Fazi_NB Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Witam! Mam do was pytanie. Czy jest jakaś różnica w wyląńczaniu motocykla odcięciem zapłonu a kluczykiem? Jęśli tak to czym powinno się to robić? Pozdrawiam :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Instrukcja Hondy CB 600F mówi jasno, że odcięciem zapłonu należy wyłączać silnik w wyjątkowych przypadkach. Powinno się wyłączać kluczykiem. Edycja: Wiąże się odcięciem zapłonu nagłym zatrzymaniem silnika, gdzie niespalona benzyna może przelecieć przez zawory wydechowe i uszkodzić katalizator - mniej, więcej tak to zapamiętałem z podręcznika serwisowego. Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez Vatzeque Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bibor80 Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Ja zawsze wylaczam silnik tym przyciskiem. Pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Macjek Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 (edytowane) Była już taka dyskusja i chyba nie doszliśmy do porozumienia :] Edytowane 25 Kwietnia 2010 przez Macjek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Ta instrukcja dotyczyła silnika na wtrysku? Ja polecam sprawdzenie jaki rodzaj regulatora napięcia jest zastosowany w motocyklu. Jeśli z wejściem "sense" (pomiar napięcia za stacyjką) to lepiej używać wyłącznika awaryjnego gdyż nie dochodzi wówczas do przepięcia płynącego do akumulatora. Pozostałe można wyłączać stacyjką. 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotrek Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Tylko kluczyk i obym nie miał okazji przyciskiem awaryjnym. Z tego co pamiętam, to awaryjny robi zwarcie i moto gaśnie, ale może to być szkodliwe dla elektroniki. Tyle pamiętam z poprzedniego tematu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Yo! Pierdu pierdu. Zarowno jedno jak i drugie to przerwanie obwodu. Tylko stacyjka wylacza ich wiecej niz jeden. Ja gasze zawsze z guzika i jak narazie przez 44kkm nawiniete na CBF elektronika zyje i ma sie dobrze. Mitologia i trzesienie sie nad motocyklami jest straszna. Kto podklada pampersy na zime pod opony :P? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Vatzeque Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Ja się powtórzę: Instrukcja Hondy CB 600F mówi jasno, że odcięciem zapłonu należy wyłączać silnik w wyjątkowych przypadkach. Dodatkowo instrukcja motocykla z gaźnikami. Szkolenia motocyklowe, Żory Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bobber Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 ja staram sie wylaczyc kluczykem w stacyjce bo tez slyszalem ze przycisk odciecia zaplonu szkodzi.. lecz nie zawsze pamietam... (przyzwyczajenie) nie rozumiem tego.. tu i tu jest zamkniecie obwodu.. no chyba ze jakies motory zaawansowane elektronicznie bo jesli chodzi o motocykl 'prostej' konstrukcji to nie widze roznicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lionix Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 kluczykiem, co to za sens wyłączać przyciskiem jak potem i tak trzeba przełączyć kluczyk ;d Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marecki_ Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Tak jak pisał zbyhu, nie ma różnicy. Stacyjka odcina kilka obwodów (w tym ten od zapłonu), natomiast przełącznik odcina zapłon i pompę paliwa. <<=== BORN TO RIDE ===>> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Yo! A ja oprocz tego, ze czytam co pisza, to staram sie tez myslec. I dla mnie jak na jednym obwodzie elektrycznym sa dwa wylaczniki przerywajace ten obwod to nie ma to absolutnie zadnego znaczenia, ktorego uzyje. Zasada jest taka sama - obwod zostaje przerwany. Jak mi ktos przedstawi sensowne argumenty, to moze zdanie zmienie. Ale argument: bo tak napisali - to zaden argument. A praktyka we wszystkich moich dotychczasowych motocyklach pokazuje, ze gaszenie z guzika niczym nie grozi. Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 to może Zbyhu zadam pytanie - po co wyłączać wyłącznikiem awaryjnym zapłonu? Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aribike Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Instrukcja Hondy CB 600F mówi jasno, że odcięciem zapłonu należy wyłączać silnik w wyjątkowych przypadkach. Hehe, a jakie niby są te wyjątkowe przypadki ? :) odcięciem zapłonu Odcięciem zapłonu można nazwać zarówno przycisk jak i kluczyk :) Niezależnie jak kto wyłącza to jest tak samo. Gdyby któryś z tych rzeczy powodował jakieś komplikacje, na pewno z czasem pojawiłyby się, a u nikogo takowych nie widać :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zbyhu Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2010 Yo! 1. Bo mi tak wygodniej :). Jeden ruch kciukiem i zgaszone. 2. Na przejazdach kolejowych lubie zgasic silnik, zeby nie jarac benzyny, ale nie gasze stacyjki, aby szybciej moto znowu uruchomic. 3. Czesto jak juz zgasze silnik to jeszcze chce sobie poklikac i poczytac z zegarow przejechane kilometry, spisac przebieg etc. 4. Czesto gasze po nocy motocykl pod garazem, ale jeszcze sobie swiece lampami, zeby trafic kluczem w zamek i garaz otworzyc. Wystarczy? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi