Yosarian Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Witam, po rozbiórce silnika z powodu nadmiernej konsumpcji oleju w Kacie kolegi wyszły na jaw takowe uszkodzenia Nikasilu w cylindrze: foto foto2 Czym mogło to być spowodowane? Przegrzaniem, ograniczonym smarowaniem (silnik przez pewien czas pracował na małej ilości oleju)? I co z tym najlepiej zrobić? Zmontowanie na nowym tłoku chyba nie ma sensu, prędzej w grę wchodzi kupno używanego cylindra. Czy tulejował ktoś cylinder w LC4? pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Witam, po rozbiórce silnika z powodu nadmiernej konsumpcji oleju w Kacie kolegi wyszły na jaw takowe uszkodzenia Nikasilu w cylindrze: foto foto2 Czym mogło to być spowodowane? Przegrzaniem, ograniczonym smarowaniem (silnik przez pewien czas pracował na małej ilości oleju)? I co z tym najlepiej zrobić? Zmontowanie na nowym tłoku chyba nie ma sensu, prędzej w grę wchodzi kupno używanego cylindra. Czy tulejował ktoś cylinder w LC4? pozdro Bez względu na uzyskany przebieg tego cylindra te uszkodzenia są wynikiem błędów podczas produkcji i taka część podlega wymianie na wolny od wad czym powinien się zająć importer tej marki. Ale żyjemy w Polsce i czarno widzę pozytywne załatwienie tej reklamacji. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomekd Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Tutaj jest pare miejsc ktore zajmuja sie remontem nikasilowych cylindrow,powiedziawszy to nie jestem pewny czy ten twoj jest do naprawienia,problem lezy raczej w jakosci calego bloku niz w samym pokryciu NIkasi. Dziwne ze to przeszlo kontrole jakosci przed samym pokryciem. Koszt to 200-250$ tak na marginesie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 12 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2010 Tutaj jest pare miejsc ktore zajmuja sie remontem nikasilowych cylindrow,powiedziawszy to nie jestem pewny czy ten twoj jest do naprawienia,problem lezy raczej w jakosci calego bloku niz w samym pokryciu NIkasi. Dziwne ze to przeszlo kontrole jakosci przed samym pokryciem. Koszt to 200-250$ tak na marginesie. Raczej ten cylinder nie nadaje się do ponownego nałożenia powłoki ponieważ zbyt długo był trawiony i ma spore ubytki materiału pod twardą powłoką jakby to powiedział mój przyjaciel z Radomia "korniki go zeżarli" :biggrin: Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 (edytowane) Ten garnek to juz historia , szukaj innego, do lc4 to nie problem. Mozna tez wstawic tuleje zeliwna , ale mimo wszystko lepiej miec oryginal, niz rzezbe. Edytowane 13 Stycznia 2010 przez Nitomen Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Dzieki za odpowiedzi. Nitomen, a Ty kiedyś nie tulejowałeś KLRa pod stary tłok? Jak po tym śmigał i ile płaciłeś za usługę? Na razie plan jest taki, że kumpel będzie szukał używki na ebayu niemieckim, stary ładnie sfotografuje i napisze maila do Austrii, a nóż coś odpiszą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Lepiej szukac w polsce i ogladnac go osobiscie. Tulejowalem - tuleja z montażem ok 200 zl wyszla , pod warunkim ze masz wybijalna tuleje, a nie na stale. Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
baba_zanetti Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 chyba większość motocykli ma niewybijalną tuleję, starą trzeba po prostu wytoczyć. Cytuj 8.96s 1/4mili GSX-R K1 1000 TURBO/NITROSPEEDBIKE.PL TURBO TAKŻE W TWOIM MOTOCYKLU!SERWIS MOTOCYKLI- WARSZAWA, HAMOWNIA - STROJENIEhttps://www.facebook.com/bados84/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 Bez względu na uzyskany przebieg tego cylindra te uszkodzenia są wynikiem błędów podczas produkcji i taka część podlega wymianie na wolny od wad czym powinien się zająć importer tej marki. Ale żyjemy w Polsce i czarno widzę pozytywne załatwienie tej reklamacji. I tak najprawdopodobnie pojdzie do wymiany. Osobiscie wyslalbym go do producenta, jezeli to wada fabryczna powinni przyslac nowy. :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitomen Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 a moze to z powodu nadmiernego luzu w garnku ? albo skutek przegrzania ? Cytuj KomaRR -->Simson S51-->2 x ETZ 250 i 251--->KLR 650 A1--> XR 600R - 94--->Obecnie VFR 800 Fi -98 oraz KTM LC4 620 GS - 98 na FCR 41 http://www.bikepics.com/members/rysiek24/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 14 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2010 a moze to z powodu nadmiernego luzu w garnku ? albo skutek przegrzania ? Takie przypuszczenia w ogóle nie wchodzą wrachubę. Nadmierny luz pierścieni i tłoka powoduje radykalny spadek kompresji a co się z tym wiąże i mocy silnika. Przegrzanie tej konstrukcji może spowodować nagłe zatrzymanie tłoka i w tych silnikach nieodwracalne rozepchnięcie cylindra powodujące jego beczkowatość lub zerwanie powłoki niklasilu przez któryś pierścień na powierzchni kilku centymetrów kwadratowych. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Yosarian Opublikowano 15 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 (edytowane) Nadmierny luz pierścieni i tłoka powoduje radykalny spadek kompresji a co się z tym wiąże i mocy silnika. Motocyklowi poza zwiększonym zużyciem oleju nic nie dolegało, więc potwierdza się pana teza, że to wada fabryczna. Wyczytałem gdzieś w Internecie, że na uszkodzenie Nikasilu ma wpływ złe jakościowo (zawierające dużo siarki) paliwo, aczkolwiek chodzi pewnie o wycieranie się gładzi, a nie o ubytki z jakimi mamy do czynienia w tym przypadku. Tak było np. w silnikach BMW. I tak najprawdopodobnie pojdzie do wymiany. Osobiscie wyslalbym go do producenta, jezeli to wada fabryczna powinni przyslac nowy. :crossy: I tak też zrobimy. O efektach Was poinformuję. Dzięki i pozdro. Edytowane 15 Stycznia 2010 przez Yosarian Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek s Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 (edytowane) Mój fabryczny cylinder w LC4 600 wygladał identycznie. W momencie kupna miał nowy tłok, śmigałem tą LC4 trzy czy cztery lata i jakaś minimalna konsumpcja pojawiła się pod konioec eksploatacji, przed sprzedazą motocykla własnemu bratu ponownie otworzylem silnik, żużycie pierscieni i tłoka było adekwatne do eksploatacji, silnik bardziej pił oliwę przez trafione uszczelniacze zaworowe. Tez mnie te dziurki zastanowiły, usłyszałem ciekawą opinię-to celowy zabieg KTM`a, w tych malutkich "kornikowych dziurach" ma zbierać sie olej, jako dodatkowe kieszonki smarowe. A zę silnik na tamte lata był zaliczany do sportowych to ewentualna konsumpcja oleju nikomu specjalnie nie robiła kwestii. Ale jak mówię, śmigałem i nie było problemu z tym silnikiem. Brat do tej pory ma tą LC4. Nic nie odpada z tego cylindra. motocykl jest w moich a póżniej brata rękach od roku 2004 do dziś, tak jak w momencie otworzenia silnika po kupnie do dziś ma ten sam nicasil. Jakby Pan Piotr Dudek miało chotę naubliżac mi standartowo ze jestem gamoń i sie nie znam na mechanice to proszę uprzejmie, bez krępacji :) ja tylko miałem taki motocykl, przepraszam że nic z tymi dziurkami nie robiłem, a motocykl nie miał ochoty sie rozpaść, czy choćby spijać dramatycznie olej :icon_mrgreen: Edytowane 15 Stycznia 2010 przez jarek s Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wueska Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Jarek kieszenie olejowe wyglądają inaczej;] Te ubytki są efektem złej jakości stopu cylindra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 15 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 15 Stycznia 2010 Mój fabryczny cylinder w LC4 600 wygladał identycznie. W momencie kupna miał nowy tłok, śmigałem tą LC4 trzy czy cztery lata i jakaś minimalna konsumpcja pojawiła się pod konioec eksploatacji, przed sprzedazą motocykla własnemu bratu ponownie otworzylem silnik, żużycie pierscieni i tłoka było adekwatne do eksploatacji, silnik bardziej pił oliwę przez trafione uszczelniacze zaworowe. Tez mnie te dziurki zastanowiły, usłyszałem ciekawą opinię-to celowy zabieg KTM`a, w tych malutkich "kornikowych dziurach" ma zbierać sie olej, jako dodatkowe kieszonki smarowe. A zę silnik na tamte lata był zaliczany do sportowych to ewentualna konsumpcja oleju nikomu specjalnie nie robiła kwestii. Ale jak mówię, śmigałem i nie było problemu z tym silnikiem. Brat do tej pory ma tą LC4. Nic nie odpada z tego cylindra. motocykl jest w moich a póżniej brata rękach od roku 2004 do dziś, tak jak w momencie otworzenia silnika po kupnie do dziś ma ten sam nicasil. Jakby Pan Piotr Dudek miało chotę naubliżac mi standartowo ze jestem gamoń i sie nie znam na mechanice to proszę uprzejmie, bez krępacji :) ja tylko miałem taki motocykl, przepraszam że nic z tymi dziurkami nie robiłem, a motocykl nie miał ochoty sie rozpaść, czy choćby spijać dramatycznie olej :icon_mrgreen: Napisz podanie ze zdjęciem to rozważę taką możliwość. :biggrin: A tak poważnie to kilka takich otworków nie powinno wadzić w eksploatacji bo wystarczy tylko pilnować poziomu oleju. Są w sporcie wyczynowym stosowane tłoki bez pierścienia olejowego i potrafią wygrywać wyścigi. Problem w tym przypadku polega na ilości tych otworków widocznych gołym okiem bo odpowiednia ilość oleju zabezpieczająca tłok przed zatarciem powinna być utrzymywana w mikro rysach powstałych podczas honowania. Już pisałem , że takie efekty na gładzi są skutkiem zaniedbań podczas procesu produkcji. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.