magneto Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 witam. problem tkwi w mojej Hondzie NT650 HAWK, czyli niemal to samo co NTV650. ładowanie patrzac na napięcie międzyprzewodowe wynosi na poszczególnych fazach od 8 do 18V, przy czym pomiędzy: 1-2 = 8-10V 2-3 = 15-18 3-1 = 14-18 napięcie ładowania na akumulatorze (nowym- ma dwa tygodnie czasu) wynosi ok 12,5- 13 V w każdym zakresie obrotów, przy czym przy obrotach rzędu 1,200 +/- 50 (bardzo wąski zakres) wzrasta do niespełna 14V) Prądu ładowania nie mierzyłem bo nie mam odpowiedniego multimetra, a szkoda rozbebeszać przewody skoro napięcie mówi samo za siebie. Efekt; akumulator jest doładowany, ale wiem z poprzednich lat że potrafił być mocniej, światła pod obciążeniem przygasają, grzane manetki Oxforda wyłączają się na postoju i czasem podczas jazdy. o jeździe z manetkami nie ma co śnić kiedy jest zimno. mój Hawk ma najechane 120 tysięcy kilometrów, czyli w sumie sporo. I nie pytam czy oddać go na złom(za takie bezpodstawne stwierdzenie pluję w twarz domorosłym mechanikom), tylko co zrobić z alternatorem? Regulatory napięcia mam dwa, także co do nich nie ma co się doczepiać. jakie są koszta przezwajania u kogoś, kto ma o tym pojęcie, i czy warto się w to bawić? czy może zaryzykować zakupem nowego używanego alternatora, gdyż mało która NTV może poszczycić się takim przebiegiem(przynajmniej oficjalnie), a naturalne zużycie tego typu części do najczęstszych nie należy... co sądzą o tym ludzie obeznani w temacie? Motocykl ma mi słuzyć do dalszych bądź bliższych podróży, więc wolałbym mieć to ładowanie dojeżdzając do Chorwacji, Słowacji czy Piotrkowa Trybunalskiego. pzdr:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dr.Artur Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 przewijanie ja wiem czy się opłaca, wątpię w to biorąc pod uwagę cenę usługi jak i ewentualne działanie urządzenia kumplowi do gsxr nikt się tego nie chciał podjąć. używany kopił za 160zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Szukaj używki: CX650,GL650,VT700C,NV750C,VT750C,VT800C,VT1100C,PC800,GL1000.1100.1200 Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stasiu Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2010 Takie "aftermarketowe" nowe stojany na eBayu można kupić już za ok. 250zł, więc przewijanie mija się z celem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
renegade Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 A ja przewijałem. Koszt niewielki w porównaniu z nowym a jak kupisz urzywkę to nigdy nie wiesz jak długo pociągnie. Problem to znalezienie w okolicy kogoś kto się tego podejmie bo jest to ręczna robota :banghead: Jeśli nie znajdziesz nic w okolicy to skontaktuj się z tym gościem. Parę altków do VT już przewinął :wink: Janusz Krzynówek 16-400 Suwałki ul. Piotrkowska 14 tel. 505 474 173 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanuszK30 Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 (edytowane) odpowiadajac na Twoje pytanie, jak najbardziej uzywka a nie przewijanie, a kolejna sugestia to... dokonaj pomiaru wartosci napiecia na wyzszych obrotach i wykonaj probe na trzecim regulatorze... pozdr Edytowane 23 Kwietnia 2010 przez JanuszK30 Mechanika Motocyklowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Asmodan Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Caly problem w przewijaniu jest z tym ze po pewnym czasie wymywa sie "lakier" stosowany przez naszych specjalistow ktorym sa pokryte cewki (mam na mysli tu altka w kompieli olejowej). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Caly problem w przewijaniu jest z tym ze po pewnym czasie wymywa sie "lakier" stosowany przez naszych specjalistow ktorym sa pokryte cewki (mam na mysli tu altka w kompieli olejowej). Właśnie tak się kończy przezwajanie. Sprawdzone organoleptycznie. A mam wrażenie, ze napięcia między fazowe mierzyłeś jako stałe... lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Jak by ich nie mierzył to powinny być równe. Z resztą podane wartości są prawdopodobne na wolnych obrotach. Co do przewijania - są firmy które robią to dobrze. Pracowałem nawet w jednej. Kwestia opłacalności wyłącznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2010 Ja mam przewijany w Suzuki i dziala bez pudla, tyle ze robione to bylo w specjalistycznym zakladzie robiacym tylko przezwajanie u mnie w Toronto. I kosztowalo chyba drozej niz 250 zl :) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
magneto Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2010 Podane przeze mnie wartości nie wzrastają znacznie wraz z obrotami, na niskich są jeszcze niższe, bo te podane tu sa juz szczytowymi. Mierzyłem na przemiennym, może tego nie widać ale podstawy elektrotechniki mam opanowane;) Czyli szukamy nowego używanego, dzieki za rady;) pzdr;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi