Skocz do zawartości

przekladka silnika er5 '01 do ramy gpz500 '90


Aivars
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

siema,

 

pilnie potrzebne mi pewne info. Silnik od er5 '01r. ma jeden impulsator, inny modul i calkiem inna instalke elektryczna niz gpz500 z 90r. Czym w takim razie roznia sie te silniki? Jakby wymienic sam dekiel od magneta, czyli wrzucic ten od gpz (2 impulsatory) to by to dzialalo jakos na starej intalacji? moze ktos robil juz cos takiego? bardzo pilnie potrzebuje takie info, a w tych modelach kompetnie nie siedze :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mieszaj części silnika pod instalację moto lecz odwrotnie - przerób instalację pod nowy silnik. Tak jest mądrzej i łatwiej.

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak, wiadomo. Tylko chodzi o to, ze reszta instalacji (czyli np kostki od swiatel,wszystkich kontrolek,zegarow,kierunkow) sa calkowicie inne w gpz, dlatego pytam, czy moze ktos juz to robil, moze jest jakis po prostu latwiejszy sposob, o ktorym ja nie wiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kolega ma moduł i części od gpz? Jesli tak to który rok?

I mam jeszcze jedna prośbę, zapodaj fote tego modułu jeśli jest w plastikowej obudowie.

A w nagrodę masz rozpiskę części modułów od gpz.

http://www.erd.co.nz/products/gpz.html

http://www.erd.co.nz/images/Kawasaki%20binder.pdf

lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383
prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1
...i tak wszyscy umrzemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siema,

 

pilnie potrzebne mi pewne info. Silnik od er5 '01r. ma jeden impulsator, inny modul i calkiem inna instalke elektryczna niz gpz500 z 90r. Czym w takim razie roznia sie te silniki? Jakby wymienic sam dekiel od magneta, czyli wrzucic ten od gpz (2 impulsatory) to by to dzialalo jakos na starej intalacji? moze ktos robil juz cos takiego? bardzo pilnie potrzebuje takie info, a w tych modelach kompetnie nie siedze :bigrazz:

wymiana wyłącznie dekla nic nie da - koła magnesowe są inne

jedyne do możesz spróbować to zmienić właśnie całą stronę alternatora/impulsatora jeśli u ciebie w starym silniku to akurat jest sprawne

ale i tak nie do końca jestem pewien jak to będzie chodziło bo wbrew pozorom te silniki ( głowice) ciut się różnią

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymiana wyłącznie dekla nic nie da - koła magnesowe są inne

jedyne do możesz spróbować to zmienić właśnie całą stronę alternatora/impulsatora jeśli u ciebie w starym silniku to akurat jest sprawne

ale i tak nie do końca jestem pewien jak to będzie chodziło bo wbrew pozorom te silniki ( głowice) ciut się różnią

ja osobiście nie zamieniałbym koła magnesowego starego typu bo i tak nie wiadomo ile to by pochodziło, poza tym zamiana obudowy z impulsatorami alternatorem i nawet magnetem nic nie da bo jak piszesz te silniki nieco się różnią jeśli już zamiana to tak jak pisał qurim razem z elektryką, a najlepiej poszukaj silnika od GPZta poza tym GPZ ma 60 KM a ERka 50

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja osobiście nie zamieniałbym koła magnesowego starego typu bo i tak nie wiadomo ile to by pochodziło, poza tym zamiana obudowy z impulsatorami alternatorem i nawet magnetem nic nie da bo jak piszesz te silniki nieco się różnią jeśli już zamiana to tak jak pisał qurim razem z elektryką, a najlepiej poszukaj silnika od GPZta poza tym GPZ ma 60 KM a ERka 50

właśnie. te koła starego typu to dosyć awaryjna część ale jeśli w starym silniku jest w dobrym stanie to zaryzykować można

a wymiana całej elektryki ??

tu też dojdzie trochę kombinacji chociażby z podłączeniem zegarów + dodatkowe koszty czyli moduł + CHYBA skrzynka z bezpiecznikami

 

jeśli się na takie rozwiązanie zdecydujesz to na 99% mogę ci pomóc załatwić całą elektrykę ale co do kosztów to muszę się dowiedzieć

 

Czy wymieniasz silnik tylko dla wiekszej mocy, czy poprostu sypnal?

eeee chyba silnik eo ER 5 jest słabszy niż GPZ :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

eeee chyba silnik eo ER 5 jest słabszy niż GPZ :biggrin:

 

Zle przeczytalem temat. Myslalem ze do ER5 silnik z GPZ.

Co do magneta slyszalem plotke, ze w GPZ po 94r problem z odrywajacymi sie magnesami zostal zlikwidowany, jednak nie mam pewnosci czy to prawda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do magneta slyszalem plotke, ze w GPZ po 94r problem z odrywajacymi sie magnesami zostal zlikwidowany, jednak nie mam pewnosci czy to prawda.

to nie plotka . to fakt . w sumie po to właśnie je zmieniali bo ze starym były problemy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

ja tez jestem na etapie zamiany silnika w gpz 500 na silnik ed er 5.

 

Odradzam. ja juz wiem ze nerwow i kasy wyjdzie wiecej niz jak by kupic 2 motor sprawny.

 

po 1 nie dotykac elektryki bo jest to nieopłacalne i nie wykonalne chyba ze ktos zna elektryka motocyklowego baaardzo cierpliwego.

 

po 2 łatwiej jest wsadzic do silnika od er 5 magneto, dekiel i wałki z gpz 500.

 

po 3 biegi sa w drugą stronę.

 

 

Mnie sie udało odpalic silnik er 5 na magnecie i deklu od gpz 500 tylo jak dodałem gazu strzelal w gazniki i gasl bo MA INNE WAŁKI. elektryk próbował podpiac moduł od er 5 w instalacje gpz pod kostkę ale sie okazało ze nie daje iskry bo podobno sa inne cewki niz w instalacji er 5.

 

 

gdyby komus juz sie udalo zrobic taka podmianke albo mial sensowy pomysl i podpowiedz prosze pisac na

 

[email protected]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bardzo proste tylko ciężko mi to opisać .

nie wdając się w fachowe nazewnictwo bo nazwy tych części jakoś nie przychodzą mi do głowy :biggrin:

na wieloklinie wałka który wychodzi ze skrzyni i odpowiada za zmianę biegu masz nałożony element który łączy go z dźwignia zmiany biegów . należy odkręcić śrubę , zdjąć go i obrócić o 180 stopni czyli jeśli jest skierowany w góre to skierować go w dół lub odwrotnie

kurcze nie wiem co zrozumiałeś z tego co napisałem ale naprawdę jest to mega prosto zrobić ale wytłumaczyć lepiej jakoś nie potrafię :biggrin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Er 5 akurat wkładałem do KLE 500 ,Jeżeli chodzi o przeróbki to z silnika KLE został przełożony dekiel alternatora łącznie z alternatorem,wałki natomiast pozostały te same tzn z ER5 i nie było żadnego problemu z wałkami i muszę powiedzieć że tam też był problem z biegami tzn.1 w górę i wbrew pozorom wcale nie tak łatwo to zmienić ze względu na inny mechanizm zmiany biegów i podciąg silnika który skutecznie uniemożliwia w prosty sposób zmiany więc pozostało tak ze 1 idzie do góry.W sumie to wcale nie taki diabeł straszny i wystarczy chwila cierpliwości i wszystko gra jak trzeba,wiec chyba gra jednak warta świeczki zwłaszcza że ciężko o silnik od GPZ 500 w dobrym stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...