Skocz do zawartości

Brak wolnych obrotów; Yamaha xs 400h 1981r.


Saltus
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Pojawił się u mnie ostatnio problem, z którym nie mogę sobie poradzić od kilku dni. Przy odpaleniu na ssaniu motocykl chodzi gites, natomiast po odpuszczeniu ssania obroty stopniowo spadają aż w końcu motocykl gaśnie.

 

Gaźniki przeczyściłem carb-cleanerem ale niewiele to dało, więc zaniosłem znajomemu na myjkę ultradźwiękową. Niestety problem nie zniknął...

 

W tym modelu gaźniki mają zaślepione śruby regulacji wolnych obrotów, oraz składu mieszanki. Zawory ustawione, poziom pływaków ustawiony według serwisówki, synchro zrobione, filtry czyste. Przeczyszczone wszystkie styki, łącznie z połączeniem masy do silnika. Zmieniałem świece (kolor taki jak bozia przykazała) - dalej to samo. Kompresja mierzona - :lalag:

 

Motocykl zbiera się tak jak zawsze, nie strzela, nie prycha śmiga aż miło. Już mnie powoli do szewskiej pasji to doprowadza...

Moje podejżenia padają na minimalną dziurkę w jednej membranie, ale była ona już wcześniej, zanim zaczęły się te cyrki. Przychodzą mi do głowy jeszcze lekko sparciałe gumki na przepustnicach obrotowych, ale niestety nie idzie ich nigdzie kupić - nietypowy wymiar 8x11x3 (w katalogu części producenta przepustnice obrotowe i ich oś przewidziane są do wymiany chyba z całym korpusem).

 

Pomóżcie panowie bo mam już dość trzymania gazu na światłach :flesje:

 

----

zapomniałem dodać, że zaaplikowałem już zestaw naprawczy gaźników tj. zaworki iglicowe wraz z ich gniazdami oraz uszczelki komory pływakowej.

 

Edytowane przez Saltus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem w swoim KZ a przyczyną był glut siedzący w jednej z dysz, która schowana jest w gaźniku. Ale jak piszesz gaźniki czyszczone. Kiedys załatwił mnie tak filtr paliwa który odmówił współpracy i się zatkał ale objawiło się to niskim poziomem paliwa w komorach. Stawiałbym na zapchaną dyszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma odpowietrzenia gaźników, idzie tylko podciśnienie do kranika - ale dzieje się to samo nawet w pozycji PRI

Rurka od przelewu nie jest zagieta?

Mozesz tez otworzyc korek baku zeby zobaczyc odpowietrzenie, ale watpie zeby to bylo akurat to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zatkane śruby regulacji mieszanki to rozumiem, ale śruba regulacji obrotów ???

 

Sprawdzałem na fiszkach i śruba regulacji znajduje się od dołu między gaźnikami, pod śrubą do synchronizacji, czyli jak w większości motocykli z tamtych lat. Poza tym, nie ma możliwości jej zaślepienia gdyż jest na wierzchu, a nie w gaźnikach.

 

Sprawdź, może straciłeś gdzieś tą śrubę i dlatego nie możesz ustawić obrotów.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Malo prawdopodobne aby ta sruba akurat wypadla.

Podstawowy problem z czyszczeniem tych gaznikow jest zaslepienie srub regulacji mieszanki.

Trzeba delikatnie rozwiercic te zaslepki, wyjac sruby ze sprezynami i oringami ( sprawdziwszy uprzedniu na ile obrotow sa wykrecone ) i dopiero dac gazniki na myjke.

Masz w 99% zatkany uklad wolnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też sądzę, że jest zatkany układ wolnych, ale założyciel tematu napisał, że niema możliwości regulacji wolnych obrotów.

Najpierw rozwiążmy ten banalny problem, a potem pomyślimy co dalej :)

 

Nawet przy sprawnym i drożnym układzie wolnych obrotów w przypadku braku owej śruby do regulacji wstępnego otwarcia przepustnic , motocykl będzie gasł i nie będzie posiadał wolnych obrotów.

A co do wykręcenia się jej, to wystarczy, że ktoś podczas poprzedniego montażu zapomniał o sprężynce i śrubka od obrotów mogła się wykręcić :)

 

Moja propozycja jest następująca :

 

Sprawdzić co jest ze śrubą od regulacji obrotów !

 

Jeśli jest to podnieść obroty i zobaczyć jakie są objawy, jak schodzi z obrotów i czy trzyma wolne obroty.

Jeśli źle schodzi z obrotów ( zbyt wolno ) albo ma niestabilne wolne obroty, pływa, gaśnie itp należy zrobić to co opisał Adam M.

 

Co do prawdopodobieństwa, to uwierz mi, że w polsce wszystko jest możliwe, bo w tym kraju każdy jest mechanikiem :):):) Często poprawiam sprzęty po różnych magikach i niewiele jest mnie już w stanie zaskoczyć :)

 

 

Edytowane przez szparag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba o której wspominasz oczywiście jest, miałem na myśli śruby regulujące skład mieszanki.

Nie ma znaczenia na jakim poziomie ustawie wolne obroty, objawia się to jedynie gorszym schodzeniem z wysokich.

 

Bartek.M - tak jak wspominałem, motocykl poza tym śmiga aż miło - więc poziom paliwa odpada, filtr paliwa też wyeliminowałem bo myślałem, że to jego wina.

 

Panie Adamie, czy należy rozwiercić tylko te mosiężne zaślepki od góry gaźników, które blokują dostęp do regulacji składu mieszanki czy jeszcze coś?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślepki już rozwiercone - małym wiertełkiem niestety nie dało rady, ponieważ zaślepki miały z 5mm głębokości (ah ci Amerykanie...) ale śruby nienaruszone. Idę zanieść gaźniki do znajomego na ultradźwiękową myjkę, jutro wieczorem będę je miał z powrotem i wtedy dam znać czy coś się zmieniło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...