Skocz do zawartości

KTM EXC 125 czy KTM EXC 250 F


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Obecnie mam yamahe dt 125 R z 2004 roku, planuje zmienic na cos mocniejszego :) myślę nad KTM EXC 125 2t lub EXC 250 F 4t roczniki 03 do 07. Nie mogę sie zdecydować którgo wybrać, chodzi mi głównie o koszty utrzymania. I tu wlaśnie licze na waszą pomoc :) główmie iteresuje mnie częstość wymiany tłoka, korby itp w 2t a w 4t częstość regulacji zaworów, wymiany tłoka, oleju itp i ile to wszystko kosztuje. Mam nadzieje że mi pomożecie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Obecnie mam yamahe dt 125 R z 2004 roku, planuje zmienic na cos mocniejszego :) myślę nad KTM EXC 125 2t lub EXC 250 F 4t roczniki 03 do 07. Nie mogę sie zdecydować którgo wybrać, chodzi mi głównie o koszty utrzymania. I tu wlaśnie licze na waszą pomoc :) główmie iteresuje mnie częstość wymiany tłoka, korby itp w 2t a w 4t częstość regulacji zaworów, wymiany tłoka, oleju itp i ile to wszystko kosztuje. Mam nadzieje że mi pomożecie :)

EXC-f wyjdzie drożej ;) A dokładnie niech się wypowiedzą własciciele tych sprzętów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Obecnie mam yamahe dt 125 R z 2004 roku, planuje zmienic na cos mocniejszego :) myślę nad KTM EXC 125 2t lub EXC 250 F 4t roczniki 03 do 07. Nie mogę sie zdecydować którgo wybrać, chodzi mi głównie o koszty utrzymania. I tu wlaśnie licze na waszą pomoc :) główmie iteresuje mnie częstość wymiany tłoka, korby itp w 2t a w 4t częstość regulacji zaworów, wymiany tłoka, oleju itp i ile to wszystko kosztuje. Mam nadzieje że mi pomożecie :)

 

Siema.

Zastanów się czego oczekujesz od maszyny? I napisz nam gdzie latasz, jaką jazde preferujesz? Czy jeździłeś kiedyś na jakimś enduro 4T? I tak z ciekawości, czy dt masz odblokowaną? A wracając do tematu, to jeśli koniecznie wybór z tych dwóch to bierz exc125. Generalnie, jest tak jak pisali koledzy rafael oraz major000. Utrzymanie cwiary w 4T jest drogie ze względu na mały i wysilony silnik. Co do EXC-F 250 to początkowe egzemplarze nie były udane - wymagały bardzo rygorystycznego serwisu, a silnik nie zachwycał mocą i lubił się posypac... Nie wiem jak wygląda sytuacja w nowszych rocznikach, może coś poprawili. Jeśli cwiara w 4T i enduro to najlepiej chyba wr250f :) Napisz nam coś więcej to będziemy radzic.

pzdr, Maciek

Byczyna to blisko mnie, dużo tam was śmiga? Trzeba się ustawic na jakies latanie na wiosne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KTM Exc-f 250 w nowej budzie to już całkiem inny silnik, bardzo udana konstrukcja, nie sypie się, charakterystyka silnika bardzo fajna, po założeniu Akrapovica robi się istny diabeł. Motocykl bardzo udany i szczzerze polecam.

Z tego co mi wiadomo to nowsze roczniki mają od sx-f zmodyfikowane silniki. A na starym też jezdziłem i potwierdzę w 100% że zajebisty muł a kręcić go trzeba naprawdę wysoko żeby jakoś zaczał jechać, wiele osób też mówi że miały problemy z zacierającą się korbą ale ja takiego przypadku nie miałem więc nie mówię ze na 100% tak jest ale słyszałem już od wielu osób tą opinię. pozdro ;)

Edytowane przez rafael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema.

Zastanów się czego oczekujesz od maszyny? I napisz nam gdzie latasz, jaką jazde preferujesz? Czy jeździłeś kiedyś na jakimś enduro 4T? I tak z ciekawości, czy dt masz odblokowaną? A wracając do tematu, to jeśli koniecznie wybór z tych dwóch to bierz exc125. Generalnie, jest tak jak pisali koledzy rafael oraz major000. Utrzymanie cwiary w 4T jest drogie ze względu na mały i wysilony silnik. Co do EXC-F 250 to początkowe egzemplarze nie były udane - wymagały bardzo rygorystycznego serwisu, a silnik nie zachwycał mocą i lubił się posypac... Nie wiem jak wygląda sytuacja w nowszych rocznikach, może coś poprawili. Jeśli cwiara w 4T i enduro to najlepiej chyba wr250f :) Napisz nam coś więcej to będziemy radzic.

pzdr, Maciek

Byczyna to blisko mnie, dużo tam was śmiga? Trzeba się ustawic na jakies latanie na wiosne :)

 

Moje oczekiwania od maszyny? spora moc, mała waga :) często latam po lasach, żwirowniach, polnych i czasem jakiś tor ;) moja jazda? na pewno mojej dt nie zamulam, zawsze manetka jest odkręcona praktycznie na full :) (w pełni odblokowana dt) kiedyś miałem enduro w 4t suzuki dr 125.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy EXC-f pojawił się w 2007 roku ale były z nim problemy, na rok 2008 jest inny silnik który jest do tej pory modernizowany i zbiera same pochwały. Waga 106kg, ok 40KM, równa i przewidywalna krzywa mocy i momentu. Idealny motor dla amatora a w rękach zawodnika miażdży większe pojemności w terenie. Co do serwisowania to częste wymiany oleju, raz na rok tłok, regulacje zaworów, łańcuch rozrządu itd. Serwis tego motocykla na pewno będzie dużo droższy niż setki. Jeśli masz ambicje i chcesz udoskonalać swoje umiejętności to bierz setke, dwusuw nie wybacza błędów. Jeśli chcesz pyrkać od baru do baru to czterosuw.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tez miałem podobny dylemat (tylko motocykle inne) z wyborem moto 3 lata temu i jak by mi sie drugi raz taki wybór trafił to pojebał bym cale 250 4t tylko kupił 125. Dodam ze modele exc-f to juz te nowe motocykle te stare to byly exc-r i generalnie bym olał ta opcje i podpisuje sie obiema rekami pod postami majora i potwierdzenie ze nowe exc-f z 2007 to były nie wypały i naprawdę uważny i kosztowny serwis mógł zaradzić problemom. Generalnie KTM robi (wg mnie) tylko dobre 2T i 450+, zobaczymy jaki będzie nowy sx-f 350

Mika Ahola

1974 - 2012

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz 125, jak 4T to tylko 450!.250 4T strasznie zamula dwóch kumpli mają 250 4T to strasznie narzekają

Zamula bo tym się jezdzi jak 2t praktycznie. Miałem przyjemność przesiadania się z CR na EXC-f 250 i odwrotnie (oba motocykle miałem do dyspozycji pod ręką) i nie ma się co czarować, będzie jechało jako tako ale poniżej 1/2 obr manetki nie ma sensu schodzić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za pomoc, teraz wiem wiele więcej na temat tych motocykli :) No to padło na 2t :biggrin: tylko jeszcze chciałbym wiedzieć jak wyglądają sprawy serwisowe w 2t, słyszałem że tłok na sezon a korbe co dwa tłoki prawda to? co jeszcze w silniku trzeba serwisować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

125 to dobry wybór,choć moim zdaniem możesz poczuć niedosyt po jednym sezonie.Między DT a EXC to nie taka straszna przepaść.Wielu moich młodych kompanow żałowało że nie kupili 250.Jeśli masz olej w glowie to szybko opanujesz.Oczywiście to moja sugestia.

Co do trwalości to od sezonu do dwoch w zależności jak będziesz jeżdził.Jeden koleś zajechał w 3 miechy a drugi przelatał dwa sezony,ale jeżdził jak"baba".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak często będziesz serwisował setkę to zależy tylko od twojego stylu jazdy, jedni na tłoku jeżdżą dwa lata inni jeden dzień.

No ja bym powiedział że między szosowym enduro jakim jest DT a wyczynowym enduro exc jest potężna przepaść.

Edytowane przez major000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...