Skocz do zawartości

DNIEPR-przyczyny przegrzewania silnika????


kielpik1
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam poważny problem z dnioperkiem. Mam go od 5 lat. wszystko było powiedzmy ok. do czasu ąż zaczął się zajebiście grzać. Więc zacząłem kombinować najpierw świece, kable, cewka, nowy aparat zapłonowy ,przerywacz itd. nic nie dało.Ne pozostało nic innego jak wyflaczyć silnik i zrobić remoncik.W silniku wymieniłem łożyska zrobiłem wał wstawiłem tłoki + cylindry z almotu. wszystko tak jak się należy.Nie zrobiłem tylko głowic ale regenerowałem je w zeszłym roku. SIlnik wstawiłem i co????? 10 min pochodzi i pojawia się biały dym z odmy i dymią cylindry z przegrzania czyli to samo co przed remontem. Dodam że motór odpala za pierwszym razem ładnie wchodzi na obroty i lampka od ciśnienia oleju gaśnie po drugim kopnięciu.Może ktoś miał podobny przypadek z góry dziekuje za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po remoncie przewaznie silnik troche dymi z powodu tego, ze wszystkie srodki, smary, tluszcze odparowuja i daje to taki efekt "dymienia silnika".

Jaka masz mieszanke :icon_question: Przy docieraniu motocykla dobrze miec lekko wzbogacona. Czy tloki sie przycieraja w cylindrach, kiedy silnik jest goracy? Zaplon na pewno dobrze jest ustawiony?

Poza tym to jest silnik chlodzony powietrzem wiec na postoju kazdy silnik chlodzony powietrzem bez jego oplywu bedzie sie grzal, sproboj sie przejechac i wowczas zobacz czy ta sytuacja ma miejsce :icon_rolleyes:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mam poważny problem z dnioperkiem. Mam go od 5 lat. wszystko było powiedzmy ok. do czasu ąż zaczął się zajebiście grzać. Więc zacząłem kombinować najpierw świece, kable, cewka, nowy aparat zapłonowy ,przerywacz itd. nic nie dało.Ne pozostało nic innego jak wyflaczyć silnik i zrobić remoncik.W silniku wymieniłem łożyska zrobiłem wał wstawiłem tłoki + cylindry z almotu. wszystko tak jak się należy.Nie zrobiłem tylko głowic ale regenerowałem je w zeszłym roku. SIlnik wstawiłem i co????? 10 min pochodzi i pojawia się biały dym z odmy i dymią cylindry z przegrzania czyli to samo co przed remontem. Dodam że motór odpala za pierwszym razem ładnie wchodzi na obroty i lampka od ciśnienia oleju gaśnie po drugim kopnięciu.Może ktoś miał podobny przypadek z góry dziekuje za pomoc.

 

Dniepr to niewdzięczny sprzęt, który lubi brać olej i dymić z cylindrów, zwłaszcza z lewego. Powiem tak, jeśli motocykl po remoncie chodzi, to daj mu się dotrzeć, ale w czasie jazdy. Samo dymienie, zwłaszcza teraz, kiedy jest zimno, nie świadczy o złym remoncie.Inne możliwości to: po pierwsze, możliwe, że poziom oleju jest za duży, sprawdź to. Po drugie, możliwe, że zawór odmy jest niewłaściwie zamocowany i otwiera kanał nie wtedy kiedy trzeba (chociaż to mało prawdopodobne). Po trzecie, nowe pierścionki nie zdążyły się ułożyć. Po czwarte,być może pierścienie są jednak za luźne (szczególnie jeśli to oryginały), mają za duże szczeliny na zamkach lub rowki w tłoku są za szerokie i pierścionki "pompują" olej. Po czwarte dymienie z odmy, może świadczyć o przedmuchach pod tłoki a to wynika z za dużych luzów które dał mechanik w czasie szlifu. Dymienie na zewnątrz cylindra, to po remoncie zupełnie normalny objaw, bo wszystko jest zatłuszczone i w czasie pracy silnika musi się wypalić. Tak czy inaczej, musisz dać szansę dla sprzęta i spokojnie go docierać , obserwując, czy tłoki się nie zacierają (bo to jest faktyczny objaw przegrzewania).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie koledzy tłuszcze oleje smary juz dawno zostały wypalone i powinno być ok.cylindry tłoki i pierśconki to komplet z almotu. Przed założeniem tego zestawu dzwoniłem do producenta. Powiedzieli wstawiać i jeżdzić nic nie kombinować. ALE dzisiaj rozebrałem głowice jedna prowadnica od zaworu ssącego "wylata". a obydwa zawory wydechowe tak jakby w ogóle nie trzymały- całe gniazda w nagarze. MOZE to jest przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kielpik1, pierścienie z Almotu to porażka, wymień je na coś lepszego. To co mówią klientom to niech sobie mówią. Tłoki robią w miarę, do weterana się nadają. Chociaż warto je zważyć przed założeniem bo nieraz mają rozrzut po kilka gramów :icon_exclaim: pierścionki można dopasować np. w Primie http://www.fpt-prima.com.pl/

Zrób głowicę na zaworach Paradowski to pojeździsz :crossy: powodzenia!

PASTOR GARAGE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale chyba taki polski zestaw jest lepszy od sovietów?????? a propos tych zaworków od paradowskich to gdzie je można dostać? a no i wypadało by chyba prowadnice też z czegoś lepszego wstawić? Chciałbym je w końcu zrobić raz a dobrze to może bedzie spokój. Już raż robiłem głowice ale szkoda było kasy no to wstawiłem gówno i mamy efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie koledzy tłuszcze oleje smary juz dawno zostały wypalone i powinno być ok.cylindry tłoki i pierśconki to komplet z almotu. Przed założeniem tego zestawu dzwoniłem do producenta. Powiedzieli wstawiać i jeżdzić nic nie kombinować. ALE dzisiaj rozebrałem głowice jedna prowadnica od zaworu ssącego "wylata". a obydwa zawory wydechowe tak jakby w ogóle nie trzymały- całe gniazda w nagarze. MOZE to jest przyczyna.

 

Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Co do pierścieni, to o ile pamiętam, pasowały z Citroena AX lu jakiegoś innego modelu tej marki z sinikiem diesla. Inna opcja to dorobienie np. tutaj: http://tomring.poznan.pl/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...