Skocz do zawartości

zakładanie łożysk wału korbowego.


tomxx92
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Kierunek napisów nie ma znaczenia.

Masz łożyska z koszykiem poliamidowym (jakie były seryjnie w Rotaxie) czy zwykłe z koszykiem metalowym? Poliamidowe musisz założyć odkrytymi kulkami w stronę uszczelniaczy wału.

lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry zapomniałem napisać - składam peugeota jetforca na gaźniku i kupiłem do niego takie łożyska (mają metalowy koszyk jak stare łożyska) -

 

http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera...3618ecb5f6a99d0

 

stare łożyska z normalnym metalowym koszykiem były włożone napisem do simmeringów.

A jak te nowe mam wlożyć (te nowe z jednek strony maja napisane C3 na wewnętrznym pierścieniu, a z drugiej na zewnętrznym pierśnieniu TAIWAN LN NTN 6204 ???

pozdrawiam

Edytowane przez tomxx92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daje foty moich łożysk żeby nie było żadnych wątpliwości

z lewej strony stare łożysko z drugiej nowe:

http://img708.imageshack.us/img708/7176/dsc06620n.jpg

http://img85.imageshack.us/img85/6913/dsc06622k.jpg

czyli obojętnie jak je założe?

ps.

A simmeringi to moge posmarować obojętnie jakim smarem byle by był gładki?

I czy można wbić simmeringi rurą czy są inne lepsze sposoby?

 

Edytowane przez tomxx92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tajwańskie łożyska długo nie pożyją w skuterku. Trzeba było kupić jakieś markowe, widzisz że na starym łożysku jest nie byle jaka marka SKF. Poza tym te stare łożysko kiedyś było łozyskiem zamkniętym, co widać po podtoczeniu w zewnętrznej bieżni. Ktoś grzebał już w tym silniku, kupił łożyska typu "Z", wyjął osłonki i wcisnął łożyska do silnika.

 

Simmeringi posmaruj olejem silnikowym. A wbijanie rurą jest kiepskim pomysłem. Idealnie by było to zrobione na prasie, do której zapewne nie masz dostępu. Metody domowej Ci nie opiszę bo nie potrafię tego opisać. Lata doświadczeń i setki Simmerów zamontowanych, nie potrafię określić tego słowami. Po prostu montuję uszczelniacz. Powiem tylko tyle że potrzebny będzie gumowy/drewniany młotek, sokole oko i precyzja zegarmistrza. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry zapomniałem napisać - składam peugeota jetforca na gaźniku i kupiłem do niego takie łożyska (mają metalowy koszyk jak stare łożyska) -

 

http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera...3618ecb5f6a99d0

 

stare łożyska z normalnym metalowym koszykiem były włożone napisem do simmeringów.

A jak te nowe mam wlożyć (te nowe z jednek strony maja napisane C3 na wewnętrznym pierścieniu, a z drugiej na zewnętrznym pierśnieniu TAIWAN LN NTN 6204 ???

pozdrawiam

Dla przypomnienia dodam że C3 oznacza luz. Sprawdź czy jest taki sam jak na starym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Simmering najlepiej wbijać delikatnie starym simerem. Byle równo.

Albo na prasie jak kurim pisze.

Te tajwańskie łożyska długo nie pożyją w skuterku. Trzeba było kupić jakieś markowe, widzisz że na starym łożysku jest nie byle jaka marka SKF...

Ale to nowe firmowane jest przez NTN, to chyba też coś znaczy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oryginalne łożysko miało luz C4, czyli większy niż C3, ale na łożysku C3 silnik też będzie chodził.

NTN to dobra firma, masz coś do Tajwanu? Odziwo robią dobre części i motocykle, pomiędzy chinami to przepaść.

Uszczelniacze trzeba zamontować po złożeniu połówek silnika, zachowując odpowiednią głębokość montażu podaną w serwisówce.

PS. Yamaha/MBK w swoich mniejszych motocyklach używa łożysk MADE IN POLAND (sam widziałem jak w XT125x sprowadzonym z włoch były takie łożyska w kołach :P )

Edytowane przez BANANvanDYK
lubisztosuko.gif7,352 osób lubi to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogach części i akcesoriów do HD na fotkach widać łożyska a na nich napis "Made in Poland". :biggrin: Mam rodzinę w FŁT Kraśnik, wiem że robią git łożyska, eksportują do japonii, USA i wiele innych miejsc. Zagraniczni kontrahenci często "zamawiają" łożyska bez napisów gdzie były produkowane. :biggrin: Zabawne jest to że łożysko do HD kosztuje 50-100PLN, a za to samo łożysko w lokalnym sklepie płaciłem 16PLN. :biggrin: Łożysko do koła akurat to było.

 

Przy okazji łożysk poradzę żeby stożkowych łożysk przy czyszczeniu nie przedmuchiwać kompresorem zbyt mocno. Wiem że fajnie się kręci takie łożysko ale w pewnym momencie eksploduje. :biggrin: W zeszłym tygodniu prawie się "zastrzeliłem" rolkami ze stożkowego łożyska główki ramy. :banghead: Miało koszyk z tworzywa sztucznego, bardzo delikatny, więc dlatego wybuchło. Stalowe tak nigdy nie robiły. :biggrin:

Edytowane przez qurim

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...