest ze śrubą od regulacji obrotów ! Jeśli jest to podnieść obroty i zobaczyć jakie są objawy, jak schodzi z obrotów i czy trzyma wolne obroty. Jeśli źle schodzi z obrotów ( zbyt wolno ) albo ma niestabilne wolne obroty, pływa, gaśnie itp należy zrobić to co opisał Adam M. Co do prawdopodobieństwa, to uwierz mi, że w polsce wszystko jest możliwe, bo w tym kraju każdy jest mechanikiem :):):) Często poprawiam sprzęty po różnych magikach i niewiele jest mnie już w stanie zaskoczyć :) Edytowane 12 Maja 2010 przez szparag Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Śruba o której wspominasz oczywiście jest, miałem na myśli śruby regulujące skład mieszanki. Nie ma znaczenia na jakim poziomie ustawie wolne obroty, objawia się to jedynie gorszym schodzeniem z wysokich. Bartek.M - tak jak wspominałem, motocykl poza tym śmiga aż miło - więc poziom paliwa odpada, filtr paliwa też wyeliminowałem bo myślałem, że to jego wina. Panie Adamie, czy należy rozwiercić tylko te mosiężne zaślepki od góry gaźników, które blokują dostęp do regulacji składu mieszanki czy jeszcze coś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 13 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Tylko te zaslepki i to bardzo delikatnie, malym wiertelkiem tak zeby nie ruszyc srub. Masz serwisowke zeby sprawdzic dokladnie ktore sa to sruby ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 13 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2010 Zaślepki już rozwiercone - małym wiertełkiem niestety nie dało rady, ponieważ zaślepki miały z 5mm głębokości (ah ci Amerykanie...) ale śruby nienaruszone. Idę zanieść gaźniki do znajomego na ultradźwiękową myjkę, jutro wieczorem będę je miał z powrotem i wtedy dam znać czy coś się zmieniło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Saltus Opublikowano 17 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Maja 2010 Pan Adam jak zwykle trafił w 10 :clap: :lalag: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.