Mico Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Witam kolegów. na 90% padła mi panewka w yamaha r1 z 2001 roku.jak się nagrzeje mocno silnik słychać ciche głuche pukanie tylko przy schodzeniu z obrotów albo przy hamowaniu silnikiem, przy niskich obrotach.teraz nie wiem co mam robić. silnik robie dla mnie i chce żeby chodził. co Wy byście robili? wymienić na drugi używany wał z panewkami i korbami? czy kupić nowe panewki orginalne , o ile wał nie oberwał? proszę o pomoc szczególnie Piotra Dudka i Adama M. z góry dziękuję. pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Nie odpalać więcej i spuścić olej z silnika. Sprawdzić ile syfu jest w oleju i jaki.(wióry,opiłki) Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 olej mam zlany, wygląda jak zawsze wyglądał przy zmianach.nie przezroczysty i opiłki mikroskopijne. nie ma żadnych większych wiórów ani opiłków. miałem zdjęty dekiel rozrządu i odpalone silnik ale z tamtąd nie slychać tego stukania. najbardziej je slychać jak są założone owiewki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 olej mam zlany, wygląda jak zawsze wyglądał przy zmianach.nie przezroczysty i opiłki mikroskopijne. nie ma żadnych większych wiórów ani opiłków. miałem zdjęty dekiel rozrządu i odpalone silnik ale z tamtąd nie slychać tego stukania. najbardziej je slychać jak są założone owiewki. Opiłki w oleju czyli miska do zrzucenia i kontrola panewek na korbowodach. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 a smarowanie świecilo na czerwono? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 we wtorek wyjme silnik i rozkręce miske. jeśli to panewka na korbie poszła to co Ty piotrze byś zrobił? inny wał? czy jeśli wał by był dobry to nowe panewki? w yamaha nie ma kontrolki ciśnienia oleju tylko poziomu. także nic nie świeciło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Wszystko zależy od tego jak wygląda panewka i czop wału. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 przyjmując że wał będzie nietknięty to nowe panewki załatwią sprawe? bo jeśli wał dostał to wymiana na drugi wał z panewkami i korbami? i tu też mam pytanie, jeśli bym kupował inny wał to czy to obojętnie jaki, czy musi się zgadzać z pasowaniem korpusu silnika? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Na razie to tylko gdybanie. Sprawny wał można dopasować do konkretnego karteru panewkami. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 2 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 rozkręce i jak bede coś wiedział to napisze. sorki że jestem taki upierdliwy z pytaniami ale się troche tym przejmuje bo wiadomo taka naprawa wyjdzie sporo kasy to raz, i ta nie wiedza co się stało mnie dobija. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MartinBikesManiac Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Jeśli to panewka to to że wał będziesz miał nietknięty to tak jak byś w lotto 6 wygrał...Jeśli będzie walnięta panewka i wał to kupujesz kpl z innego silnika wał i panewki.Żadnego typu toczenia lub wymiany samych panewek itp partactw na długo Ci nie pomogą.Będziesz miał szczęście jeśli tylko to pójdzie.Sprawdź też czy nie ma syfu w pompie oleju no i filtr i olej rzecz jasna też nowy.. :crossy: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 Czy spuszczony olej mial zlotawy oddcien ? Czy opilki mialy miedziany kolor ? Moze to jednak nie panewka, bo stuk bylby wtedy staly, zwiekszajacy sie i zmniejszajacy z obrotami ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 2 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Maja 2010 intuicja mi mówi że to nie panewka. Bo: panewka hałasuje zawsze a najgłośniej pod obciążeniem, nie przy zejściu z obr. mikroskopijne opiłki w oleju są zawsze. Jak panewka pójdzie to trafiają się ok 1mm samorodki:) Także wywalaj miskę, i wcale nie musisz wyciągać silnika z ramy. Oczywiście są to tylko moje domysły, sam jestem ciekaw co tam zastaniesz? A od kiedy zaczeło stukać? Jakieś dłuższe gumy? Braki oleju? Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mico Opublikowano 3 Maja 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Witam wszystkich! wiec tak, ja na gumie nie latam.odkąd go mam ani razu nie jeździłem na gumie. Braków oleju też nie miałem. Olej nie jest złotawy ani miedziany. opiłki sa tylko takie że bardziej w słońcu się mieni ten olej. bo sa tak mikroskopijne.jak palec wsadze do oleju to ledwo je widać. wydaje mi się że zaczeło mi to pukać od kąd zacząłem w tym roku jeździć. przez zime założyłem do kosza sprzęgłowego zabezpieczenie (którego nie było), taki drucik który wygląda jak struna od gitary. kosz sprzęgłowy ma luz i to nie mały. osiowy na wałku na boki. ale to wydaje mi się że powinno pukać też wcześniej. a zmian w pukaniu nie ma jak wcisne klamke sprzęgła. przy wkręcaniu na obroty tego nie ma. to puka najbardziej jak mam z 2 tys obrotów i puszcze gaz, przy schodzeniu z obrotów.a tak to nie. i na tym pukaniu zrobilem z 500 km, i w sumie to sie nie nasila. jeszcze dodam że tego dźwięku prawie nie slychać jak są owiewki zdjęte. to jest bardzo ciche i slychać to jak mam głowe między zbiornikiem paliwa a licznikiem z założonymi owiewkami. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 3 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2010 Cos mi sie wydaje kolego ze jestes przewrazliwiony i cos sobie z ta panewka ubzdurales jakbys na sile problemow szukal :icon_rolleyes: Moze to ktorys zawor stuka bo na panewke mi to w zadnym wypadku nie wyglada. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.