Skocz do zawartości

GPZ 500 S bierze troche oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem, że moje Kawasaki spala troche oleju silnikowego. Brat doradza mi abym zakupił i wlał ceramizer i zagęszczać do oleju. Da to coś, czy lepiej kupić sobie 2 litry oleju na dolewkę?

 

Dziękuję za odpowiedzi.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Mozesz byc pierwszy :D

Ja mam w swoim 51tys przebiegu, z czego jak go kupowalem mialem taki jak Twoj. Pil tyle samo.

Nie polecam uzywania roznych specyfikow. Moze w samochodzie zadzialaja, ale motocykl to nie samochod. Pamietaj, ze olej smaruje jeszcze skrzynie i sprzeglo. Mialem okazje robic uklad chlodzenia po specyfikach do uszczelnienia chlodnic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też pójść do kościoła i zapalić świeczkę... podobno pomaga.

jak silnik jest padlina to trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i zobaczyć co puszcza. Czy na tłokach czy w czapce. Jak to głowica to zrobić. Jak dół to lepiej poszukać drugiego silnika. Robienie rzetelnego remontu silnika będzie kosztowało majątek i na pewno więcej niż jest warty GPZ. Podcieranie dupy szkłem jest bolesne

Smiert Szpionom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można też pójść do kościoła i zapalić świeczkę... podobno pomaga.

jak silnik jest padlina to trzeba zmierzyć ciśnienie sprężania i zobaczyć co puszcza. Czy na tłokach czy w czapce. Jak to głowica to zrobić. Jak dół to lepiej poszukać drugiego silnika. Robienie rzetelnego remontu silnika będzie kosztowało majątek i na pewno więcej niż jest warty GPZ. Podcieranie dupy szkłem jest bolesne

bez przesadyzmu z tymi kosztami dwa garnki to nie cztery, wymień uszczelniacze zaworów

to napewno, należy też zdiąc cylindry może wystarczy sama wymiana pierścieni, tak wiem, zaraz ktos napisze że wymiana samych pierścieni na długo niewystarczy.

może i nie wystarczy a może wystarczy. :icon_razz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można same pierścienie ale to w wyjątkowych przypadkach. Skoro ten silnik już zdycha to po wymianie pierścieni jak dostanie kompresji nie trzeba będzie długo czekać jak posypią się korby. Przy dużym zakresie prac na pewno taniej wyjdzie kupić drugi silnik. Nie wiadomo czy kolega jest w stanie sam zrobić sobie silnik czy musi oddać do warsztatu. Dolicz koszty robocizny, obróbki i części i wyjdzie co ma wyjść.

Ale są i tacy co dorabiają panewki do R1

Smiert Szpionom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem kiedyś gpz 500 94r i też przy 40k brała oliwę,jest to normalne zjawisko jak się ostrzej nią lata (ja osobiście goniłem za 600ccm) więc nie ma się co dziwić ze później paliła olej,sama wymiana uszczelniaczy na nic się nie zda.Jeśli po dodaniu gazu na v-max i spuszczeniu manetki zakopci to wtedy masz uszczelniacze do wymiany.Zmierz ciśnienie w cylindrach jak wyżej już mówili i zobaczysz jaką kondycje ma silnik.. :crossy:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Zwróćcie uwagę, że u nas bardzo dużo jest leciwych sprzętów, w których zrobione sa super remonty i wymieniona połowa gratów. Polska to kraj dobroczyńców. Ludzie kupują strupy i je leczą do stanu lepszego niż fabryczny a później sprzedają za grosze. Zaskakujące....

Smiert Szpionom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt Ci nie odpowie na to pytanie. Mozesz byc pierwszy :D

Ja mam w swoim 51tys przebiegu, z czego jak go kupowalem mialem taki jak Twoj. Pil tyle samo.

Nie polecam uzywania roznych specyfikow. Moze w samochodzie zadzialaja, ale motocykl to nie samochod. Pamietaj, ze olej smaruje jeszcze skrzynie i sprzeglo. Mialem okazje robic uklad chlodzenia po specyfikach do uszczelnienia chlodnic...

 

Widocznie trafiliście na moto z mocno skręconym licznikiem. Moje Er-5 i kumpla GPZ mają po 56 tyś przebiegu i 200ml biorą na 6 tyś km.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widocznie trafiliście na moto z mocno skręconym licznikiem. Moje Er-5 i kumpla GPZ mają po 56 tyś przebiegu i 200ml biorą na 6 tyś km.

o to może być prawda, mój motocykl ma 142000 w tej chwili no ale nikt mi w to niewierzy

bo licznik pięciocyfrowy no i tego niewidać, wiadomo w w Polsce są tylko

motocykle małoużywanebodługostały :icon_razz: :icon_biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszytskim za odpowiedź. Wlałęm nowy olej zobaczymy ile go weźmie GPZ. Dodam, że motor nie dymi jak smok, tylko poprostu widac ubytek oleju w "oczku"

 

Napisz jaki olej wlałeś bo to jest bardzo ważne jeżeli zaczyna brać.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...