Skocz do zawartości

Yamaha Royal Venture, wątek użytkowników


maciejka 750
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kolegów,

Jestem posiadaczem xvz 1300 tour delux od 2 lat, z motocyklem nie mialem żadnych problemów aż do chwili kiedy przestał mi działać jeden cylinder, świece zostały wymienione nic nie dało, motocykl oddałem do mechanika. Z motorkiem rozstałem się aż na 1,5 tygodnia bo majster nie wiedział co mu dolega, okazało się że problem tkwił w gaźnikach została przeprowadzona synchronizacja i wszystkie cylindry chodzą, ale w motorze zaczeły występować dziwne drgania przy niskich prędkościach najbardziej przy 40-50 km/h. Zastanawiam się czy może być to spowodowane luzami na zaworach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sawtom dzięki za namiar. Ja chciałem sam sobie zrobić taki interkom bo to dużo taniej wychodzi, tylko że nie wiem czy czasami w tych interkomach nie ma czasami jakiegoś myka zrobionego. Gdzieś wyczytałem że oryginały różnią się kolorami zestawów, i dlatego podejrzewam że może być gdzieś jakiś układ elektroniczny schowany. Ale mimo to dzięki za info co do samego mikrofonu. Mam dynamiczny to spróbuję zrobić 1 do 1.

Pozdrowionka!!! :)

 

W Hondzie i Venturze nie ma żadnych układów elektronicznych - do złącza DIN w motocyklu przypinasz bezpośrednio słuchawki i mikrofon odpowiedniego typu.

Co do kosztów - to zależy czego na koniec oczekujesz. Profesjonalny zestaw to mikrofon roznicowy, odpowiedniej jakości kabel z szybkozłączem przy kasku, dobre glosniczki wszyte w kieszonki kasku etc. Ja przekalkulowalem i stwierdziłem ze dołożę te parę złotych na zestaw, ktory niezawodne bedzie działał przez lata. Ale zgoda oczywiście, że jeżeli masz juz jakieś elementy, to poskladasz z tego zestaw dużo taniej i tez bedzie działał :)

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Hondzie i Venturze nie ma żadnych układów elektronicznych - do złącza DIN w motocyklu przypinasz bezpośrednio słuchawki i mikrofon odpowiedniego typu.

Co do kosztów - to zależy czego na koniec oczekujesz. Profesjonalny zestaw to mikrofon roznicowy, odpowiedniej jakości kabel z szybkozłączem przy kasku, dobre glosniczki wszyte w kieszonki kasku etc. Ja przekalkulowalem i stwierdziłem ze dołożę te parę złotych na zestaw, ktory niezawodne bedzie działał przez lata. Ale zgoda oczywiście, że jeżeli masz juz jakieś elementy, to poskladasz z tego zestaw dużo taniej i tez bedzie działał :)

Pozdrowienia

Mi tak właściwie to zależy tylko na mikrofonie, reszta nie koniecznie. Ale jak się będę bawił to spróbuje i z słuchawkami. Kupiłem mikrofon dynamiczny, ale nie wiem czy będzie dobry. Póki co czekam na antenę i zacznę działać. Dzięki za podpowiedzi i pomoc. Pozdrawiam Darek!!!

Edytowane przez wto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej wyłącznika zapłonu masz przyciski obsługujące tempomat.

 

Co do płynu chłodniczego

 

Ja zmieniłem na prestone (taki w żółtym pojemniku).

 

Żeby zmienić płyn to po pierwsze primo znajdź śrubę spustową pod chłodnicą, pod siedzeniem masz wlew płynu ze zbiornikiem, żeby zobaczyć ile masz płynu musisz ściągnąć kapę po prawej stronie pod siedzeniem.

Żeby dokładnie spuścić płyn musisz również zdjąć wszystkie 4 użebrowane atrapy chłodzenia, ale żeby to zrobic pierwej ściągnąć musisz aluminiowe wsporniki po obu stronach pod bakiem, ale żeby to zrobić musisz zdjąć, a przynajmniej odkręcić śruby mocujące bak do ramy.

 

Jak już zdejmiesz te użebrowane kapy atrapy to zobaczysz w bloku u dołu każdego z cylindrów takie gumowe koreczki z metalową tulejką w środku żeby spuścić cały płyn musisz je wyjąć. Żeby je wyjąć potrzebujesz świecę motocyklową. Końcówkę z gwintem wkręcasz w korek i wyciągasz, w jednym miejscu - chyba to prawy tylny cylinder niestety gwint na świecy jest ciut krótki więc lepiej zawczasu poszukaj odpowiedniej śrubki - niestety ie pamiętam jaki to gwint, o długości minimum 2 cm żeby jak ją wkręcisz było miejsce dla uchwycenia jej kombinerkami.

 

Po wyjęciu wszystkich korków zleci ci w sumie jeszcze jakiś litr płynu z układu i masz pewność, że cały płyn wyleciał. Jak będziesz wkładał korki z powrotem to odtłuść je i miejsca w które przychodzą i wsadź na silikon bo raz ruszone lubią zimą puszczać trochę płynu, a nowe w polsce nie do dostania inaczej będziesz latał zimą wkoło motoru i głowił się skąd masz wyciek. Jest jeszcze inna opcja uszczelnienia - w kapie - tej użebrowanej w miejscu gdzie dociska ona rzeczone koreczki są wyraźnie widoczne miejsca gdzie stykają się one z korkami i w to miejsce możesz przykleić 1groszówę (w sumie 4 po jednej na każdą kapę) i tym sposobem zwiększyć siłę docisku korków.

 

Brzmi to może skomplikowanie ale roboty jest na 20 minut bez piwa.

 

Generalnie podobno tą nieszczelnością nie ma co się w okresie zimowym co przejmować bo gdy mrozy zejdą i motocykl się nagrzeje korki na powrót "napuchną" i same się uszczelnią, trzeba tylko potem uzupełnić to co zimę zleciało ale jest tego naprawdę niewiele.

 

Ja przeszedłem tę procedurę od tyłu bo miałem wyciek i nie wiedziałem skąd, więc zacząłem dłubać ;)

 

Być może obejdzie się bez spuszczania tego co jest w układzie i wyciągania tych koreczków ale nie wiem czy mieszanie rożnych rodzajów płynów ma znaczenie czy nie. Jak pisałem ja byłem "zmuszony" do ich wyjęcia zaobserwowanym wyciekiem.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer MKM: Ja jeżdżę na Metzelerach i jestem bardzo zadowolony – polecam.

 

Leon66: Z prądem, to musisz posprawdzać najpierw bezpieczniki, część masz koło aku, a część pod prawą osłoną filtra powietrza. Są też tam przekaźniki, ale przekaźniki zna dzież też pod lewą osłoną, wiec najpierw sprawdź te elementy, a potem będziemy myśleć.

Dyzio dzięki nabyłe Metzelera zobaczymy ale chyba na wiosne bo leżą w garażu a ja na starych kapciach dalej się stresuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze do tej wymiany plynu, napisz, ze jednak bak trzeba sciagac, zeby wlac nowy plyn.

 

No trudno będziemy ściągać na razie śmigam i nie ma czasu ale jak sie ochłodzi to trzeba zmienić nie wiem co jest zalane , chyba że pojadę go zbadać ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjmuj smialo rozkoduje sie tylko radio



witam wszystkich forumowiczuw venturek wyjmuj smialo to pisalem ja krzysiek z gdanska mam venturke o 2 lat kupilem ja w kozienicach pierwsza jazda w ostrowie kolo jastrzebiej gory . wersja europa import z francji . szerokosci w trasie.zacna maszynka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...