Skocz do zawartości

Alternator NTV 650


magneto
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

 

 

problem tkwi w mojej Hondzie NT650 HAWK, czyli niemal to samo co NTV650.

 

 

ładowanie patrzac na napięcie międzyprzewodowe wynosi na poszczególnych fazach od 8 do 18V, przy czym pomiędzy:

 

1-2 = 8-10V

2-3 = 15-18

3-1 = 14-18

 

napięcie ładowania na akumulatorze (nowym- ma dwa tygodnie czasu) wynosi ok 12,5- 13 V w każdym zakresie obrotów, przy czym przy obrotach rzędu 1,200 +/- 50 (bardzo wąski zakres) wzrasta do niespełna 14V)

 

Prądu ładowania nie mierzyłem bo nie mam odpowiedniego multimetra, a szkoda rozbebeszać przewody skoro napięcie mówi samo za siebie.

 

Efekt; akumulator jest doładowany, ale wiem z poprzednich lat że potrafił być mocniej, światła pod obciążeniem przygasają, grzane manetki Oxforda wyłączają się na postoju i czasem podczas jazdy. o jeździe z manetkami nie ma co śnić kiedy jest zimno.

 

 

 

mój Hawk ma najechane 120 tysięcy kilometrów, czyli w sumie sporo. I nie pytam czy oddać go na złom(za takie bezpodstawne stwierdzenie pluję w twarz domorosłym mechanikom), tylko co zrobić z alternatorem? Regulatory napięcia mam dwa, także co do nich nie ma co się doczepiać.

 

jakie są koszta przezwajania u kogoś, kto ma o tym pojęcie, i czy warto się w to bawić?

 

czy może zaryzykować zakupem nowego używanego alternatora, gdyż mało która NTV może poszczycić się takim przebiegiem(przynajmniej oficjalnie), a naturalne zużycie tego typu części do najczęstszych nie należy...

 

 

co sądzą o tym ludzie obeznani w temacie? Motocykl ma mi słuzyć do dalszych bądź bliższych podróży, więc wolałbym mieć to ładowanie dojeżdzając do Chorwacji, Słowacji czy Piotrkowa Trybunalskiego.

 

 

pzdr:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja przewijałem.

Koszt niewielki w porównaniu z nowym a jak kupisz urzywkę to nigdy nie wiesz jak długo pociągnie.

Problem to znalezienie w okolicy kogoś kto się tego podejmie bo jest to ręczna robota :banghead:

Jeśli nie znajdziesz nic w okolicy to skontaktuj się z tym gościem.

Parę altków do VT już przewinął :wink:

 

Janusz Krzynówek

16-400 Suwałki

ul. Piotrkowska 14

tel. 505 474 173

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odpowiadajac na Twoje pytanie, jak najbardziej uzywka a nie przewijanie, a kolejna sugestia to... dokonaj pomiaru wartosci napiecia na wyzszych obrotach i wykonaj probe na trzecim regulatorze...

pozdr

Edytowane przez JanuszK30

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Caly problem w przewijaniu jest z tym ze po pewnym czasie wymywa sie "lakier" stosowany przez naszych specjalistow ktorym sa pokryte cewki (mam na mysli tu altka w kompieli olejowej).

Właśnie tak się kończy przezwajanie.

Sprawdzone organoleptycznie.

A mam wrażenie, ze napięcia między fazowe mierzyłeś jako stałe...

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak by ich nie mierzył to powinny być równe. Z resztą podane wartości są prawdopodobne na wolnych obrotach.

 

Co do przewijania - są firmy które robią to dobrze. Pracowałem nawet w jednej. Kwestia opłacalności wyłącznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podane przeze mnie wartości nie wzrastają znacznie wraz z obrotami, na niskich są jeszcze niższe, bo te podane tu sa juz szczytowymi.

 

Mierzyłem na przemiennym, może tego nie widać ale podstawy elektrotechniki mam opanowane;)

 

Czyli szukamy nowego używanego, dzieki za rady;)

 

 

 

pzdr;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...