Skocz do zawartości

Brak mocy i nierówna praca ZX636


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam ZX636AAA 2002r moto ma zrobioną synchronizację gaźników co nie rozwiązało problemu, na postoju chodzi idealnie lecz w czasie jazdy nie wkręca się wyżej niż 5tyś obrotów, na wyższych biegach jeszcze mniej tak jak by brakowało mu mocy, pierwszy moment pociągnie ładnie np do 8 tyś a później już coraz gorzej aż zaczyna przebierać, co ciekawe zatkałem prawie całkowicie wlot powietrza co sprawiło dużo lepszą pracę silnika z odetkanym jedzie do 40km/h z zatkanym do 180km/h pompa paliwa pracuje, raz się załącza a raz pracuje ciągle.

Gdybym w czasie jazdy chciał przegazować aby się wkręcił na obroty przez pierwszą chwilę ma z tym problem lecz po chwili się wkręci.

Próbowałem odłączanie czujnika obrotu zębatki napędu aby wykluczyć błąd w komputerze (brak czujnika powoduje że moto ma dane odczytu motocykla jak gdyby w postoju)

Świece wymieniłem wszystkie 4 bez skutku, wyglądają jak gdyby dawka paliwa nie była do końca wypalana lecz nie tłumaczy to faktu idealnej pracy na luzie.

Moto ma podciśnienie na krućcach 0.31 bar

Jaki pomysły? Co może być przyczyną takiego zachowania?

Dodam że przy zatkanym dolocie moto idzie dużo lepiej, ładnie się rozpędza ale ma problem z utrzymaniem równej prędkości i obrotów.

Zachowanie takie wystąpiło nagle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Membrany na w gaźnikach? Jeśli o te chodzi są w idealnym stanie i pracują równo.

Krućce sprawdziłem wyglądają dobrze, nie mają pęknięć, węże przy nich do wakuometrów zaślepione dobrze.

 

ZX636 wyposażone jest w filtr powietrza którego nie trzeba wymieniać, jest to gąbka z nitkami, myje się i nawilża, nawet gdyby był zapchany a wyczyściłem go nie tłumaczyło by to faktu że jak zatykam doloty to lepiej chodzi bowiem zapchany dawał by mniej powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo mam jak to zrobić ponieważ motocykl na postoju pracuje idealnie, wkręca się doskonale nawet do odcięcia zapłonu.

Jedynie podczas jazdy dziwnie się zachowuje.

 

Zewnętrze króćce mają jeden wężyk zaślepiony. 2 i 3 schodzi się w jeden idzie do jakiegoś reduktora a potem do pokrywy zaworowej. Od czego to jest? może by tak zaślepić te dwa?

 

Swoją drogą gdyby łapał gdzieś lewe powietrze przed gaźnikami ograniczenie ilości dolatywanego powietrza sprawiło by że jeszcze bardziej by łapał to lewe a nie w ręcz przeciwnie zaczął by chodzić lepiej.

Edytowane przez DarknesSerafin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Motocykl jest w oryginale czy przerobiony na streeta ?

 

Jest sprawny układ dolotu powietrza ?

 

Może coś z gaźnikami, nie otwierają się membrany do końca i nie dostaje pełnej dawki paliwa lub doładowanie dynamiczne nie działa, filtr paliwa nie przepuszcza odpowiedniej ilości paliwa.

Przyczyn może być wiele.

 

Gąbkowy filtr powietrza można prać do 5 razy, później wymiana na nowy (tak podaje instrukcja).

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie lewe powietrze. Wykrec swiece i zobacz czy sa biale. Podczas jazdy zaciagnij ssanie i zobacz czy sie poprawi. Jesli sie poprawi to szukaj skad moze ciagnac powietrze - od kruccow zaczynajac konczac na dolocie.

To sie stalo tak nagle, czy taki kupiles? Cos robiles, po czym tak sie stalo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiec po koleji, filtr taki najlepiej pierze się płynem do myci silników ;)

Moto chodziło idealnie, po zdjęciu czaszy i boczków zaczął fiksować (zdjęte do malowania)

Nie jest przerobiony na streeta, po złożeniu plastików tak się zachowuje, w między czasie jechałem bez plastików i to samo.

Gdyby był rozpięty układ dolotowy powietrza to by nie zmieniało faktu że idealnie chodzi na postoju a przy 40 już nie chce.

W którym miejscu jest zawór EGR czy to ten do którego idą wężyki od dwóch króćców?

Czy bez tego zaworu moto będzie pracować i za co jest odpowiedzialny?

Biorę pod uwagę filtr paliwa ale sprawdzałem i przepuszcza paliwo. Nowy założę w dniu jutrzejszym.

Wykręcałem świece, są lekko białe, nie tak jak powinny być, tak jak gdyby lekko je zakapcał.

Dodanie ssania nic nie poprawia.

Edytowane przez DarknesSerafin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, wiec po koleji, filtr taki najlepiej pierze się płynem do myci silników ;)

Moto chodziło idealnie, po zdjęciu czaszy i boczków zaczął fiksować (zdjęte do malowania)

Nie jest przerobiony na streeta, po złożeniu plastików tak się zachowuje, w między czasie jechałem bez plastików i to samo.

Gdyby był rozpięty układ dolotowy powietrza to by nie zmieniało faktu że idealnie chodzi na postoju a przy 40 już nie chce.

W którym miejscu jest zawór EGR czy to ten do którego idą wężyki od dwóch króćców?

Czy bez tego zaworu moto będzie pracować i za co jest odpowiedzialny?

Biorę pod uwagę filtr paliwa ale sprawdzałem i przepuszcza paliwo. Nowy założę w dniu jutrzejszym.

Wykręcałem świece, są lekko białe, nie tak jak powinny być, tak jak gdyby lekko je zakapcał.

Dodanie ssania nic nie poprawia.

 

Przeczytałem kilka razy ten tekst myślę, że na własne życzenie systematycznie psujesz sobie motocykl i nie ma możliwości abyś go teraz z tej drogi zawrócił.

Metoda prób i błędów nic nie da poza doprowadzeniem do jeszcze poważniejszej awarii.

Nie widzę też możliwości podpowiadania jak go naprawić jeżeli pytasz "W którym miejscu jest zawór EGR"

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja odpowiedz jest tak sformułowana ponieważ od kilku lat naprawiam motocykle ale nie jestem w stanie określić co może temu dolegać zwłaszcza że synchronizacja gaźników jest zrobiona idealnie i na postoju chodzi bez zarzutów.

Nie wiedziałem że wcześniej wymieniony zawór od recyrkulacji spalin tak się nazywa więc wolałem zapytać.

Uważasz że wyczyszczenie filtra powietrza i wymiana filtra paliwa bardziej zepsuje motocykl?

Spytałem o zawór bo mija się z cele co chwile składać i rozkładać motocykl by sprawdzić ile wyciągnie.

Myślałem że ktoś wie jak sprawdzić działanie zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem, link do mojego modelu

 

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module.../Group/Air_Duct

 

ale nie ma w nim EGR, wcześniej sprawdzałem serwisówke i w całej nie występuje fraza "EGR"

 

 

Lekko przykopcone świece to zbyt bogata mieszanka a za mało powietrza wtedy obstawił bym że może być zapchany filtr powietrza.

W moim moto wygląda to inaczej bo jak zredukuje ilość dolatywanego powietrza przez przytkanie dolotów motocykl idzie lepiej.

Zatkanie dolotów może powodować żę gaźniki zaczną zasysać więcej paliwa czyli szybciej wyssie paliwo z gaźników i powinien zacząc się dusić w przypadku gdyby filtr paliwa miał zbyt małą przepustowość a tak nie jest.

Ma ktoś jakieś inne pomysły?

 

 

Pod tym linkiem:

 

http://fiche.ronayers.com/Index.cfm/Module.../Group/Air_Duct

 

z numerem 16126 występuje VALVE,AIR SWITCH co ja w pierwszej wersji z rozmowy uznałem za zawór EGR czy możliwe że on jest uszkodzony? to by tłumaczyło lewe powietrze na króćcach ale jak go sprawdzić, gdy wytwarzam podciśnienie ustami tj około -0.5bar zawór trzyma a na króćcach występuje podciśnienie żędu -0.3bar

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...