Skocz do zawartości

Zawiechy upside down a tradycyjne


Nice Gay
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witojcię. Mam takie pytanie chodzi mi o przedni widelec typu upside down czyli odwrócony w przeciwieństwie do tradycyjnego. Pytanie brzmi jakie są zalety i wady dwóch poszczególnych rozwiązań? Domyślam się że chodzi o zmniejszenie masy która nie jest resorowana czyli w miejsce goleni są lagi które jak domyślam się są lżejsze. Oprócz tego zyskujemy coś więcej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

usd jest cięższe ale sztywniejsze i można większy skok uzyskać

w którejś gazetce był ładny artykuł, jak znajdę to zeskanuję

dokladnie tak, tez czytalem ten artykul i wiekszy jest tego sens dla endurakow niz szosowek, w szosowkach, w tych roznic duzych nie ma...ogolnie masywniejsza, mocniejsza konstrukcja to upside-down i to moze byc niejako zaleta ale i wada... nawet Honda w swoim Fire Blade stosowala tradycyjny widelec chyba do 2000 roku...

pozdr

Mechanika Motocyklowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki zwiększonej sztywności w Upsach możliwe jest zastosowanie rury mniejszej średnicy. W efekcie zmniejszą się opory wynikające z tarcia w tulejach ślizgowych. Przy dużych średnicach to już ma istotne znaczenie.

http://ducatisti.pl/ PORTAL POŚWIĘCONY MARCE DUCATI
http://motomaniax.pl/ jedyny 100% serwis ducati w warszawie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i USD kozacko wygląda. Szczególnie w samoróbkach. :buttrock: A wadą jest sztywność. W razie średniego dzwonu zamiast krzywych lag masz krzywą ramę. :biggrin:

MotorcycleStorehouse Dealer.

Wszystko do Twojego amerykańskiego motocykla!

 

Kiedy umrę pochowajcie mnie twarzą do dołu aby cały świat mógł pocałować mnie w dupę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Marek HONDA

Niewiem ale w skuterze peguet usd jest tak twardy ze sie prawie nie ugina no i ciagle troche przecieka (nowy skuter),takze w skuterze to chyba bezsens zeby to montowac.Mowicie ze w moto jest tez taki twardy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podstawową zaletą USD jest sztywność. I nie jest to wada. Dąży się do zwiększenia sztywności bo to poprawia prowadzenie motocykla. Przy jednej tarczy hamulcowej zmniejsza to skręcanie się widelca. Zawias nie jest projektowany pod kątem możliwości jego prostowania :bigrazz:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaki to skuter? Nie widziałem jeszcze USD w skuterach jak i zawieszenia z dwoma półkami pomijając Simsony.

 

runner, katana, typhon, predator to z tych popularniejszych

 

 

romety miały usd i dwie półki :D

 

transport bus + 4os

stała trasa Łódź-Paryż-Łódź
PW, GG lub 663 231 860

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...