Skocz do zawartości

Kawasaki ZX9r opinie


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jak wszyscy wiedzą jest zima i jeżdzić się ine da więc ja już z nudów zacząłem się zastanawiać co sobie kupie po moim Fazerku '00 ( dla wszystkich którzy mi powiedzą żę kawa lub inny motocykl jest dla mnie za słaby to informuje żę zakup planuje najszybciej po tym sezonie ewentualnie w następnym bo narazie z moimi 5k doswiadczenia i tak nie wykorzystalbym potencjału tego moto)

Tak więc chodzi mi o moto które jest obudowane szybkie ale nie stricte sportowe w stylu R1 czy GSXr. Chodzi mi raczej o moto którym będzie można polecieć takżę w dłuższe przejażdżki. ( jak narazie co znalazłem wg tych ktyteriów to GSX 1300 r , xx blackbird) Czytałem wiele opini żę Kawka jest jak na motocykl sportowy bardzo ubniwersalna. Są jakieś opinie ludzi ktorzy jeżdzili na tym modelu chodzi mi o ostatni rocznik ten bez stelaża przy kierownicy?? Możę polecicie coś innego? Piszcie wszystko o ZX9r i dodam żę zależy mi na opiniach ludzi którzy jeżdzili a nie takich co przeczytali w necie .

Pozdrawiam

Szerokości :notworthy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,zx9r nie miałem ale trochę na takich latałem 99-00r.

Co ja mogę powiedzieć,to to że wygodny był nawet bardziej niż 900rr,wydawało mi się też,że nawet ciut szybsza.Ale ciężko będziesz miał znaleźć dobry model bo prawie wszyscy co znam mieli problemy z zx9 jak nie skrzynie to panewki to ramy.Najgorsze jest to,że później po tanich podpicowanych remontach takie moto szło dalej w świat jako igła.

Nawet ten model na którym latałem miał problemy z alternatorem.jeśli to by ode mnie zależało wolał bym RR czy GSX-R ale to tylko moja opinia :notworthy:

Jak bym miał już coś kupić do szybkiej turystyki to XX/Hayabusa lub jakąś ZZR 1200/1400/FJR.Ale zrobisz jak uważasz..Pozdro.. :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czytałeś już TEN temat?

 

jeśli chodzi o szybką turystykę to polecam XX - łatwiej go "opakować" niż Hayke.

poza tym Haya ma aluminiowy subframe, który pod obciążeniem (kufry, pasażerka) może (ale nie musi) pęknąć.

 

wytypuj sobie modele, użyj wyszukiwarki i poczytaj - daję Ci 100% pewności, że wszystkie które wytypujesz są już opisane na forum ;)

 

pzdr

Edytowane przez rahu

KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych
"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam rocznik 2002.

 

W ubiegłym roku zrobiłem coś ok 9000km. Najwięcej jednego dnia 600km.

 

Wygodny, szybki i mocny motocykl. Pisałem już że wygodny? :bigrazz:

 

W ciągu eksploatacji nie zepsuł mi się żaden podzespół. Eksploatacja polegała na tankowaniu, zamianie oleju zgodnie z zaleceniami i regulacji zaworów, gaźników no i nawijaniu kilometrów. O motocykl trzeba dbać i tutaj nie ma wyjątków. Jak dbasz, tak masz.

 

Fajny motocykl na wycieczki, można pozapierdalać i nawet wyskoczyć na tor. Jak będziesz kupował to najlepiej rok 2002-2003.

 

Oczywiście można wybrać xx, hajke lub np. zx 12 ale to już większe motocykle i trochę droższe w eksploatacji...

Dziewiątka w trasie nadąży za lytrami, więc bez obaw. Przy okazji spalanie nawet przy ostrym pałowaniu w trasie zamyka się w granicach 6-7 litrów. Maks w trasie wzięła mi 8 litrów minimalnie 5,2. 9-tka nie jest zbyt łakoma na paliwo, co jest w sumie dość istotnym aspektem.

 

Trochę więcej nt. ZX9R dowiedział byś się od Fat -a z tego co pamiętam też nie narzekał, a nakulał sporo kaemów.

 

Jak bedziesz miał jakieś konkretne pytania to śmiało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@rahu czytałem już ten temat ale tam głównie o starszym modelu jest.

 

Podpinam się pod pytanie ernesta. Słyszałem żę 929 i 954 są bardzo paliwożerne czy to prawda??

 

Jeśli chodzi o paliwożerność to potwierdzam, walorów użytkowych nie oceniam bo nie miałem przyjemności jeździć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Słyszałem żę 929 i 954 są bardzo paliwożerne czy to prawda??

 

Mieszkam w takiej okolicy w której dużo ziomali ma najróżniejsze moto..Co prawda zx9 osobiście nie litrażowałem ale robimy sobie różne testy na gumę/v max itp.

Ale co do spalania 954 to chyba z 00-02r R1/Gixer... 954 ma największe spalanie.929 troszkę mniej pali.Co do porównywania zx9 z 954 w klasie super sport kawa nie ma szans bo prawdziwą rewelacją dopiero była zx10r.Która też pali jak smok..ale coś za coś.954 jest bardziej narwana niż 929 przez to pali więcej :crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem dwa lata ZX-9R z 2002 roku (model F), zrobiłem nią ponad 30 tys km. Nie zepsuło się przez ten czas kompletnie nic, byłem bardzo zadowolony z tego sprzętu. Model z ostatnich lat produkcji jest najbardziej dopracowany i problem ramy już w nim nie występuje.

 

Spośród wszystkich litrów tego okresu jest to na pewno motocykl najcięższy pod względem masy, co nie oznacza, że nie można nim poszaleć - można, ale trzeba w to włożyć trochę siły i nauczyć się jego (niekiedy specyficznego) zachowania :bigrazz: Do bardziej ambitnej jazdy warto pokombinować trochę z regulacją zawieszenia i oponami. Oprócz tego jest to zdecydowanie najwygodniejszy sport - pozycja kierowcy bardziej zbliżona jest np. do VFR niż typowego przecinaka. Bardzo fajny i mocny silnik, czasem nieco nieokrzesany (a nie jak Honda, liniowy do bólu :icon_evil: ), a przy tym zajebiście oszczędny.

 

Sprzęt jest ogólnie bardzo fajny i "poczciwy". Jeśli ktoś nie oczekuje po nim osiągów Gixxera 1000 czy lekkości i prowadzenia R1, to będzie zadowolony. Jeden z niewielu uniwersalnych sportów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety tylko teoretyczne, na podstawie testów porównawczych itp. Nie miałem okazji jeździć żadnym innym sportowym litrem z tych roczników, dopiero świeższymi... Bezpośrednie porównanie mam np. z FZS 1000 czy FZ1S, które też często są polecane jako połączenie sportu i właściwości użytkowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fat a masz możę porównanie do 954 lub innych motocykli tej klasy???

 

954 jest na pewno mniej wygodna, na pewno mocniejsza, bardziej łakoma na paliwo.

 

Tyle Ci mogę powiedzieć, z forum sporo lata na 954 Vektor, zapytaj jego o wrażenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam. Okropnie łakoma na paliwo. Przy pełnej ku*wie Hunterowi 9 brała z tego co pamiętam coś około 7-8 tak jak pisał, moja 14 pełnych litrów. Na pewno mniej wygodna, pozycja bardziej sportowa. Zapie*dala trochę lepiej, znaczenia na trasie nie ma. No chyba, że ktoś lubi podbudowywać własne ego. Co kto lubi, na pewno do sportowej turystyki 9 nadaje się w 101%, Blady już dużo, dużo mniej. Zresztą porównanie 954 do 9 jest według mnie trochę nie na miejscu. Te motocykle są jednak z innej epoki, inny punkt widzenia konstruktorów. Łączy je jedno. Ku*ewsko mocne silniki. No i jeśli kupisz 954 i chcesz zapie*dalać MUSISZ kupić amor skrętu... W 9 z tego co wiem to nie występuje.

 

Jeszcze wrócę do spalania. W pozycji"ciągle otwartej" 954 bierze w granicach 13-14 litrów, do 160/180 bierze już 8....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...