tomxx92 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Witam którą strona powinno się włożyć łożyska wału korbowego w gniazda - napisem do wału korbowego czy napisem na łożysku do gniazda?? pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Kierunek napisów nie ma znaczenia. Masz łożyska z koszykiem poliamidowym (jakie były seryjnie w Rotaxie) czy zwykłe z koszykiem metalowym? Poliamidowe musisz założyć odkrytymi kulkami w stronę uszczelniaczy wału. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomxx92 Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 (edytowane) Sorry zapomniałem napisać - składam peugeota jetforca na gaźniku i kupiłem do niego takie łożyska (mają metalowy koszyk jak stare łożyska) - http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera...3618ecb5f6a99d0 stare łożyska z normalnym metalowym koszykiem były włożone napisem do simmeringów. A jak te nowe mam wlożyć (te nowe z jednek strony maja napisane C3 na wewnętrznym pierścieniu, a z drugiej na zewnętrznym pierśnieniu TAIWAN LN NTN 6204 ??? pozdrawiam Edytowane 6 Maja 2010 przez tomxx92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Jak już wyżej napisano. Nie sugeruj się napisami. Nie mają wpływu na montaż. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomxx92 Opublikowano 6 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 (edytowane) daje foty moich łożysk żeby nie było żadnych wątpliwości z lewej strony stare łożysko z drugiej nowe: http://img708.imageshack.us/img708/7176/dsc06620n.jpg http://img85.imageshack.us/img85/6913/dsc06622k.jpg czyli obojętnie jak je założe? ps. A simmeringi to moge posmarować obojętnie jakim smarem byle by był gładki? I czy można wbić simmeringi rurą czy są inne lepsze sposoby? Edytowane 6 Maja 2010 przez tomxx92 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Te tajwańskie łożyska długo nie pożyją w skuterku. Trzeba było kupić jakieś markowe, widzisz że na starym łożysku jest nie byle jaka marka SKF. Poza tym te stare łożysko kiedyś było łozyskiem zamkniętym, co widać po podtoczeniu w zewnętrznej bieżni. Ktoś grzebał już w tym silniku, kupił łożyska typu "Z", wyjął osłonki i wcisnął łożyska do silnika. Simmeringi posmaruj olejem silnikowym. A wbijanie rurą jest kiepskim pomysłem. Idealnie by było to zrobione na prasie, do której zapewne nie masz dostępu. Metody domowej Ci nie opiszę bo nie potrafię tego opisać. Lata doświadczeń i setki Simmerów zamontowanych, nie potrafię określić tego słowami. Po prostu montuję uszczelniacz. Powiem tylko tyle że potrzebny będzie gumowy/drewniany młotek, sokole oko i precyzja zegarmistrza. :biggrin: Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafael Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Sorry zapomniałem napisać - składam peugeota jetforca na gaźniku i kupiłem do niego takie łożyska (mają metalowy koszyk jak stare łożyska) - http://www.racing-planet.pl/tuning-skutera...3618ecb5f6a99d0 stare łożyska z normalnym metalowym koszykiem były włożone napisem do simmeringów. A jak te nowe mam wlożyć (te nowe z jednek strony maja napisane C3 na wewnętrznym pierścieniu, a z drugiej na zewnętrznym pierśnieniu TAIWAN LN NTN 6204 ??? pozdrawiam Dla przypomnienia dodam że C3 oznacza luz. Sprawdź czy jest taki sam jak na starym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 6 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2010 Simmering najlepiej wbijać delikatnie starym simerem. Byle równo. Albo na prasie jak kurim pisze. Te tajwańskie łożyska długo nie pożyją w skuterku. Trzeba było kupić jakieś markowe, widzisz że na starym łożysku jest nie byle jaka marka SKF... Ale to nowe firmowane jest przez NTN, to chyba też coś znaczy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 (edytowane) Oryginalne łożysko miało luz C4, czyli większy niż C3, ale na łożysku C3 silnik też będzie chodził. NTN to dobra firma, masz coś do Tajwanu? Odziwo robią dobre części i motocykle, pomiędzy chinami to przepaść. Uszczelniacze trzeba zamontować po złożeniu połówek silnika, zachowując odpowiednią głębokość montażu podaną w serwisówce. PS. Yamaha/MBK w swoich mniejszych motocyklach używa łożysk MADE IN POLAND (sam widziałem jak w XT125x sprowadzonym z włoch były takie łożyska w kołach :P ) Edytowane 7 Maja 2010 przez BANANvanDYK Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 Ja wszędzie zakładam Polskie łożyska z Kraśnika jakość jest na prawdę bardzo wysoka. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrek1281 Opublikowano 7 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2010 (edytowane) Ja wszędzie zakładam Polskie łożyska z Kraśnika jakość jest na prawdę bardzo wysoka. Ale niestety nie mają wszystkich rozmiarów(nietypowych). Sorry za OT. Edytowane 7 Maja 2010 przez piotrek1281 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 8 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2010 (edytowane) W katalogach części i akcesoriów do HD na fotkach widać łożyska a na nich napis "Made in Poland". :biggrin: Mam rodzinę w FŁT Kraśnik, wiem że robią git łożyska, eksportują do japonii, USA i wiele innych miejsc. Zagraniczni kontrahenci często "zamawiają" łożyska bez napisów gdzie były produkowane. :biggrin: Zabawne jest to że łożysko do HD kosztuje 50-100PLN, a za to samo łożysko w lokalnym sklepie płaciłem 16PLN. :biggrin: Łożysko do koła akurat to było. Przy okazji łożysk poradzę żeby stożkowych łożysk przy czyszczeniu nie przedmuchiwać kompresorem zbyt mocno. Wiem że fajnie się kręci takie łożysko ale w pewnym momencie eksploduje. :biggrin: W zeszłym tygodniu prawie się "zastrzeliłem" rolkami ze stożkowego łożyska główki ramy. :banghead: Miało koszyk z tworzywa sztucznego, bardzo delikatny, więc dlatego wybuchło. Stalowe tak nigdy nie robiły. :biggrin: Edytowane 8 Maja 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.