Gawron Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Ghollum czytałeś co napisałem, czy nie bardzo ? :wink: "Zewnętrzna komora systemu powerbomb pozwala powietrzu się rozszerzyć, ochłodzić żeby ponownie mogło wpaść z większą prędkością." Problem polega na tym ze spaliny są w stanie szybciej opuścić wydech im mają większą temperaturę. Np w samochodach wyścigowych lub jakiś tam sportowych kolektor wydechowy lub nawet cały wydech owija się taśmą termiczną, która ma dwa zadania. Zmniejszyć temperaturę w komorze silnika no i powoduje to tez że spaliny się nie chłodzą tylko mają większą temperaturę dzięki czemu mają dużo szybciej opuszczają wydech, który jest szybciej gotowy na przyjęcie nowego ładunku spalin. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/963c21ddbf8b516a.html Więc nie wiem dlaczego oni piszą o ochłodzeniu spalin i ich większej prędkości. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Nie wydaje mi się żeby opatulenie kolektora na zdjęciu miało na celu podniesienie temperatury spalin, raczej obniżenie temperatury po maską. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Nie wydaje mi się żeby opatulenie kolektora na zdjęciu miało na celu podniesienie temperatury spalin, raczej obniżenie temperatury po maską. A jednak, jest taka teoria. Dlatego tez do tego powerbomba podchodzę z dystansem. Faktem jest że nie miałem nigdy okazji porównać jak to jest z i bez tego "bajeru". Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Nie wydaje mi się żeby opatulenie kolektora na zdjęciu miało na celu podniesienie temperatury spalin, raczej obniżenie temperatury po maską. Uwierz mi siedzę dość głęboko w tym temacie. Na zdjęciu jest moje auto więc wiem po co to zrobiłem :) Oprócz tego ze pod maską jest wręcz chłodno to po owinięciu wydech zrobił się zauważalnie głośniejszy a to może oznaczać jedynie że spaliny mają większą szybkość wylotu. Poza tym wiem to z zajęć Techniki cieplnej. Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Problem polega na tym ze spaliny są w stanie szybciej opuścić wydech im mają większą temperaturę. Np w samochodach wyścigowych lub jakiś tam sportowych kolektor wydechowy lub nawet cały wydech owija się taśmą termiczną, która ma dwa zadania. Zmniejszyć temperaturę w komorze silnika no i powoduje to tez że spaliny się nie chłodzą tylko mają większą temperaturę dzięki czemu mają dużo szybciej opuszczają wydech, który jest szybciej gotowy na przyjęcie nowego ładunku spalin. http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/963c21ddbf8b516a.html Więc nie wiem dlaczego oni piszą o ochłodzeniu spalin i ich większej prędkości. Taśma termoodporna na kolektorze służy przede wszystkim do odizolowania pewnych elementów wrażliwych na temperaturę znajdujących się blisko tego kolektora i obniżenia temp. pod machą. To co piszesz o prędkości wylotowej spalin tyczy się tylko silników turbodoładowanych w silnikach atmosferycznych nie ma różnicy. Powerbomba nie ochładza spalin! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 (edytowane) ehhh... Podgrzewając jakiś tam gaz zwiększacie jego objętość. Zwiększając objętość gazu w rurce, wzrasta jego ciśnienie. Im większe ciśnienie tym gaz z większą prędkością opuszcza rurkę. W tym wypadku co prawda nie podgrzewamy gazu w wydechu ale staramy utrzymać się jego wysoką temperaturę. Nie napisałem ze to jest jedyne zadanie taśmy termoizolacyjnej. Obniżenie temperatury w komorze silnikaUtrzymanie wysokiej temperatury spalinNiektóre japońskie wyścigowe auta mają owinięty cały wydech. No i po co? po to zeby w stopy kierowcy nie parzyło :bigrazz: ?? hehe A najbardziej kultowe wyścigówki JDM są z silnikami wolnossącymi. Powerbomba nie ochładza spalin! Takie jest i moje zdanie :) Komentujemy jedynie to co przetłumaczył nam kolega wyżej. Edytowane 9 Marca 2010 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Jeszcze jak bujałem się Hondą po zlotach, chłopaki to zakładali do aut. Wszystko łądnie pięknie dopóki auto nie zostało shamowane, w silniku atmosferycznym zero zmian zarówno w momencie jak i mocy, jedynie efekt wizualny . Jedynie gościu który miał turbo czuł wyraźną różnicę co potwierdził wykres z hamowni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 (edytowane) Jeszcze jak bujałem się Hondą po zlotach, chłopaki to zakładali do aut. Wszystko łądnie pięknie dopóki auto nie zostało shamowane, w silniku atmosferycznym zero zmian zarówno w momencie jak i mocy, jedynie efekt wizualny . Jedynie gościu który miał turbo czuł wyraźną różnicę co potwierdził wykres z hamowni. a jakie miały być zmiany? :biggrin: 0,4KM? Zwłaszcza że przeciętny błąd hamowni jest w granicach 3KM. Wolnossące KM są trudne do zdobycia. Często dopiero kilka rzeczy ze sobą połączonych daje jakiś zauważalny wzrost momentu czy mocy. Edytowane 9 Marca 2010 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Shinigami Opublikowano 9 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2010 Powerbomba faktycznie schładza spaliny bo każdy twierdzi ( w tym producenci ), że taki układ jest nieco cichszy. Ale chyba i tak pic polega na rozprężeniu i ponownym sprężeniu. Może ma to 'coś' wspólnego ze zwężką Venturiego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Arni Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 (edytowane) Zwężka venturiego chyba raczej dławiła by cały układ? Edytowane 10 Marca 2010 przez Arni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ghollum Opublikowano 10 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2010 (edytowane) a jakie miały być zmiany? :biggrin: 0,4KM? Zwłaszcza że przeciętny błąd hamowni jest w granicach 3KM. Wolnossące KM są trudne do zdobycia. Często dopiero kilka rzeczy ze sobą połączonych daje jakiś zauważalny wzrost momentu czy mocy. Więc jaki jest sens zakładania tych onuc na kolektor poza obniżeniem temp. pod maską?, podniesienie temperatury spalin poprzez ich podgrzanie spowoduje że wydech będzie głośniejszy co jest oczywiste bo większe ciśnienie to większa fala dźwiękowa ale równocześnie większe ciśnienie w wydechu spowoduje że tłok będzie miał większe opory przy wypychaniu spalin z cylindra. Teoretycznie ma to jakiś tam sens bo po osiągnięciu pewnych obrotów w wydechu pojawiają się zjawiska dynamiczne i spaliny przestają naśladować ruchy tłoka co owocuje powstaniem podciśnienia wysysającego spaliny z cylindra, ale z drugiej strony przy niskich wartościach obrotów większe ciśnienie spalin obniży osiągi. W zasadzie można jedno i drugie pogodzić, ustrojstwo montowane w moto. jest przeznaczone do crossów które z założenia mają mniejszy moment obrotowy na niskich obrotach puszka ma za zadanie poprawę tego poprzez obniżenie temperatury spalin i obniżenie oporów przy wypychaniu gazów z cylindra przy wyższych obrotach jej efekt jest niwelowany poprzez pojawienie się zjawisk dynamicznych, w samochodach które dysponują dużymi momentami obrotowymi schładzanie spalin mija się z celem za to teoretycznie można poprzez podniesienie ciśnienia w wydechu poprawić wyższe zakresy obrotów. Tak mi się to układa pod sufitem, ale czy słusznie......? :icon_rolleyes: Edytowane 10 Marca 2010 przez ghollum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Więc jaki jest sens zakładania tych onuc na kolektor poza obniżeniem temp. pod maską?, podniesienie temperatury spalin poprzez ich podgrzanie spowoduje że wydech będzie głośniejszy co jest oczywiste bo większe ciśnienie to większa fala dźwiękowa ale równocześnie większe ciśnienie w wydechu spowoduje że tłok będzie miał większe opory przy wypychaniu spalin z cylindra. Teoretycznie ma to jakiś tam sens bo po osiągnięciu pewnych obrotów w wydechu pojawiają się zjawiska dynamiczne i spaliny przestają naśladować ruchy tłoka co owocuje powstaniem podciśnienia wysysającego spaliny z cylindra, ale z drugiej strony przy niskich wartościach obrotów większe ciśnienie spalin obniży osiągi. W zasadzie można jedno i drugie pogodzić, ustrojstwo montowane w moto. jest przeznaczone do crossów które z założenia mają mniejszy moment obrotowy na niskich obrotach puszka ma za zadanie poprawę tego poprzez obniżenie temperatury spalin i obniżenie oporów przy wypychaniu gazów z cylindra przy wyższych obrotach jej efekt jest niwelowany poprzez pojawienie się zjawisk dynamicznych, w samochodach które dysponują dużymi momentami obrotowymi schładzanie spalin mija się z celem za to teoretycznie można poprzez podniesienie ciśnienia w wydechu poprawić wyższe zakresy obrotów. Tak mi się to układa pod sufitem, ale czy słusznie......? :icon_rolleyes: Dobrze kminisz :flesje: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 (edytowane) Więc jaki jest sens zakładania tych onuc na kolektor poza obniżeniem temp. pod maską? Piszesz tak jak by obniżenie temperatury pod maską było nie potrzebne lub mało znaczące :) Zimniej pod maską to mniej nagrzany dolot i osłona filtra. Czyli zimniejsze powietrze zasysane przez silnik. A jak wiadomo im zimniejsze tym lepsze bo rzadsze. Bez bandaża po otwarciu maski było taki uderzenie gorąca jak przy otwarciu rozgrzanego piekarnika :) podniesienie temperatury spalin poprzez ich podgrzanie spowoduje że wydech będzie głośniejszy co jest oczywiste bo większe ciśnienie to większa fala dźwiękowa ale równocześnie większe ciśnienie w wydechu spowoduje że tłok będzie miał większe opory przy wypychaniu spalin z cylindra. Nie nie no powstałe ciśnienie spowoduje tylko ze spaliny przyśpieszą w kierunku wylotu bo gaz zawsze idzie najprostszą drogą a po za tym ma nadany kierunek ruchu przez tłok. Edytowane 11 Marca 2010 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
major000 Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 Gawron wszystko ładnie pięknie tylko np. ja zmierzam do tego że po co zwykłemu śmiertelnikowi który raz na tydzień się pościga z kimś od świateł do świateł takie bajery, sam mówisz że przyrosty są prawie zerowe. Zawodnicy ścigający się na torach to rozumiem bo tam każde 0,1 KM się liczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gawron Opublikowano 11 Marca 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2010 (edytowane) Sam mówisz że przyrosty są prawie zerowe. Zawodnicy ścigający się na torach to rozumiem bo tam każde 0,1 KM się liczy. to nie jest tak :) Zakładanie samego bandaża jest bez sensu. Ale jak zmienisz kolektor wydechowy na 4-2-1 z nierdzewki i cały wydech co w połączeniu z odpowiednim dolotem i kolektorem ssącym daje przyrosty koło 20KM, po prostu musisz tak czy siak owinąć ten kolektor bo on nie ma blaszanej osłony termicznej takiej jak w oryginale. A z kolei cała masa takich drobiazgów jak bandaż, uszczelka termoizolacyjna pod kolektor ssący, odizolowanie stożka i nawiew na stożek ze zderzaka pozwala silnikowi pracować w normalnych warunkach temperaturowych a przy okazji daje w sumie jeszcze dodatkowo ok 4KM. :) Gawron wszystko ładnie pięknie tylko np. ja zmierzam do tego że po co zwykłemu śmiertelnikowi który raz na tydzień się pościga z kimś od świateł do świateł takie bajery Po prostu. Pasja, zamiłowanie do motoryzacji i świetna zabawa :) Aaa no i nie jestem zwykłym śmiertelnikiem... i mam nadzieje że nigdy nie będę. Już samo to że jesteśmy motocyklistami off road czyni nas niezwykłymi śmiertelnikami. Koniec OT :) Edytowane 11 Marca 2010 przez Gawron Cytuj http://www.DywanSzop.pl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.