Toolman Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Wraz ze wzrostem obrotów wzrasta również kąt wyprzedzenia zapłony i kropka. W samochodach starszej generacji kąt wzrastał również wraz ze zwiększony obciążeniem. Aparat zapłonowy oprócz odśrodkowego przyśpieszacz zapłony posiadał prosty układ podciśnieniowy (aparat był połączony z kolektorem dolotowym) co przy gwałtownym otwarciu przepustnicy powodowało zwiększenie kąta zapłonu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sorier Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Gwałtowne dodanie gazu powoduje opóźnienie zapłonu a nie przyśpieszenie. Otwarcie przepustnicy powoduje spadek podciśnienia w kolektorze więc zapłon zostaje opóźniony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Przecież napisałem że pomiędzy silnikiem 4T a 2T jest ogromna różnica. Nie będę tego tłumaczył. Proszę - charakterystyki do silników Yamahy: http://www.bdkraceeng.co.uk/Bike2.html Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Gwałtowne dodanie gazu powoduje opóźnienie zapłonu a nie przyśpieszenie. Otwarcie przepustnicy powoduje spadek podciśnienia w kolektorze więc zapłon zostaje opóźniony. Sorier jak Cie lubiee... mógłby przytoczyć skąd zaczerpnąłeś taka wiedzę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Browarny Opublikowano 19 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2010 Banan, nie zmienia to faktu iż - co napisałem wyżej - Twoja teoria nie odnosi się do klasycznego demoluda... Aczkolwiek stronka którą zalinkowałeś ciekawa, nie powiem. Cytuj SPOKOJNIE, POZWÓLMY DZIAŁAĆ NATURZE... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Dokładnie, silnik jest zbyt nisko strojony aby to miało sens, wspominałem o tym wcześniej. Osobiście testowałem takie rozwiązanie na silniku Simsona z seryjnym cylindrem 60cm3 i żadnych efektów nie odczułem. Maksymalne przyśpieszenie zapłonu do 35° nie dało żadnej różnicy prócz słyszalnej twardej pracy silnika na wysokich obrotach. Jednak w naprawde wysoko strojonych silnikach można było odczuć że większy kąt = lepszy dół, mniejszy kąt = lepsza praca na wysokich obrotach. W przypadku mikroprocesorowego modułu do ETZ opinie były różne. Dużo osób poczuło różnicę, inni uważali że to tylko dzięki mocniejszej iskrze, pozostali nie odczuli żadnej różnicy. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Toolman Opublikowano 20 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2010 Dokładnie, silnik jest zbyt nisko strojony aby to miało sens, wspominałem o tym wcześniej. Co to znaczy: "silnik wysoko strojony" lub "nisko strojony"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 21 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2010 (edytowane) Po pierwsze koledzy to w CZ zapłon wraz ze wzrostem rpm ma większe opóźnienie zapłonu. Oczywiście będzie można zobaczyć różne warianty i ocenić na którym i jak się jedzie. BANAN nie wiem skąd wziąłeś info że w MZ był zapłon oparty o mikrokontrolerze, tam był klasyczny tyrystyrowy wyzwalany elektronicznie. Ale żeby MZ miała zmienny kąt to nie wiedziałem. Żeby ustalić idealną mapę to i tak byłoby potrzebne nast. info: -czujnik położenia wału (musi być tak czy owak ;) ) -mapsensor do podciśnienia w kolektorze -temp zasysanego powietrza -czujnik spalania stukowego U mnie mapa jest prosta jest tylko zależność kąt/obr, myślę żeby dać jeszcze czujnik temp. ds18b20 żeby robić drobne korekty (w gorące dni ilość cząsteczek tlenu w 1dm3 jest mniejsza niż w chłodniejsze dni a co za tym idzie wartość energetyczna mieszanki ulega zmianie). Nawet w czasopiśmie EP było o zapłonie elektronicznym tylko że tyrystyrowym i zastosowany był potencjometr do zmniejszenia wyprz. zapłonu w celu łatwiejszego rozruchu. Więc wracając do sedna sprawy znajdę taką charakterystykę czy trzeba samemu modzić met. prób i błędów? Ps. zawsze można dać jeszcze tensometr np. między lagą a mocowaniem do mierzenia naprężeń (podczas przyśpieszenia "tył" siada), tylko do czego wykorzystać i czy jest sens? Ja uważam że nie. Edytowane 21 Marca 2010 przez gandziorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Jaki znów zapłon tyrystorowy? To nie CDI. W MZ były stosowane zapłony tranzystorowe TCI. Zapłony mikroprocesorowe były w centrum zainteresowania kilka lat temu. Najpierw ktoś wymyślił projekt, inny wprowadził do Jawy 350, a następnie były produkowane do ETZ przez użytkownika Robinson00. Pewien oszust pod nickiem Mechanik32 sprzedawał zwykłe własne wynalazki pod nazwą "mikroprocesorowy". Niezła afera z tym była. Pan Stefan Roguski przedstawiał swoje efekty prac na łamach wielu czasopism, również opisywał wersję modułów ze zmiennym kątem wyprzedzenia do zastosowania w ETZ, Syrenie, Trabancie itp. Nikt poważnie nie testował zachowywania się takich silników w profesjonalnych warunkach - przy zastosowaniu hamowni, czujników spalania itp. Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Żeby ustalić idealną mapę to i tak byłoby potrzebne nast. info: -czujnik położenia wału (musi być tak czy owak mrugacz.gif ) -mapsensor do podciśnienia w kolektorze -temp zasysanego powietrza -czujnik spalania stukowego A gdzie się zagubił czujnik położenia przepustnicy? bez niego wszystkie te kombinacje są gówno warte. mapsensor do CZ350 w którym miejscu zamontujesz? Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jackuzy Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Z tego co moja marna wiedza mi mówi nie potrzeba potencjometru podającego kąt otwarcia przepustnicy jeżeli znamy podciśnienie w kolektorze. Te dwie wartości sa od siebie zależne dzieki czemu można stosować tylko jeden z wymienionych.... Oczywiście mogę się mylić ... ale tak gdzies czytałem z tego co pamiętam. Cytuj Jacek Winiarek Fotografia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Z tego co moja marna wiedza mi mówi nie potrzeba potencjometru podającego kąt otwarcia przepustnicy jeżeli znamy podciśnienie w kolektorze. Te dwie wartości sa od siebie zależne dzieki czemu można stosować tylko jeden z wymienionych.... Oczywiście mogę się mylić ... ale tak gdzies czytałem z tego co pamiętam. Zwracam tylko uwagę, że w seryjnym silniku CZ350 rozrząd jest sterowany dolną krawędzią tłoka na przemian L lub P a zasilanie odbywa się z jednego gaźnika. Na wolnych obrotach strumień mieszanki pulsuje lecz podciśnienie praktycznie nie występuje ( jest na tyle minimalne,że trudne do pomiaru). Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
michal_op Opublikowano 22 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2010 Panowie temat wstawiania zapłonu z mikroprocesorem do silnika 2T już ktoś przerobił : http://www.syrena.nekla.pl/forum/viewtopic...r=asc&start=210 Samemu też kiedyś chciałem wstawić mikrokontroler do WSK.:).. myślę jednak po lekturze w/w wątku syreniarzy że to daremny futer dla takiego silnika jak w CZ czy innych demoludów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BANANvanDYK Opublikowano 23 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 23 Marca 2010 Można kupić gotowe urządzenie które nadaje się jednocześnie do Trabanta jak i Jawy 350. http://imfsoft.com/hardware/products/jawa-...nt-ignition.asp Wszystko jest ładnie udokumentowane filmami z pracy układu zapłonowego. Kiedyś nawet znalazłem opis projektu zastosowania elektronicznego układu wtrysku paliwa do dwusuwowego Trabanta... Cytuj 7,352 osób lubi to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandziorz Opublikowano 24 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2010 (edytowane) Można kupić gotowe urządzenie które nadaje się jednocześnie do Trabanta jak i Jawy 350. http://imfsoft.com/hardware/products/jawa-...nt-ignition.asp Wszystko jest ładnie udokumentowane filmami z pracy układu zapłonowego. Kiedyś nawet znalazłem opis projektu zastosowania elektronicznego układu wtrysku paliwa do dwusuwowego Trabanta... Tylko nie ta cena- 111euro (431zł). Za tą cenę można zrobić samemu kilka układów. Ten zapłon również ma jedną wadę że jest on idealny dla wałów które mają idealne kąty 180st. a jak wiemy nie wszystkie wały mają tak idealną proporcję. Edytowane 24 Marca 2010 przez gandziorz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.