Skocz do zawartości

Przewody w oplocie na metry?


Rekomendowane odpowiedzi

Muszą ci to dorobić na miejscu tzn. uciąć na długość i zacisnąć końcówki.

Bo chyba sam się nie będziesz w to bawił?

Nie muszą.Jest to bardzo proste.Końcówki są skręcane, dzięki czemu się doskonale trzymają.

Używam od dwóch sezonów.

Poza tym temat był na forum dosć obszernie rozwinięty.

Wymierz przewód i obetnij dość dokładnie(aby oplot Ci się nie rozlazł), rozkręć końcówkę i nakrętkę nałóż na przewód na oplot.Teraz wciskasz końcówki i ustawiasz odpowiednie kąty w stosunku do zacisku i pompy.Jeśli nie ustawisz to przewód będzie się źle układał.

Skręcasz mocno ale z wyczuciem.

Finito.

Edytowane przez _Monter_

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Poza tym temat był na forum dosć obszernie rozwinięty.

 

 

Siema, możecie wskazać gdzie ten temat był wałkowany bo nie mogę znaleźć. Sam będę musiał zmienić przewody i się zastanawiam czy kombinować czy nie kupić po prostu goodridge'a na allegro widziałem po 250zł do mojego sprzęta, więc nie wiele więcej niż kupowane z metra :)

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn. jest tam jakiś stożek coś w tym stylu?

Sorki, ale nie założył bym czegoś takiego do super-sporta!

Kilka lat temu zarabiałem końcówki przy butli do nurkowania.

Robili mi to w dziale wysokich ciśnień na kopalni.

Przewód oplot końcówki zaciskane w specjalnej maszynie.

Fakt że ciśnienie w tej zabawie konkretne bo nawet 250-300 bar.

W układzie hamulcowym około 100 bar.

Moto Psycho

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tam jest stożek na końcówce i mosiężna tulejka.

Przewód najlepiej obcinać bardzo cienką tarczą na szlifierce owijając wcześniej przewód taśmą izolacyjną. Sama nakretkę tez najlepiej załozyć wcześniej by potem nie "rozczapiżyć" oplotu.

Tylejka mosiężna musi wejść pomiędzy oplot a teflonowy rdzeń przewodu. Uwaga zeby żaden włosek oplotu nie podszedł pod tulejkę.

 

Cisnienie w motocyklowych układach hamulcowych nie przekracza 30 barów.

Edytowane przez theodor.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie prościej, podejść, do jakiejkolwiek firmy, specjalizującej się w przewodach wysoko-ciśnieniowych? U nich taka usługa kosztuje ok. 40zł/mb w oplocie czarnym, tzn, oplot wewnątrz, na zewnątrz guma.wraz z końcówkami? Lub 50-60 z oplotem stalowym na zewnątrz, też z końcówkami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymieniałem przewód i końcówki w swoim moto, a to dlatego, że założyłem wyższą, turystyczną kierownicę i standartowy przewód był za krótki. Zakupiłem na allegro przewód Goodridge'a i kątowe końcówki 15' do samodzielnego złożenia. Wraz z końcówkami otrzymujesz instrukcję montażu. Ważne aby zachować czystość i precyzję montażu. Układ funkcjonuje drugi sezon i jest ok. Zmniejszył się skok klamki, ponieważ przewód w oplocie stalowym nie puchnie. Tak jak napisał ,,monter'' ułóż przewód i dopiero skręcaj końcówki tak, aby wężyk w czasie pracy zawieszenia nie załamywał się, bądź dziwnie nie zwijał się. Jeżeli kupisz przewód w stalowym oplocie i w dodatkowej ochronnej koszulce, to musisz usunąć koszulkę na długości około 3cm od końców wężyka, bo nie założysz na wężyk nakrętek skręcających. Usuniesz koszulkę z oplotu ostrym nożem do tapet i po obcięciu dookólnym, potem wzdłużnym zdejmiesz zbędny płaszcz. Na oplot zakładasz nakrętkę, pomiędzy oplot a rurkę teflonową mosiężną tulejkę, w rurkę teflonową wciskasz końcówkę, całość skręcasz mocno, ale z wyczuciem żeby nie złamać/zgiąć stalowej rurki końcówki. Koniecznie załóż nowe podkładki pomiędzy końcówkami a śrubą drążoną i obudową pompy, a także obudową zacisku(4szt. fi 10), bo na starych, ułożonych pod inne płaszczyzny może cieknąć. Ot, wsio.

Pozdrawiam!

Edytowane przez robik64
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki koledzy za obszerna odpowiedz. Czyli da rade to zrobic a w razie jak pierdzielnie to sie nie martwie bo to do hb ma byc na tył , a jak sie sprawdzi to i przod wymienie bo gumowy jakis hampel. Pozdro. :buttrock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Nie chciałem zakładać nowego tematu do jednego pytania a temat w sumie pasuje. Chcę założyć do Suzuki GSX 1100 przewody w oplocie. Problem jest tego typu, że mam rozdzielacz - od pompy idzie jeden przewód, później jest dzielone to na dwa do obu zacisków. Czy można założyć przewody bezpośrednie idące od pompy do zacisków? Przy pompie dać podwójną śrubę na obie końcówki. Kwestia jest taka, że dwa nawet dłuższe przewody są tańsze niż trzy krótsze.

Dzięki za odpowiedź :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...