Skocz do zawartości

Posiadacze Hondy XBR 500 poszukiwani


Rekomendowane odpowiedzi

Wielkie dziękuję. Posprawdzam części z nr mojego silnika bo jak widzę są różne modyfikacje w zależności od nr seryjnego napędu. Nie  spodziewałem  się aż takiego rozstrzału. Tabela robi wrażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lata temu zmieniałem wałek z 27 na 44 KM. Różnica była na wzniosie krzywki jakieś 2mm. Inna zębatka do tego rozwiercenie dyszy paliwa i moto śmiga do dziś. Różnica między 27a44 KM to lepsze zbieranie się od dołu i mniejsze spalanie. Prędkość maksymalna...doszedłem może do 130 więcej nie kręciłem. U siebie mam silnik który na ok 20tys przebiegu.

Miałem problem z gumą łącząca gaźnik z filtrem powietrza. Że starości guma się skurczyła. Ratunkiem było zaadoptowanie przewodu zbrojonego silikonowego od instalacji turbo. Jak poszukam to dokładnie napisze jaka średnica.

Wysłane z mojego M2101K7BNY przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Hej. Będę samodzielnie wymieniał łożyska główki ramy. Mam cały czas fabryczne kulkowe i będę zakładał stożkowe. Zauważyłem, że dedykowane zestawy łożysk różnią się wysokością w zależności od producenta! Są to różnice rzędu 0,25-0,5mm. Czy to ma znaczenie, cz ktoś z was ma doświadczenie w tej kwestii?

Tu przykład:

  • Producent: :   JMT
  • Średnica zewn.: :   48.5 mm
  • Średnica wewn.: :   26 mm
  • Wysokość: :   15.5 mm
  • Średnica zewn.: :   50 mm
  • Średnica wewn.: :   30 mm
  • Wysokość: :   14 mm
  • Producent: :   All Balls Racing
  • Średnica zewn.: :   48.5 mm
  • Średnica wewn.: :   26 mm
  • Wysokość: :   15 mm
  • Średnica zewn.: :   50 mm
  • Średnica wewn.: :   30 mm
  • Wysokość: :   14.25 mm

PS  Planuje założyć JMT

LWG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Wymieniałem łożyska główki ramy w XBRce, ale było to wieki temu i szczerze mówiąc, zupełnie nie pamiętam, jakie to były. Ale nie przypominam sobie, aby były jakiekolwiek problemy. Myślę, że te różnice są do pominięcia, bo tak naprawdę kwestię łożysk główki ramy determinują wymiary średnic. Zamawiaj, wymieniaj i powodzenia 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Czy ktoś z Was zamawiał wałek rozrządu 44KW z firmy Świątek bo widziałem na ich stronie, że można takowy zamówić, oznaczony jest jako sportowy GT, ciekawy jestem jak się sprawuje.

Ponadto zdemontowałem dzisiaj wałek z mojej 27 konnej Hondy wysokość "jajka" 31,1 mm IN i EX, w serwisówce do wersji 44 KM wysokość wynosi odpowiednio 34,023mm i 33, 976mm. Z początku sądziłem, że napis na moim wałku: R3 to wersja 44KM ale po zmierzeniu wysokości utwierdziłem się, że mam jednak 27 KM choć nie do końca jestem o tym przekonany.

Edytowane przez gryzlak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

    Nigdy fizycznie nie miałem do czynienia z wałkiem rozrządu z firmy Świątek. Natomiast z korespondencji sprzed wielu lat wiem o jednym znanym mi przypadku, że zaślepka w osi "wałka świątkowego" opuściła swoje miejsce powodując problemy ze smarowaniem powierzchni na styku krzywek wałka i dźwigienek zaworowych. Owa zaślepka była po prostu śrubą imbusową, a nie, jak w przypadku oryginału wprasowaną wytłoczką blaszaną i wykręciła się z wałka podczas pracy silnika. Poza tym sam wałek spisywał się dobrze i mając na uwadze doświadczenie firmy w tej kwestii, to myślę, że jest tak nadal, a przypadek wyżej opisany był po prostu incydentalny lub spowodowany początkową fazą wdrażania nowego produktu (chorobą dziecięcą).

    Co do wysokości krzywek, to katalog się nie myli i dla silnika XBRki w wersji silnikowej 44 KM, wysokość krzywek wynosi owe 34,023 mm dla IN oraz 33,976 mm dla EX. W przypadku XBR jest to najwyższa wartość ze wszystkich rodzajów silników z serii RFVC. Zatem podebranie wałka z innego silnika z tej rodziny nie wchodzi w rachubę. Jeżeli chodzi o podane przez Ciebie wymiary krzywek, to nie są one typowe dla wersji 27 KM. Sądzę, że jest to wałek od NX650 Dominator lub innej podobnej wersji silnika (XL600, XR600). Dla Dominatora wartości te wynoszą 31,155 - 31,315 mm dla IN oraz 31, 091 - 31,251 mm dla EX (wersja '88) oraz 31,101 - 31,341 mm dla IN i 31,072 - 31,312 mm dla EX w wersji po '88.

   Mam wałek od 27 konnej wersji XBRki, i jeżeli zależy Tobie na dokładnych wymiarach jego krzywek, to musiałbym go "odkopać" i pomierzyć.

   Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź. Mam wałek rozrządu oznaczony symbolem R3. Motocykl Honda PC155101290. Dzisiaj zdemontowałem wał z mojej Hondy 27KM, wysokość „jajka” to 31,1 mm IN i EX, w książce serwisowej wysokość dla wersji 44 KM to odpowiednio 34,023 mm i 33,976 mm. Ze strony xbr.de dowiedziałem się, że wysokość krzywek 31,10mm są dla wałka 44 konnego. Chodziło by o zmierzenie wysokości "jajka" 🙂

IMG_4212.jpg

IMG_4213.jpg

IMG_4214.jpg

IMG_4208.jpg

Edytowane przez gryzlak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

   Pamiętam, że wałek rozrządu 27 KM dla XBRki miał wysokość krzywek "coś" ponad 27 mm. Zatem wałek rozrządu o wysokości rzędu 31 mm jest faktycznie dla wersji 44/45 KM, ale dla silników NXów, XLi lub XRek, które to miały zupełnie inne gabaryty pojemnościowe.  Natomiast jest niestety niewłaściwy dla XBRki, tak dla wersji 27 KM, jak i dla 44 KM. Aby XBR miała moc 44 KM musi być na wałku o wzniosie 34 mm.

Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesć

Wersja silnika, którą posiadam: PC15E-5101283 jest według tabeli zaczerpniętej z xbr.de wersją 44 konną, zębatka zdawcza ma 15 zębów. Natomiast motocykl wg mnie posiada mniejszą moc niż to wynika z tabeli, ponadto wcześniej posiadałem 27 konną wersję xbr i porównując je obie osiągi są na tym samym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

   Wersja XBRki, którą kupiłem w 2005 roku. także posiadała moc 27 KM, co wynikało nawet nie z numeru silnika, co już z wymiarów wałka rozrządu. Kupienie wałka  rozrządu dla 44 konnej wersji w akceptowalnym stanie zakrawało wówczas na cud. Przez jakiś czas używałem wałka rozrządu od Donminatora (31 mm wysokość krzywki) po korekcie dźwigienki zaworowej, ale osiągi nie były zadowalające i szczerze mówiąc nie była zauważalna żadna poprawa. Dopiero wymiana silnika od NX650 Dominator pokazała, co potrafi moc tych 45 KM w przypadku XBR. To rozwiązanie było niewiele droższe od zakupu samego tylko wałka rozrządu.

   Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Wychodzi, że te 44KM to są tylko na papierze, a w rzeczywistości jest inaczej. Patrzyłem za wałkiem na ebayach i innych stronach ale temat wałka jest ciężki, brak jest 44 konnych wersji, a i sprawny silnik od Dominatora trudno kupić za rozsądne pieniądze, przyjdzie mi zamówić indywidualny wałek w f-mie Świątek. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda nie mam XBR 500, ale wymieniałem wałek w CB650Z. Podobna sytuacja, niemiecki zdławiony do 50KM oryginał 63KM. Znalazłem oryginał, podmieniłem i... parę miesięcy potem zmieniłem z powrotem. Skórka niewarta wyprawki. Różnicy mocy nie było jakoś strasznie czuć, za to ewidentnie silnik bardziej dostawał w kość. Bardziej się grzał, więcej wachy brał, no widać i czuć było że sie wysila. A efekt był mało zauważalny. 

Stąd moja rada - zastanów się czy na pewno chcesz to robić. Kupa roboty, efekt żaden. Chociaż.. bardzo fajne ćwiczenie z tematu mechanika motocyklowa 😉 

Szerokości!

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,

   Te 44 KM XBRki są realne, ale niestety tylko z właściwym wałkiem, który jest trudny do pozyskania. Prawdopodobnie, mimo numerów seryjnych, które sugerują wersję 44 konną, w głowicy jest "wałek zastępczy". W sumie jest to wielce prawdopodobne. Bo co ma począć właściciel, kiedy w wyniku niedopilnowania warunków serwisowych (a słyszałem o wielu tego typu przypadkach), ów wałek ulegnie uszkodzeniu? Przy ograniczonym dostępie do wałków dla wersji 44 KM wkłada się do silnika ogólnie dostępny wałek od innych wersji silnikowych z gatunku RFVC. Nie wiem, czy tak było w przypadku Twojego motocykla, ale jest to prawdopodobny rozwój wypadków.

   Pozdravy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...