Aivars Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 siema, pilnie potrzebne mi pewne info. Silnik od er5 '01r. ma jeden impulsator, inny modul i calkiem inna instalke elektryczna niz gpz500 z 90r. Czym w takim razie roznia sie te silniki? Jakby wymienic sam dekiel od magneta, czyli wrzucic ten od gpz (2 impulsatory) to by to dzialalo jakos na starej intalacji? moze ktos robil juz cos takiego? bardzo pilnie potrzebuje takie info, a w tych modelach kompetnie nie siedze :bigrazz: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qurim Opublikowano 6 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 Nie mieszaj części silnika pod instalację moto lecz odwrotnie - przerób instalację pod nowy silnik. Tak jest mądrzej i łatwiej. Cytuj MotorcycleStorehouse Dealer. Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla! Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aivars Opublikowano 6 Marca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2010 No tak, wiadomo. Tylko chodzi o to, ze reszta instalacji (czyli np kostki od swiatel,wszystkich kontrolek,zegarow,kierunkow) sa calkowicie inne w gpz, dlatego pytam, czy moze ktos juz to robil, moze jest jakis po prostu latwiejszy sposob, o ktorym ja nie wiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
_Monter_ Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 A kolega ma moduł i części od gpz? Jesli tak to który rok? I mam jeszcze jedna prośbę, zapodaj fote tego modułu jeśli jest w plastikowej obudowie. A w nagrodę masz rozpiskę części modułów od gpz. http://www.erd.co.nz/products/gpz.html http://www.erd.co.nz/images/Kawasaki%20binder.pdf Cytuj lewa noga: http://forum.motocyk...__1#entry782383 prawa noga: http://forum.motocyk...__fromsearch__1...i tak wszyscy umrzemy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 siema, pilnie potrzebne mi pewne info. Silnik od er5 '01r. ma jeden impulsator, inny modul i calkiem inna instalke elektryczna niz gpz500 z 90r. Czym w takim razie roznia sie te silniki? Jakby wymienic sam dekiel od magneta, czyli wrzucic ten od gpz (2 impulsatory) to by to dzialalo jakos na starej intalacji? moze ktos robil juz cos takiego? bardzo pilnie potrzebuje takie info, a w tych modelach kompetnie nie siedze :bigrazz: wymiana wyłącznie dekla nic nie da - koła magnesowe są inne jedyne do możesz spróbować to zmienić właśnie całą stronę alternatora/impulsatora jeśli u ciebie w starym silniku to akurat jest sprawne ale i tak nie do końca jestem pewien jak to będzie chodziło bo wbrew pozorom te silniki ( głowice) ciut się różnią Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcmerc Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 wymiana wyłącznie dekla nic nie da - koła magnesowe są inne jedyne do możesz spróbować to zmienić właśnie całą stronę alternatora/impulsatora jeśli u ciebie w starym silniku to akurat jest sprawne ale i tak nie do końca jestem pewien jak to będzie chodziło bo wbrew pozorom te silniki ( głowice) ciut się różnią ja osobiście nie zamieniałbym koła magnesowego starego typu bo i tak nie wiadomo ile to by pochodziło, poza tym zamiana obudowy z impulsatorami alternatorem i nawet magnetem nic nie da bo jak piszesz te silniki nieco się różnią jeśli już zamiana to tak jak pisał qurim razem z elektryką, a najlepiej poszukaj silnika od GPZta poza tym GPZ ma 60 KM a ERka 50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Czy wymieniasz silnik tylko dla wiekszej mocy, czy poprostu sypnal? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 ja osobiście nie zamieniałbym koła magnesowego starego typu bo i tak nie wiadomo ile to by pochodziło, poza tym zamiana obudowy z impulsatorami alternatorem i nawet magnetem nic nie da bo jak piszesz te silniki nieco się różnią jeśli już zamiana to tak jak pisał qurim razem z elektryką, a najlepiej poszukaj silnika od GPZta poza tym GPZ ma 60 KM a ERka 50 właśnie. te koła starego typu to dosyć awaryjna część ale jeśli w starym silniku jest w dobrym stanie to zaryzykować można a wymiana całej elektryki ?? tu też dojdzie trochę kombinacji chociażby z podłączeniem zegarów + dodatkowe koszty czyli moduł + CHYBA skrzynka z bezpiecznikami jeśli się na takie rozwiązanie zdecydujesz to na 99% mogę ci pomóc załatwić całą elektrykę ale co do kosztów to muszę się dowiedzieć Czy wymieniasz silnik tylko dla wiekszej mocy, czy poprostu sypnal? eeee chyba silnik eo ER 5 jest słabszy niż GPZ :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 eeee chyba silnik eo ER 5 jest słabszy niż GPZ :biggrin: Zle przeczytalem temat. Myslalem ze do ER5 silnik z GPZ. Co do magneta slyszalem plotke, ze w GPZ po 94r problem z odrywajacymi sie magnesami zostal zlikwidowany, jednak nie mam pewnosci czy to prawda. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2010 Co do magneta slyszalem plotke, ze w GPZ po 94r problem z odrywajacymi sie magnesami zostal zlikwidowany, jednak nie mam pewnosci czy to prawda. to nie plotka . to fakt . w sumie po to właśnie je zmieniali bo ze starym były problemy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieln24 Opublikowano 6 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2010 ja tez jestem na etapie zamiany silnika w gpz 500 na silnik ed er 5. Odradzam. ja juz wiem ze nerwow i kasy wyjdzie wiecej niz jak by kupic 2 motor sprawny. po 1 nie dotykac elektryki bo jest to nieopłacalne i nie wykonalne chyba ze ktos zna elektryka motocyklowego baaardzo cierpliwego. po 2 łatwiej jest wsadzic do silnika od er 5 magneto, dekiel i wałki z gpz 500. po 3 biegi sa w drugą stronę. Mnie sie udało odpalic silnik er 5 na magnecie i deklu od gpz 500 tylo jak dodałem gazu strzelal w gazniki i gasl bo MA INNE WAŁKI. elektryk próbował podpiac moduł od er 5 w instalacje gpz pod kostkę ale sie okazało ze nie daje iskry bo podobno sa inne cewki niz w instalacji er 5. gdyby komus juz sie udalo zrobic taka podmianke albo mial sensowy pomysl i podpowiedz prosze pisac na [email protected] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 po 3 biegi sa w drugą stronę. [email protected] akurat w twoim egzemplarzu ktoś je "odwrócił' bo seryjnie ER5 ma tak samo biegi .Ale łatwo można to zmienić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
danieln24 Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 akurat w twoim egzemplarzu ktoś je "odwrócił' bo seryjnie ER5 ma tak samo biegi .Ale łatwo można to zmienić Jak to zmienić żeby biegi były znowu na swoim miejscu. Tzn 1 na dole??? Jest to proste czy trzeba grzebać w skrzyni?? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kiler Opublikowano 7 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2010 bardzo proste tylko ciężko mi to opisać . nie wdając się w fachowe nazewnictwo bo nazwy tych części jakoś nie przychodzą mi do głowy :biggrin: na wieloklinie wałka który wychodzi ze skrzyni i odpowiada za zmianę biegu masz nałożony element który łączy go z dźwignia zmiany biegów . należy odkręcić śrubę , zdjąć go i obrócić o 180 stopni czyli jeśli jest skierowany w góre to skierować go w dół lub odwrotnie kurcze nie wiem co zrozumiałeś z tego co napisałem ale naprawdę jest to mega prosto zrobić ale wytłumaczyć lepiej jakoś nie potrafię :biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gikser Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2010 Silnik Er 5 akurat wkładałem do KLE 500 ,Jeżeli chodzi o przeróbki to z silnika KLE został przełożony dekiel alternatora łącznie z alternatorem,wałki natomiast pozostały te same tzn z ER5 i nie było żadnego problemu z wałkami i muszę powiedzieć że tam też był problem z biegami tzn.1 w górę i wbrew pozorom wcale nie tak łatwo to zmienić ze względu na inny mechanizm zmiany biegów i podciąg silnika który skutecznie uniemożliwia w prosty sposób zmiany więc pozostało tak ze 1 idzie do góry.W sumie to wcale nie taki diabeł straszny i wystarczy chwila cierpliwości i wszystko gra jak trzeba,wiec chyba gra jednak warta świeczki zwłaszcza że ciężko o silnik od GPZ 500 w dobrym stanie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.