Skocz do zawartości

regulacja zaworów


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mógł by mi ktoś podpowiedzieć w regulacji zaworów w Hondzie cm 400. Mam zdjętą pokrywę głowic bo poszła do polerki i od razu mógłbym wyregulować luzy zaworowe. Strasznie cykają zaworki. Chodzi mi konkretnie czy ktoś regulował zawory w hondzie cm 400. Przerwa powinna być około 0.01 mm - 0.05 mm?

Czy jeżeli się tego nie robiło to się lepiej nie brać za to?

Edytowane przez Hondodajny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mógł by mi ktoś podpowiedzieć w regulacji zaworów w Hondzie cm 400. Mam zdjętą pokrywę głowic bo poszła do polerki i od razu mógłbym wyregulować luzy zaworowe. Strasznie cykają zaworki. Chodzi mi konkretnie czy ktoś regulował zawory w hondzie cm 400. Przerwa powinna być około 0.01 mm - 0.05 mm?

Czy jeżeli się tego nie robiło to się lepiej nie brać za to?

 

Bądź tylko uważny, podociągaj nakrętki jak należy. Wielkiej filozofii w ustawianiu śrubowych nie ma(bo w tym motocyklu jest chyba taki). Luzujesz, ustawiasz i zakręcasz. Podczas dokręcania nie miej szczelinomierza wsuniętego, bo po kilku takich akcjach może Ci sie blaszka szczelinomierza ścisnąć i nie będzie miała swojego właściwego wymiaru

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw sprawdz luzy. Jesli jakis bedzie wychodzil poza dopuszczalne granice to wtedy bierzesz sie za nastawianie. Odkrecasz nakretke kontrujaca lekko odkrecasz lub dokrecasz (na prawde minimalnie) i zakrecasz nakretke. Sprawdzasz luz. Jesli teraz jest OK to zostawiasz.

Nie wiem jaka jest dokladnie budowa tego silnika, ale wydaje mi sie ze luzy tam beda sie skracac, a nie zwiekszac - wtedy to cykanie raczej nie byloby od tego.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli masz zdjeta pokrywe zaworowa to zobacz czy lancuszek rozrzadu nie jest luzno. Jesli wszystko pracuje OK to nie przejmowalbym sie. Dla pewnosci lepiej pokazac to jakiemus mechanikowi i niech oslucha. Sam mam silnik sieczkarnie i musialem sie przywyknac do tego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mógł by mi ktoś podpowiedzieć w regulacji zaworów w Hondzie cm 400. Mam zdjętą pokrywę głowic bo poszła do polerki i od razu mógłbym wyregulować luzy zaworowe. Strasznie cykają zaworki. Chodzi mi konkretnie czy ktoś regulował zawory w hondzie cm 400. Przerwa powinna być około 0.01 mm - 0.05 mm?

Czy jeżeli się tego nie robiło to się lepiej nie brać za to?

Jeżeli jest to silnik typ NC01 to luzy zaworowe :

ssanie 0.10mm

wydech 0.14mm

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed przystąpieniem do regulacji zaworów należy sprawdzić czy dźwigienki nie mają luzów na swoich ośkach bo to może być przyczyna głośnej głowicy. Jeżeli wyczujesz tam luz to żadna regulacja zaworów nie pomoże i wcześniej wypada wymienić te osie na nowe lub zamienić je miejscami ale taka kombinacja pomoże tylko na kilka tys. kilometrów.

Aby dokładnie ustawić luz zaworowy wypada zaopatrzyć się w klucz do śrub regulacyjnych lub samemu taki dorobić. Można się wzorować na kluczu do małego fiata.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...