Skocz do zawartości

Honda VT 500 dziwny problem


Jeed
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Zmagam się od długiego czasu z takim problemem z moją hondą VT 500 Ascot '83. Przy prędkości ok 60 km/h zaczyna się zachowywać jakby brakowało paliwa - na przemian przyhamowuje i ciągnie do przodu. Daje się rozbujać do większej prędkości, lecz objaw jest ten sam, tylko z większą częstotliwością. Zbadałem, że objaw ten związany jest z prędkością motocykla, a nie obrotami silnika - na luzie silnik wykręca się do wysokich obrotów bez problemu, w czasie jazdy na niższym biegu też mogę wykręcić go na wyższe obroty, pracuje równo, ale jak dojdę do 60 km/h zaczyna się w/w problem. Typuję, że jest to problem z przeniesieniem napędu - sprzęgło? kardan? skrzynka biegów raczej nie, bo problem występuje na wszystkich biegach. Myślałem, że to może tylnia przekładnia kardanu, ta przy kole - wymiana nie dała efektu. Wykluczyłem też inne typowe problemy:

 

gaźniki - czyszczenie, synchronizacja a na końcu całkowita wymiana

zatkane odpowietrzenie korka baku - jechałem z otwartym korkiem i było to samo

świece - wymieniłem

cewki - sprawdziłem na innej

luzy zaworów - ustawione prawidłowo

 

Jakby ktoś miał jakiś pomysł lub spotkał się już z czymś takim, będę wdzieczny za pomoc.

 

Pozdro

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobny problem. Przyczyną była zbyt mała ilość paliwa jaką dostawał silnik. Uszkodzeniu uległa uszczelka kranika - przesunęła się lekko, zakrywając większą część światła przewodu.

Sprawdź jak wygląda świeca tuż po wystąpieniu objawów, które opisujesz. Jeśli jest jasno szara i sucha jak wiór, to masz zdecydowanie problem z niewystarczającą ilością paliwa jaka wpływa do gaźników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hm, dzięki za rady, ale kranik był jedną z pierwszych rzeczy, które sprawdziłem - paliwo leci bez problemu i w dużej ilości, świece też są prawidłowo wypalone. Co do wyłącznika zapłonu na stopce, to chyba tego mechanizmu nie mam, sprawdzę jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

 

Zmagam się od długiego czasu z takim problemem z moją hondą VT 500 Ascot '83. Przy prędkości ok 60 km/h zaczyna się zachowywać jakby brakowało paliwa - na przemian przyhamowuje i ciągnie do przodu. Daje się rozbujać do większej prędkości, lecz objaw jest ten sam, tylko z większą częstotliwością. Zbadałem, że objaw ten związany jest z prędkością motocykla, a nie obrotami silnika - na luzie silnik wykręca się do wysokich obrotów bez problemu, w czasie jazdy na niższym biegu też mogę wykręcić go na wyższe obroty, pracuje równo, ale jak dojdę do 60 km/h zaczyna się w/w problem. Typuję, że jest to problem z przeniesieniem napędu - sprzęgło? kardan? skrzynka biegów raczej nie, bo problem występuje na wszystkich biegach. Myślałem, że to może tylnia przekładnia kardanu, ta przy kole - wymiana nie dała efektu. Wykluczyłem też inne typowe problemy:

 

gaźniki - czyszczenie, synchronizacja a na końcu całkowita wymiana

zatkane odpowietrzenie korka baku - jechałem z otwartym korkiem i było to samo

świece - wymieniłem

cewki - sprawdziłem na innej

luzy zaworów - ustawione prawidłowo

 

Jakby ktoś miał jakiś pomysł lub spotkał się już z czymś takim, będę wdzieczny za pomoc.

 

Pozdro

 

Zwiększ poziom paliwa. jeśli nawet uważasz, że jest prawidłowo ustawiony. W niektórych gaźnikach które mają tak jak twój wiele lat, odkształcają się samoistnie lub poprzez ingerencje właścicieli, elementy pływaka odpowiedzialne za ustawienie poziomu paliwa. Np. jeśli w manualu powiedziane jest, że pływak ma być równolegle ustawiony do dolnej krawędzi korpusu (gaźniki BING w BMW), ale ktoś manipulował języczkiem dociskającym zaworek lub nieumiejętnie poprzeginał wsporniki pływaka, to faktycznie w komorze pływaka będzie mniejsza ilość benzyny niż powinna być. Efektem jest prawidłowa praca silnika ale tylko na luzie i do pewnej prędkości. Powyżej np. 80 km/h silnik traci moc, przerywa i pracuje z wyraźną zadyszką. Powodem jest to, że przy większych prędkościach gaźnik musi dostarczyć określoną ilość paliwa. Jeśli jest go za mało pod pływakiem, to zwyczajnie paliwo nie nadąża wlatywać go gaźnika, mieszanka staje się za uboga i silnik przestaje ciągnąć. Miałem dokładnie takie objawy w swoim BMW i podniesienie poziomu spowodowało radykalną poprawę. Jesli jednak ten zabieg nie pomoże to obstawiam moduł zapłonowy lu aparat zapłonowy (nie wiem co jest konkretnie w twoim motocyklu), który może niewłaściwie regulować kąt wyprzedzenia zapłonu. To zaś najlepiej zdiagnozować lampą stroboskopową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam podobny problem w magalence :/ z tym że mechanikos podejrzewa jakoweś "lewe" powietrze i dlatego się nie wkręca , w każdym bądź razie będzie to gaźnik :rolleyes:

 

Moga nie byc, Honda V4 cierpi na awarie tranzystorow odpowiedzialnych za wysokie obroty w module. Musialbys oddac to np do Cyklo do sprawdzenia albo zamienic sie z kims na moduly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zablokować tylne koło ( naciskając hamulec ) wbij jedynkę i puszczaj sprzęgło nie dając zgasnąć silnikowi ( dodając obrotów ) , napisz co się dzieje.

Pozdraiam

Zrobiłem tak jak pisałeś - na początku motor jakby chciał iść do przodu a w pewnym momencie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu dźwigni ciągnięcie sprzęgła wyraźnie skokowo zmalało - tak jakby wpadło w większy poślizg. Czy to normalne?

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak pisałeś - na początku motor jakby chciał iść do przodu a w pewnym momencie przy dodawaniu gazu i odpuszczaniu dźwigni ciągnięcie sprzęgła wyraźnie skokowo zmalało - tak jakby wpadło w większy poślizg. Czy to normalne?

 

Pzdr

 

Wskazuje to na problem ze sprzęgłem.

Rozumiem, że tak błaha rzecz jak linka jest ok tzn pracuje luźno w pancerzu i jest dobrze wyregulowana , jeśli tak to ściągnij dekiel i obejrzyj sprzęgło, jeśli tarcze wyglądają ok ( tzn, mają odpowiednią grubość ) to wymień sprężyny jest to niewielki wydatek rzędu 40 - 50 zł plus uszczelka około 25 ewentualnie całość wraz z tarczami czyli plus jakieś 150 zł

 

Jeśli podczas tego testu nie wystąpiły żadne stuki ani ostre szarpnięcia to wał powinien być ok.

 

Jak sprawdzisz sprzęgło to napisz co się dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazuje to na problem ze sprzęgłem.

Rozumiem, że tak błaha rzecz jak linka jest ok tzn pracuje luźno w pancerzu i jest dobrze wyregulowana , jeśli tak to ściągnij dekiel i obejrzyj sprzęgło, jeśli tarcze wyglądają ok ( tzn, mają odpowiednią grubość ) to wymień sprężyny jest to niewielki wydatek rzędu 40 - 50 zł plus uszczelka około 25 ewentualnie całość wraz z tarczami czyli plus jakieś 150 zł

 

Jeśli podczas tego testu nie wystąpiły żadne stuki ani ostre szarpnięcia to wał powinien być ok.

 

Jak sprawdzisz sprzęgło to napisz co się dzieje

 

Niekoniecznie, o ile pamiętam, ten model Hondy ma sprzęgło antyhoppingowe, z dzielonym koszem. To może być przyczyną takiej jak opisana przez właściciela motocykla, pracy sprzęgła.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie, o ile pamiętam, ten model Hondy ma sprzęgło antyhoppingowe, z dzielonym koszem. To może być przyczyną takiej jak opisana przez właściciela motocykla, pracy sprzęgła.

 

Gdyby tak było pojawiły by się szarpnięcia i stuki ten system o którym piszesz działa przy hamowaniu silnikiem i nie ma prawa odcinać napędu przy dodawaniu gazu, chyba, że jest zepsuty, ale wtedy generuje bardzo niemiłe odgłosy. Poza tym staram się pomóc zaczynając od najprostszych rzeczy nie dołując chłopaka, najpierw niech sprawdzi sprzęgło a potem pójdziemy dalej.

Pozdrawiam

PS: Nie bardzo kojarzę by te silniki miały coś takiego, ale mogę się mylić, jutro sprawdzę , bo mam takie dwa na części :), na pewno mają amortyzator przeniesienia napędu w postaci sprężyn zabudowanych w koszu sprzęgłowym, ale nic jutro sprawdzę :)

Edytowane przez szparag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Mam indentyczny problem... Wydaję mi się, że jest on złozony-bynajmniej u mnie. Muszę wymienić sprzęgło, a po za tym dostaje chyba lewego powietrza. Zamierzam wymienić puszke filtra powietrza. Moja była klejona i na początku było lepiej... Tylko jeszcze muszę odnaleść taką gdzieś by zakupić...Pozdrawiam;

jak zrobie to sie odezwę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...