comeflywithme23 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Witam, przyszedł czas na wymianę przednich tarcz w moim kociaku, z racji, że ma trochę pojęcia postanowiłem zrobić to sam, zdjąłem koło i zaczęły się problemy, mianowicie śruby, które mocują tarcz są chyba zrobione z plastikowej stali bo przy próbie ich odkręcania gniazdo w kształcie sześciokąta zamienia się w okrąg, jedyny sposobem na odkręcenie tych śrub jest ich zniszczenie, ktoś miał taki sam problem chodzi mi o to skąd wziąć takie śruby, może ktoś znalazł jakąś alternatywę, z góry dzięki za pomoc pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szynszyll Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 jakim kluczem to robisz i jak wyglada ten klucz po takim zabiegu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 To naprawdę bardzo słynne śruby. Naprawdę trzeba dobrych narzędzi i głowy na karku. Ostatnio kolega zakupił drugą felgę z tarczami... Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 (edytowane) Kiepskie narzędzia i brak doświadczenia właśnie takie mają efekty. :biggrin: Musisz mieć klucz imbusowy, kuty który współpracuje z grzechotką. Montujesz klucz w śrubę, z wyczuciem "dobijasz" go młotkiem i wtedy dopiero odkręcasz, odpowiednio trzymając narzędzie oczywiście. Edytowane 27 Marca 2010 przez qurim Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
comeflywithme23 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 imbus H6, mnie samego to dziwi ale klucz wygląda idealnie, nie ma żadnych zaokrąglonych kantów czy coś, tylko tak dwie śruby zniszczyłem i przestałem, ale wrażenie było takie jakbym łeb śruby miał wykonany z polipropylenu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Śruby te są wkręcone na kleju.Dlatego potrzeba bardzo dobry klucz do ich odkręcenia.Do śrub zniszczonych proponuje dospawać nakrętkę i dopiero odkręcać. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 imbus H6, mnie samego to dziwi ale klucz wygląda idealnie, nie ma żadnych zaokrąglonych kantów czy coś, tylko tak dwie śruby zniszczyłem i przestałem, ale wrażenie było takie jakbym łeb śruby miał wykonany z polipropylenu W niektórych motocyklach są to śruby jednorazowego użycia i montaż nowych tarcz wymaga stosowania fabrycznie nowych śrub. Do odkręcenia wypada użyć firmowego klucza firmy Gedore lub Hazet. We wszystkich kołach nawet chińskich skuterów śruby mocujące tarcze są wkręcane na klej do gwintów i do ostatniej nitki bardzo ciężko się odkręcają. Pozerwaniu kleju najepiej odkręcać kluczem mechanicznym. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 27 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Kiepskie narzędzia i brak doświadczenia właśnie takie mają efekty. :biggrin: Musisz mieć klucz imbusowy, kuty który współpracuje z grzechotką. Montujesz klucz w śrubę, z wyczuciem "dobijasz" go młotkiem i wtedy dopiero odkręcasz, odpowiednio trzymając narzędzie oczywiście. Tu właśnie nie do końca się to sprawdza. Faktycznie te śruby jak z waty. Chłopaki ścieli łby, zdjęli tarcze i nawet żabą próbowali. Nic nie dało efektu. Mało tego jak chciał kumpel kupić tarcze używane to sam sprzedający wysła mu z felga bo sam spier...kilka śrub. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
comeflywithme23 Opublikowano 27 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2010 Rozumiem po części to pewnie moja wina, teraz spróbuje u kumpla w warsztacie lepszymi kluczami, ale i tak pewnie kilka śrub klęknie więc może wiecie skąd takie skombinować, co do kleju to jaki użyć przy przykręcaniu i jeszcze jedno muszę kupić jakieś porządne klucze ,jakie firmy polecacie, lepiej żeby były droższe a na lata Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
W-max Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 śruby musisz mieć nowe, z majego doświdczenia mogę ci powiedzieć ze conajmniej dwie śruby uszkodzisz. Na wyspach dużo łatwiej jest poprostu kupić felgę z tarczą. Jeśli zauważysz że klucz zaczyna niszczyć śrubę możesz użyć tzw. "gwiazdkę" nabijajac na śrubę - powinno pójść (dzień wcześniej potraktuj śruby preparatem penetrującym) Powodzenia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Greedo Opublikowano 28 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2010 A ja w Dominatorze jakoś bez problemu wymieniłem tarczę. Cytuj Suzuki GSR 750, GS 400, GSX 750 S Katana, GS 850 G, DR 600 S Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qdłaty Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 (edytowane) Śruby te są wkręcone na kleju.Dlatego potrzeba bardzo dobry klucz do ich odkręcenia.Do śrub zniszczonych proponuje dospawać nakrętkę i dopiero odkręcać. Lepiej wbić torxa niż spawać (spawanie też daje radę ale to już radykalny sposób). Do kolegi, który pytał o to jakiej firmy klucze kupić: Snap-on (bardzo drogie), Beta, Gedore, Kingtony, Facom. Jest tego mnóstwo. Klej do śrub - jakikolwiek ale przeznaczony do tego a nie np kropelka :icon_biggrin: Np.: Loctite 243 (średniowytrzymałe), 248 (w sztyfcie średniowytrz.), 271, 270, 262, 2701 (wysokowytrzymałe), 222 (niskowytrzymałe), 268 (w sztyfcie wysokowytrzymałe), CRC Soft Lock, Loxeal 24-18, 83-54, Sonlok (cała gama np. 3243). Mnóstwo tego jest. Wpisz w googlach "klej do gwintów" lub "kleje anaerobowe". Edytowane 29 Marca 2010 przez Qdłaty Cytuj CB1100 Super Boldor '83; GSX750S Katana '83; GSXR7/12 '86CB 750 '75CCM 604eF4i, 636, Jozin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szramer Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 ja srub nigdy niezmienialem , trzeba je odkrecac dobrymi narzedziami, ja stosuje craftsman , zakladam je ponownie na kleju i nie mam problemu ponownym odkreceniem Cytuj WERA#111 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 A ja w Dominatorze jakoś bez problemu wymieniłem tarczę. ja srub nigdy niezmienialem , trzeba je odkrecac dobrymi narzedziami, ja stosuje craftsman , zakladam je ponownie na kleju i nie mam problemu ponownym odkreceniem Pamiętajcie, ze tu mowa o thundercat-ie :icon_mrgreen: A to naprawdę inna bajka. Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal.051 Opublikowano 29 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2010 może śrubokrętem udarowym z końcówką imbusową :icon_question: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.