Administrator Dominik Szymański Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Bo mitas jest niemiecki na licencje Pirelli przez co jakość jest dobra! Mitas od od dłuższego czasu czeska fabruka należaca do niemieckiego koncenrnu Barum. Wszystkie opony klasy C mają jedną zaletę - są tanie. Poza tym mają więcej wad (trudno dobrać odpowiednią oponę pod konkretny teren czy pogodę, kostka dość szybko się zużywa, przednia opona klasy C jest jedną wielką porażką). Moja rada jest następująca - na tył mozna założyć byle g*wno, np takiego mitasa C10 (sporo takich opon zjeździłem, jest to cienka opona, ale na pewno lepsza niż Pirelli MT80), natomiast zainwestować w przód i kupić jedną z dwóch rodzajów opon - Michelin Competition IV lub Pirelli Scorpion (nawet składaniam się ku Pirelli). Jeżeli nie będziesz męczył tych opon na asfalcie, to przód zapewni Ci takie prowadzenie w terenie, że się zesrasz z rozkoszy na luźno i na pewno zapomnisz o tylnej oponie. Obecnie jestem na takim etapie jeżdżenia enduro, że na kompletnym slicku z tyłu, a z dobrą oponą z przodu spokojnie poradze sobie w każdym rodzaju terenie. Także - inwestujcie w przód, a na tył można założyć byle dziadostwo. PS - co do szerokości opon - jedną z najlepszym opon enduro na tył jest Michelin Competition IV o szerokości 110. Ta opona wgryza się wręcz w glebę i wszystkie 140-tki zostają daleko w tyle. Tu zupełnie nie chodzi o szerokość (chyba, że ktoś chce endurakiem "błyszczeć" pod knajpą, hehehe), tylko o układ kostki. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2004 Co do przedniej opony to racja, bo jak przód ucieknie to gleba bedzie napewono a jak tył to przewaznie da sie opanować. Co do szerokości to taka 110 bedzie napewno lżejsza od 140 a co za tym idzie to bedziemy mieli troszke lepsze osiągi na 110. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Enduras Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Podsumowując Mitas jest dobry bo jest dobry i tani. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bjaskola Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Ja wybrałem Bridgestone TS 301(na przód) (z kiatalogu larsona 217PLN). Tak mi doradzili enduromaniacy w warsztacie. Jestem enduroamatorem, ale też potrzebuję do pracy posunąć po asfalcie. Co sądzicie?? Lada moment zedre tył i musze coś wybrać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2004 nawet mają taki napis z boku. NOT FOR HIGWAY USE. hmh. jakby Ci to powiedzieć?.. w polsce to i tak nie ma znaczenia :lol: :lol: :lol: chłopcy radarowcy dobrze mówią.załóż na przód brzytwe a do tyłu slicka- to jest taka zabawa że hej :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 22 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2004 hmh. jakby Ci to powiedzieć?.. w polsce to i tak nie ma znaczenia Pewnie masz na myśli autostrdy :D ale tu chodzi o asfaltowe drogi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 24 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2004 TO BYŁ ŻART :D :arrow: :mrgreen: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sil Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 poszedłem vabank ;]stwierdzilem,ze jak cos jest uniwersalne to jest do wszystkiego,a co za tym idzie do NICZEGO ;]takze tą uszkodzoną oponke która aktualnie mam zostawiam jakbym musial gdzies w asfalt wjechac na dluzsza trase,a na zadek juz zamowilem sobie mitasa C06 : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 za ile? skąd ją zamowiles bo ja jej nigdzie nie mogłem znalezc i zamowilem w koncu c04. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 C04 jest dobra, bo jest tania. Nie lubi asfaltu. Nie dopuszczają na niej do zawodów w ramach PZM. Poza tym w porządku opona, choć żaden high end. Od C06 różni się jedynie ukształtowaniem kostki - C06 jest bardziej "gęsta: niż C04 co oznacza, że lepiej zachowuje się ba piasku, za to mocniej zalepia sie w błocie. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sil Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 za ile? skąd ją zamowiles bo ja jej nigdzie nie mogłem znalezc i zamowilem w koncu c04.matek częściKatowice-Szopienice,ul. Morawa 47tel(032)20497 77gsm: 601 142 678 za ile to jeszcze nie wiemkoło 160 przypuszczalnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adam87 Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 dlaczego nie dopuszczają na niej do zawodów? oni mają liste modeli opon które są dopuszczone czy liczy sie dla nich wysokość kostki? czy zawsze jest to przestrzegane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Strzalek Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 25 Kwietnia 2004 Tak w enduro kostka jest niższa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 co jest kompletnym bezsensem. ;) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Administrator Dominik Szymański Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Administrator Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2004 Dopuszczają do zawodów w ramach IMP i PP PZM w Rajdach Enduro opony z napisem na boku FIM (czyli homologacja FIMowska). Kon - to wcale nie jest bez sensu. Primo - na kostce crossowej robi się na próbach o wiele lepsze czasy, a to są zawody enduro a nie cross, po drugie i ważniejsze, opona tylna crossowa tak strzela kamianiemia, że po prostu strach za kimś na takiej oponie jechać. Opona enduro FIMowska ma tak ukształtowaną kostkę, że kamienie nie strzelają w górę tylko w miarę nisko nad ziemią lecą. Także jazda za kimś takim jest o wiele bezpieczniejsza. Jest to przeze mnie sprawdzone empirycznie poprzez wielokrotną jazdę za kolesiami na crossowych i enduro oponach. pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.