Skocz do zawartości

LC4 620 - ubytki w cylindrze


Yosarian
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, po rozbiórce silnika z powodu nadmiernej konsumpcji oleju w Kacie kolegi wyszły na jaw takowe uszkodzenia Nikasilu w cylindrze:

foto

foto2

Czym mogło to być spowodowane? Przegrzaniem, ograniczonym smarowaniem (silnik przez pewien czas pracował na małej ilości oleju)?

I co z tym najlepiej zrobić? Zmontowanie na nowym tłoku chyba nie ma sensu, prędzej w grę wchodzi kupno używanego cylindra. Czy tulejował ktoś cylinder w LC4?

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, po rozbiórce silnika z powodu nadmiernej konsumpcji oleju w Kacie kolegi wyszły na jaw takowe uszkodzenia Nikasilu w cylindrze:

foto

foto2

Czym mogło to być spowodowane? Przegrzaniem, ograniczonym smarowaniem (silnik przez pewien czas pracował na małej ilości oleju)?

I co z tym najlepiej zrobić? Zmontowanie na nowym tłoku chyba nie ma sensu, prędzej w grę wchodzi kupno używanego cylindra. Czy tulejował ktoś cylinder w LC4?

pozdro

 

Bez względu na uzyskany przebieg tego cylindra te uszkodzenia są wynikiem błędów podczas produkcji i taka część podlega wymianie na wolny od wad czym powinien się zająć importer tej marki.

Ale żyjemy w Polsce i czarno widzę pozytywne załatwienie tej reklamacji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest pare miejsc ktore zajmuja sie remontem nikasilowych cylindrow,powiedziawszy to nie jestem pewny czy ten twoj jest do naprawienia,problem lezy raczej w jakosci calego bloku niz w samym pokryciu NIkasi.

Dziwne ze to przeszlo kontrole jakosci przed samym pokryciem.

 

Koszt to 200-250$ tak na marginesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest pare miejsc ktore zajmuja sie remontem nikasilowych cylindrow,powiedziawszy to nie jestem pewny czy ten twoj jest do naprawienia,problem lezy raczej w jakosci calego bloku niz w samym pokryciu NIkasi.

Dziwne ze to przeszlo kontrole jakosci przed samym pokryciem.

 

Koszt to 200-250$ tak na marginesie.

 

Raczej ten cylinder nie nadaje się do ponownego nałożenia powłoki ponieważ zbyt długo był trawiony i ma spore ubytki materiału pod twardą powłoką jakby to powiedział mój przyjaciel z Radomia "korniki go zeżarli" :biggrin:

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten garnek to juz historia , szukaj innego, do lc4 to nie problem. Mozna tez wstawic tuleje zeliwna , ale mimo wszystko lepiej miec oryginal, niz rzezbe.

Edytowane przez Nitomen

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za odpowiedzi.

Nitomen, a Ty kiedyś nie tulejowałeś KLRa pod stary tłok? Jak po tym śmigał i ile płaciłeś za usługę?

Na razie plan jest taki, że kumpel będzie szukał używki na ebayu niemieckim, stary ładnie sfotografuje i napisze maila do Austrii, a nóż coś odpiszą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej szukac w polsce i ogladnac go osobiscie. Tulejowalem - tuleja z montażem ok 200 zl wyszla , pod warunkim ze masz wybijalna tuleje, a nie na stale.

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba większość motocykli ma niewybijalną tuleję, starą trzeba po prostu wytoczyć.

8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITRO
SPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!

SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIE

https://www.facebook.com/bados84/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez względu na uzyskany przebieg tego cylindra te uszkodzenia są wynikiem błędów podczas produkcji i taka część podlega wymianie na wolny od wad czym powinien się zająć importer tej marki.

Ale żyjemy w Polsce i czarno widzę pozytywne załatwienie tej reklamacji.

 

 

I tak najprawdopodobnie pojdzie do wymiany. Osobiscie wyslalbym go do producenta, jezeli to wada fabryczna powinni przyslac nowy.

 

:crossy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to z powodu nadmiernego luzu w garnku ? albo skutek przegrzania ?

KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41

 

http://www.bikepics.com/members/rysiek24/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze to z powodu nadmiernego luzu w garnku ? albo skutek przegrzania ?

 

Takie przypuszczenia w ogóle nie wchodzą wrachubę.

Nadmierny luz pierścieni i tłoka powoduje radykalny spadek kompresji a co się z tym wiąże i mocy silnika.

Przegrzanie tej konstrukcji może spowodować nagłe zatrzymanie tłoka i w tych silnikach nieodwracalne rozepchnięcie cylindra powodujące jego beczkowatość lub zerwanie powłoki niklasilu przez któryś pierścień na powierzchni kilku centymetrów kwadratowych.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadmierny luz pierścieni i tłoka powoduje radykalny spadek kompresji a co się z tym wiąże i mocy silnika.

Motocyklowi poza zwiększonym zużyciem oleju nic nie dolegało, więc potwierdza się pana teza, że to wada fabryczna.

Wyczytałem gdzieś w Internecie, że na uszkodzenie Nikasilu ma wpływ złe jakościowo (zawierające dużo siarki) paliwo, aczkolwiek chodzi pewnie o wycieranie się gładzi, a nie o ubytki z jakimi mamy do czynienia w tym przypadku. Tak było np. w silnikach BMW.

I tak najprawdopodobnie pojdzie do wymiany. Osobiscie wyslalbym go do producenta, jezeli to wada fabryczna powinni przyslac nowy.

 

:crossy:

I tak też zrobimy. O efektach Was poinformuję.

Dzięki i pozdro.

Edytowane przez Yosarian
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój fabryczny cylinder w LC4 600 wygladał identycznie.

W momencie kupna miał nowy tłok, śmigałem tą LC4 trzy czy cztery lata i jakaś minimalna konsumpcja pojawiła się pod konioec eksploatacji, przed sprzedazą motocykla własnemu bratu ponownie otworzylem silnik, żużycie pierscieni i tłoka było adekwatne do eksploatacji, silnik bardziej pił oliwę przez trafione uszczelniacze zaworowe.

Tez mnie te dziurki zastanowiły, usłyszałem ciekawą opinię-to celowy zabieg KTM`a, w tych malutkich "kornikowych dziurach" ma zbierać sie olej, jako dodatkowe kieszonki smarowe. A zę silnik na tamte lata był zaliczany do sportowych to ewentualna konsumpcja oleju nikomu specjalnie nie robiła kwestii.

Ale jak mówię, śmigałem i nie było problemu z tym silnikiem.

Brat do tej pory ma tą LC4. Nic nie odpada z tego cylindra. motocykl jest w moich a póżniej brata rękach od roku 2004 do dziś, tak jak w momencie otworzenia silnika po kupnie do dziś ma ten sam nicasil.

Jakby Pan Piotr Dudek miało chotę naubliżac mi standartowo ze jestem gamoń i sie nie znam na mechanice to proszę uprzejmie, bez krępacji :) ja tylko miałem taki motocykl, przepraszam że nic z tymi dziurkami nie robiłem, a motocykl nie miał ochoty sie rozpaść, czy choćby spijać dramatycznie olej :icon_mrgreen:

Edytowane przez jarek s
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój fabryczny cylinder w LC4 600 wygladał identycznie.

W momencie kupna miał nowy tłok, śmigałem tą LC4 trzy czy cztery lata i jakaś minimalna konsumpcja pojawiła się pod konioec eksploatacji, przed sprzedazą motocykla własnemu bratu ponownie otworzylem silnik, żużycie pierscieni i tłoka było adekwatne do eksploatacji, silnik bardziej pił oliwę przez trafione uszczelniacze zaworowe.

Tez mnie te dziurki zastanowiły, usłyszałem ciekawą opinię-to celowy zabieg KTM`a, w tych malutkich "kornikowych dziurach" ma zbierać sie olej, jako dodatkowe kieszonki smarowe. A zę silnik na tamte lata był zaliczany do sportowych to ewentualna konsumpcja oleju nikomu specjalnie nie robiła kwestii.

Ale jak mówię, śmigałem i nie było problemu z tym silnikiem.

Brat do tej pory ma tą LC4. Nic nie odpada z tego cylindra. motocykl jest w moich a póżniej brata rękach od roku 2004 do dziś, tak jak w momencie otworzenia silnika po kupnie do dziś ma ten sam nicasil.

Jakby Pan Piotr Dudek miało chotę naubliżac mi standartowo ze jestem gamoń i sie nie znam na mechanice to proszę uprzejmie, bez krępacji :) ja tylko miałem taki motocykl, przepraszam że nic z tymi dziurkami nie robiłem, a motocykl nie miał ochoty sie rozpaść, czy choćby spijać dramatycznie olej :icon_mrgreen:

 

Napisz podanie ze zdjęciem to rozważę taką możliwość. :biggrin:

A tak poważnie to kilka takich otworków nie powinno wadzić w eksploatacji bo wystarczy tylko pilnować poziomu oleju. Są w sporcie wyczynowym stosowane tłoki bez pierścienia olejowego i potrafią wygrywać wyścigi. Problem w tym przypadku polega na ilości tych otworków widocznych gołym okiem bo odpowiednia ilość oleju zabezpieczająca tłok przed zatarciem powinna być utrzymywana w mikro rysach powstałych podczas honowania.

Już pisałem , że takie efekty na gładzi są skutkiem zaniedbań podczas procesu produkcji.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...