filipr Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Również przychylam się do propozycji jakiegoś kompaktowego japończyka. Najlepiej faktycznie szukać auta wyprodukowanego w kraju kwitnącej wiśni a nie w Europie. Co do opisanej wyżej awaryjności to raczej trudno wnioskować cokolwiek po 7-9 letnich samochodach z niewiadomą przeszłością. Sposób jazdy i serwisowania ma duży wpływ na warayjność. Nie zaprzeczam, że nissan czy honda są mniej awaryjne niż astra, ale może to być kwestia przypadku. Ja na Twoim miejscu najbardziej skłaniałbym się w zakup auta z pewną przeszłością i wg mnie za taki argument warto doplacić kilka groszy. No i jeszcze jedna złota zasada: "każda okazja śmierdzi" :) Pozdr. F. Cytuj https://www.facebook.com/EASRacingTeam/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tadeo Opublikowano 13 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2010 A ja jako posiadacz OPLA (już drugiego, pierwsza była astra 1, a teraz vectra B), będę utwierdzał cię w przekonaniu, że dobrze celujesz. Ale nie rezygnuj też z vectry. Dość bogate wyposażenia i świetne prowadzenie. Części tanie jak barszcz, a ecoteci lubią gaz. Ja w swojej (1,6 16v 239000 km) przez 60 tyś od kiedy ją posiadam wymieniłem tylko tarcze+ klocki z tyłu, linkę ręcznego i końcowy tłumik. Więc trudno powiedzieć, żeby była awaryjna. Masz jeszcze do wyboru diesle (2,0 DTI na łańcuchu i 1,7 td) bardzo trwałe i ekonomiczne. Ode mnie to tyle . Powodzenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 A ja jako posiadacz OPLA (już drugiego, pierwsza była astra 1, a teraz vectra B), będę utwierdzał cię w przekonaniu, że dobrze celujesz. Ale nie rezygnuj też z vectry. Dość bogate wyposażenia i świetne prowadzenie. Części tanie jak barszcz, a ecoteci lubią gaz. Ja w swojej (1,6 16v 239000 km) przez 60 tyś od kiedy ją posiadam wymieniłem tylko tarcze+ klocki z tyłu, linkę ręcznego i końcowy tłumik. Więc trudno powiedzieć, żeby była awaryjna. Masz jeszcze do wyboru diesle (2,0 DTI na łańcuchu i 1,7 td) bardzo trwałe i ekonomiczne. Ode mnie to tyle . Powodzenia. w Vectrach przeraza mnie ich masakryczna awaryjnosc. kilku znajomych mialo z nimi po prostu szopke jak z ruskim motocyklem: dwa dni jazdy - 2 tyg w warsztacie chociaz nie powiem: vectra brana byla pod uwage i nawet juz mialem na oku ale ktos mnie ubiegl Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian155 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 ...a ecoteci lubią gaz... I olej też lubią :biggrin: :biggrin: :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 I olej też lubią :biggrin: :biggrin: :biggrin: ja do swojej Astry 1,4 z 97 r dolewam regularnie olej. moze nie 0,5 l na miesiac ale tez niemalo moze ma to zwiazek z domniemana nieszczelnoscia glowicy. mam wrazenie ze uszczelka gdzies poszla bo silnik jest uwalony w oleju. chociaz nic nie kapie na posadzke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
damian155 Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 ja do swojej Astry 1,4 z 97 r dolewam regularnie olej. moze nie 0,5 l na miesiac ale tez niemalo moze ma to zwiazek z domniemana nieszczelnoscia glowicy. mam wrazenie ze uszczelka gdzies poszla bo silnik jest uwalony w oleju. chociaz nic nie kapie na posadzke. Jeśli się poci w okolicach głowicy to raczej napewno jest to uszczekla chyba, że chlapie spod dekla. Ostatnio koleżka w pracy robił remont Ecoteca 1.6 16v który jadł oliwe. Wymiana uszczelek i pierścieniowanie i podobno klient mówił, że narazie nie bierze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 (edytowane) We Fronterze mam 2.0 8v też znikał olej dopóki nie wymieniłem uszczelki pod pokrywą zaworów. Problem zniknał jak ręką odjął. Warto sie przyjrzeć czy oprócz uszczelek olej nie ucieka w innym miejscu. Ja w Mondeo straciłem prawie cały olej ze skrzyni biegów ktory uciekł przez uszkodzony simmering. Nawet o tym nie wiedziałem, bo w garażu sucho było, a olej uciekał tylko podczas jazdy jak skrzynia sie obracała. Warto sprawdzic auto od czasu do czasu na kanale pod kątem własnie wycieków. Edytowane 14 Kwietnia 2010 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik Opublikowano 14 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2010 mialem taki plan zeby umyc silnik i popatrzec skad cieknie ale jak pisalem juz: olej jakos tak ucieka ze na ziemie nie spada- w garazu czysto Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piotrrs5 Opublikowano 4 Maja 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2010 (edytowane) odswiezam co polecacie na auto co do ktorego mam wmagania: raczej do miasta ale raz na rok trzeba gdzies pojechac dalej tanie w eksploatacji (czesci, paliwozernosc) benzyna zeby podpiac LPG klima wspomaganie budzet ok 10 tys ja myslalem o czyms w rodzaju Astry II, 1,6 lub 1,8 Moze popatrz na jakiegos seata.Silniki wv ,odporne na zagazowanie . Z reguly tansze od vw a lepiej wyposazone.Mam od 3 lat ibize z 94,katuje ja jak sie da(min130km dziennie) i jeszcze jezdzi.Z silnikiem 1,6 /75KM spala 8-9 litrow LPG ,ale demonem szybkosci nie jest :wink:Gdybym mial teraz zmieniac na benzyne to szukalbym mocniejszej wersji.Prowadzi sie przyzwoicie i przewidywalnie co jest zaslugal dosc sztywnego zawieszenia.Przez 3 lata wymienilem tarcze cham , sprzeglo i pompe wodna.Ceny czesci nie powalaja na kolana. Ogolnie jestem z niej na tyle zadowolony ,ze szukam nastepnej ibizy ,ale juz w dieslu. Pozdrawiam Edytowane 5 Maja 2010 przez piotrrs5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.