Skocz do zawartości

Paliwo w oleju


Jankovich
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem, nie znam tego modelu. U mnie jest z przodu silnika, pod kolektorami. Sciągnij sobie serwisówkę, tam będzie opisane jak go wymienić.

 

Raczej po płukaniu olejem z benzyną możesz na razie sobie darować.

 

W filtrze jest jakieś 300-400 ml oleju. Po co ten stary rozcieńczony benzyną ma się mieszać z nowym?

 

Inna sprawa że jak wymiana membrany nie pomoże to olej znowu będzie do wymiany więc może lepiej najpierw naprawić kranik i sprawdzić czy nie leje a dopiero potem wymienić olej z filtrem.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sciągnij sobie serwisówkę, tam będzie opisane jak go wymienić.

Nie da się ściągnąć bo nie ma skąd. Jedyna opcja to kupić, ale to koszt ok. 120-130 zł.

 

 

Więc niestety wciąż nie wiem.

 

http://czescihonda.motorista.pl/szukaj/model,1,2004,CBR125R4%20(CBR125R),ED,R263B -> silnik -> karter/blok silnika i tam jest jako część o numerze 5, ale nie wiadomo gdzie on wchodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wogle odnośnik, który podałeś jest nie od tego modelu. Ty masz cbr 125 ale wersje europejską z tego co się domyślam a nie chińską jak ta z linka. I w tym linku numer 5 to sprężyna.

 

Poszukaj tam normalnej cbr 125 z 2004 roku. I tam rzeczywiście, numer 5 oznacza filtr, który szczerze mówiąc pierwszy raz taki widzę. Nie mam pojecia gdzie on jest umieszczony, bo akurat ten schemat jest bardzo uproszoczony. Jedynym wyjściem jest zdobycie serwisówki do tego modelu cbr.

 

 

Tam wyżej troche sobie zamieszaliście. Ten filtr, o którym mówisz to smok olejowy. Czyści się go co jakiś czas aby się nie zapchał i nie doprowadził do zatarcia silnika.

 

Natomiast filtr, który chcesz wymienić to normalny filtr oleju i z tego co widziałem na schemacie to jest on nietypowy, w kształcie kwadratu i umieszaczany jakoś w silniku.

Edytowane przez Lukki
76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Link dałem dobry, aczkolwiek tutaj obcina jakoś linki i ten nawias za linkiem powinien być częścią linka i wtedy faktycznie jest do CBR 125 '04 z European Dir. Sales, to tak jakby dla mnie znaczyło, że to europejska wersja :)

 

Dzięki za wyprostowanie informacji.

 

Ale nawet jeśli filtr jest w środku gdzieś, tzn. że sam tego nie wymienię bo nie mam czym rozpołowić silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, wtedy się wszystko zgadza z linkiem.

 

Powiem Ci, że nie wiem gdzie może znajdować się ten filtr oleju. Serwisówka jest niezbędna.

 

Jakby znajdował się w jakimś trudno dostępnym miejscu w silniku, to coś jest nie tak, bo zwykle wymienia się go wraz z olejem. Chyba, że w Twoim modelu jest jakoś inaczej. Myślę, że wszystkie odpowiedzi na nurtujące pytania znajdziesz w wyżej wspomnianej serwisówce.

76718e70da906377.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chętnie bym używał serwisówki, ale nie mogę nigdzie znaleźć, ani nikt nie ma, by się nią podzielić. Są na allegro 2 sztuki, z tego co pamiętam to więcej niż 100 zł.

 

Złożyłem ją do kupy i nie pali.

 

Podłączone wszystko ok. Rozbierałem gaźnik, łącznie z komorą pływaka, ale skręciłem tak samo jak rozbierałem.

 

Zdejmowałem lewą pokrywę od silnika (tam gdzie jest magneto, a może właściwie tutaj to się alternator nazywa), ale nic nie niuchałem, zdjąłem i założyłem, nic więcej.

 

Jak kręci i dodam gazu/wyciągnę ssanie to dźwięk kręcenia się zmienia, jest taki trochę niższy. Sprawia wrażenie jakby chciała załapać, ale nie ma na to odpowiednich składników. W pewnym momencie załapała (kręciłem jakiś czas i na full manetka, jak ją puściłem to załapała), ale jednocześnie szybko zgasła i kręcił rozrusznik dalej.

 

Świeca sucha.

 

Panowie, cóż robić? Chciałem do majstra dzisiaj jechać bo jak widać moja głupota mnie przerosła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaje się że jak manetka jest odkręcona do końca to dopływ paliwa jest odcięty. Popróbuj jeszcze trochę, jak załapie to potrzymaj ją na gazie. Rozbierałeś gaźnik więc trzeba trochę pokręcić zanim poda paliwo. Ale najpierw naładuj akumulator.

Why... So... Serious

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...