kielpik1 Opublikowano 17 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Marca 2010 Witam. Mam poważny problem z dnioperkiem. Mam go od 5 lat. wszystko było powiedzmy ok. do czasu ąż zaczął się zajebiście grzać. Więc zacząłem kombinować najpierw świece, kable, cewka, nowy aparat zapłonowy ,przerywacz itd. nic nie dało.Ne pozostało nic innego jak wyflaczyć silnik i zrobić remoncik.W silniku wymieniłem łożyska zrobiłem wał wstawiłem tłoki + cylindry z almotu. wszystko tak jak się należy.Nie zrobiłem tylko głowic ale regenerowałem je w zeszłym roku. SIlnik wstawiłem i co????? 10 min pochodzi i pojawia się biały dym z odmy i dymią cylindry z przegrzania czyli to samo co przed remontem. Dodam że motór odpala za pierwszym razem ładnie wchodzi na obroty i lampka od ciśnienia oleju gaśnie po drugim kopnięciu.Może ktoś miał podobny przypadek z góry dziekuje za pomoc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Po remoncie przewaznie silnik troche dymi z powodu tego, ze wszystkie srodki, smary, tluszcze odparowuja i daje to taki efekt "dymienia silnika". Jaka masz mieszanke :icon_question: Przy docieraniu motocykla dobrze miec lekko wzbogacona. Czy tloki sie przycieraja w cylindrach, kiedy silnik jest goracy? Zaplon na pewno dobrze jest ustawiony? Poza tym to jest silnik chlodzony powietrzem wiec na postoju kazdy silnik chlodzony powietrzem bez jego oplywu bedzie sie grzal, sproboj sie przejechac i wowczas zobacz czy ta sytuacja ma miejsce :icon_rolleyes: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Witam. Mam poważny problem z dnioperkiem. Mam go od 5 lat. wszystko było powiedzmy ok. do czasu ąż zaczął się zajebiście grzać. Więc zacząłem kombinować najpierw świece, kable, cewka, nowy aparat zapłonowy ,przerywacz itd. nic nie dało.Ne pozostało nic innego jak wyflaczyć silnik i zrobić remoncik.W silniku wymieniłem łożyska zrobiłem wał wstawiłem tłoki + cylindry z almotu. wszystko tak jak się należy.Nie zrobiłem tylko głowic ale regenerowałem je w zeszłym roku. SIlnik wstawiłem i co????? 10 min pochodzi i pojawia się biały dym z odmy i dymią cylindry z przegrzania czyli to samo co przed remontem. Dodam że motór odpala za pierwszym razem ładnie wchodzi na obroty i lampka od ciśnienia oleju gaśnie po drugim kopnięciu.Może ktoś miał podobny przypadek z góry dziekuje za pomoc. Dniepr to niewdzięczny sprzęt, który lubi brać olej i dymić z cylindrów, zwłaszcza z lewego. Powiem tak, jeśli motocykl po remoncie chodzi, to daj mu się dotrzeć, ale w czasie jazdy. Samo dymienie, zwłaszcza teraz, kiedy jest zimno, nie świadczy o złym remoncie.Inne możliwości to: po pierwsze, możliwe, że poziom oleju jest za duży, sprawdź to. Po drugie, możliwe, że zawór odmy jest niewłaściwie zamocowany i otwiera kanał nie wtedy kiedy trzeba (chociaż to mało prawdopodobne). Po trzecie, nowe pierścionki nie zdążyły się ułożyć. Po czwarte,być może pierścienie są jednak za luźne (szczególnie jeśli to oryginały), mają za duże szczeliny na zamkach lub rowki w tłoku są za szerokie i pierścionki "pompują" olej. Po czwarte dymienie z odmy, może świadczyć o przedmuchach pod tłoki a to wynika z za dużych luzów które dał mechanik w czasie szlifu. Dymienie na zewnątrz cylindra, to po remoncie zupełnie normalny objaw, bo wszystko jest zatłuszczone i w czasie pracy silnika musi się wypalić. Tak czy inaczej, musisz dać szansę dla sprzęta i spokojnie go docierać , obserwując, czy tłoki się nie zacierają (bo to jest faktyczny objaw przegrzewania). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielpik1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 nie nie koledzy tłuszcze oleje smary juz dawno zostały wypalone i powinno być ok.cylindry tłoki i pierśconki to komplet z almotu. Przed założeniem tego zestawu dzwoniłem do producenta. Powiedzieli wstawiać i jeżdzić nic nie kombinować. ALE dzisiaj rozebrałem głowice jedna prowadnica od zaworu ssącego "wylata". a obydwa zawory wydechowe tak jakby w ogóle nie trzymały- całe gniazda w nagarze. MOZE to jest przyczyna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 Glowice do roboty na juz, pewnie przez nie szedl ogien i stad to cale grzanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Pastor Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 kielpik1, pierścienie z Almotu to porażka, wymień je na coś lepszego. To co mówią klientom to niech sobie mówią. Tłoki robią w miarę, do weterana się nadają. Chociaż warto je zważyć przed założeniem bo nieraz mają rozrzut po kilka gramów :icon_exclaim: pierścionki można dopasować np. w Primie http://www.fpt-prima.com.pl/ Zrób głowicę na zaworach Paradowski to pojeździsz :crossy: powodzenia! Cytuj PASTOR GARAGE Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielpik1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 ale chyba taki polski zestaw jest lepszy od sovietów?????? a propos tych zaworków od paradowskich to gdzie je można dostać? a no i wypadało by chyba prowadnice też z czegoś lepszego wstawić? Chciałbym je w końcu zrobić raz a dobrze to może bedzie spokój. Już raż robiłem głowice ale szkoda było kasy no to wstawiłem gówno i mamy efekt. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HD1940 Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 nie nie koledzy tłuszcze oleje smary juz dawno zostały wypalone i powinno być ok.cylindry tłoki i pierśconki to komplet z almotu. Przed założeniem tego zestawu dzwoniłem do producenta. Powiedzieli wstawiać i jeżdzić nic nie kombinować. ALE dzisiaj rozebrałem głowice jedna prowadnica od zaworu ssącego "wylata". a obydwa zawory wydechowe tak jakby w ogóle nie trzymały- całe gniazda w nagarze. MOZE to jest przyczyna. Sam sobie odpowiedziałeś na pytanie. Co do pierścieni, to o ile pamiętam, pasowały z Citroena AX lu jakiegoś innego modelu tej marki z sinikiem diesla. Inna opcja to dorobienie np. tutaj: http://tomring.poznan.pl/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MOC Opublikowano 18 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 a propos tych zaworków od paradowskich to gdzie je można dostać? Najszybciej u producenta, zamawiasz, podajez wymiary i robia :lalag: http://www.paradowscy.pl/pl/index.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kielpik1 Opublikowano 18 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Marca 2010 jasne. już zrobiłem rekonesans firm. dzieki za pomoc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
prince Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Czasu trochę minęło ale jeśli przeczytasz to posłuchaj J.Pastora i HD1940. Pierścienie Almotu to pomyłka. Syf na głowicach masz bo najpewniej to one puszczają (pierścionki). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.