szplin 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Proszę Cię... To juz nawet dysortografia nie usprawiedliwia. "A ty co taki cwaniak,jak maiłeś pierwszy motor to wszystko wiedziałeś?" Dominik jest bardzo dobrym mechanikiem i administratorem. Wszystko byloby OK, gdybys prawidlowo formuowal zdania. Zeby nie bylo off topu: Zdejmiesz pokrywe to sie dowiesz. Zeby rozwiazac tego typu problemy, najczesciej trzeba cos rozebrac zeby sie dowiedziec co i jak. To jak pytania w stylu: cos mi stuka - co to moze byc? Ps. Nie traktuj moich wypowiedzi jako atak. WTAM,może nie jestem najlepszy z polskiego ale to jest chyba forum o motorach więc nie czepiaj sie szczegułów.A problem z dzwignią zmiany biegów opisałem dosyć jasno,mysle.To moje pierwsze moto i pierwsze forum,daj mi sie rozkrecić. coś kolego w kościach czuje, że Twoja kariera na forum szybko się może skończyć następnym razem jak cokolwiek napiszesz/założysz nowy bezsensowny temat to pomyśl troszkę, może najpierw po prostu sobie trochę forum poczytaj kup sobie serwisówkę, też ją poczytaj, zobacz jak Twój motocykl jest zbudowany a jak nie masz ochoty szukać a liczysz tylko na gotowe recepty to naprawdę dobrze radzę -daj sobie spokój z motocyklami, albo kup sobie nowy i serwisuj w ASO wg mnie motocyklista albo musi mieć coś oleju w głowie, albo trochę kasy - bez czegokolwiek z tych rzeczy po prostu nie wróże przyszłości Witam,zarejestrowałem się na forum poto żeby pytać, dostać jakaś odpowiedz i czytać interesujace mnie tematy.Motor czeka az sie troche ociepli,a teraz pytam o to i owo skoro i tak nie dubie przy nim wiec próbuje sie czegos dowiedziec zanim przystapie do napraw-czy to zle? W sumie ma rację, nie obrażaj się kolego. Po prostu jeśli mamy po ludzku odpowiedzieć i pomóc, to musimy mieć po ludzku przedstawiony problem. Uwierz mi, tu jest prawie trzydzieści tysięcy użytkowników i gdyby nagle wszyscy przestali zwracać uwagę na podstawową kwestię, jaką jest dbałość o formę komunikacji, to byśmy się tu ześwirowali w kilka godzin... Na mnie to działa jak płachta na byka - ktoś oczekuje pomocy, a zwraca się jak z jakimś żądaniem i to jeszcze jak odjęty od pługa... Także bez obrazy, szacunek działa w obie strony. pzdr Witam,ja nie żądam odpowiedzi-nie tak mają wyglądać moje pytania,jeśli tak jest to sorki.Mam szacunek dla każdego ale jeśli ktoś mnie atakuje to trudno.POZDRO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Zeby otrzymac prawidlowa odpowiedz trzeba najpierw wlasciwie sformulowac pytanie, tak zeby odpowiadajacy mial jasnosc o co pytasz i czy w ogole pytasz. W zwiazku z czym forma i jakosc pisania po polsku zaczyna grac duza role, jako ze kazde twoje slowo sie liczy i kazde jest w pewien sposob odczytywane przez pytajacego. W necie rozne rzeczy sa odczytywane w specyficzny dla netu sposob np pisanie duzymi literami jako krzyk. Nie stosowanie sie do zasad netykiety, niedbale pisanie bez znakow interpunkcyjnych odczytywane jest jako brak szacunku dla odpowiadajacych - stad niezbyt przychylne komentarze. W sprawach technicznych pytanie sie o kazdy szczegol odbierane jest jako lenistwo - zciagnij serwisowke do swego moto i zapoznaj sie z jego budowa, dopiero pozniej zadawaj pytania. Pisze to wszystko, bo sam napisales ze to pierwsze moto i pierwsze forum - wybor moto na poczatek niezbyt udany,co do forum to mam nadzieje ze ci troche pomoze :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szplin 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Zeby otrzymac prawidlowa odpowiedz trzeba najpierw wlasciwie sformulowac pytanie, tak zeby odpowiadajacy mial jasnosc o co pytasz i czy w ogole pytasz. W zwiazku z czym forma i jakosc pisania po polsku zaczyna grac duza role, jako ze kazde twoje slowo sie liczy i kazde jest w pewien sposob odczytywane przez pytajacego. W necie rozne rzeczy sa odczytywane w specyficzny dla netu sposob np pisanie duzymi literami jako krzyk. Nie stosowanie sie do zasad netykiety, niedbale pisanie bez znakow interpunkcyjnych odczytywane jest jako brak szacunku dla odpowiadajacych - stad niezbyt przychylne komentarze. W sprawach technicznych pytanie sie o kazdy szczegol odbierane jest jako lenistwo - zciagnij serwisowke do swego moto i zapoznaj sie z jego budowa, dopiero pozniej zadawaj pytania. Pisze to wszystko, bo sam napisales ze to pierwsze moto i pierwsze forum - wybor moto na poczatek niezbyt udany,co do forum to mam nadzieje ze ci troche pomoze :) Dzięki,troche mi naswietliłeś sytułacje.Dlaczego sądzisz że zły motor sobie wybrałem na poczatek?Miałem mz dwa może trzy miesiące ale to nie było to,ten motor przynajmniej"czuje" Nie oceniajcie mnie po tym pod jakim nikiem jestem zalogowany,jestem normalnym człowiekiem.A wolałem kupić turystyka i wygodnie podrużować.Ja wyzwań się nie boje.Widze że przez to jedno moje pytani będe karcony dług-długo.POZDRO. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Piotr Dudek Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Nikt nie będzie Cię karcił ale Adam ma rację. Źle wybrałeś. To bardzo ładny motocykl ale już swoje latka ma i nawet nowy nie był bez wad. Trudny w prowadzeniu i skomplikowany w obsłudze tym bardziej dla Ciebie jeżeli jeszcze nie miałeś kontaktu z tak dużym silnikiem. Jedyne wyjście teraz to traktować go jako dużą groźną zabawkę i powoli się do niego przyzwyczajać. Mimo Twojego wieku i kilkuletniej praktyki w ujeżdżaniu motocykli nie staraj się sprawdzać ile to potrafi bo zapewniam Cię że dużo potrafi. Cytuj Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szplin 2010 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Nikt nie będzie Cię karcił ale Adam ma rację. Źle wybrałeś. To bardzo ładny motocykl ale już swoje latka ma i nawet nowy nie był bez wad. Trudny w prowadzeniu i skomplikowany w obsłudze tym bardziej dla Ciebie jeżeli jeszcze nie miałeś kontaktu z tak dużym silnikiem. Jedyne wyjście teraz to traktować go jako dużą groźną zabawkę i powoli się do niego przyzwyczajać. Mimo Twojego wieku i kilkuletniej praktyki w ujeżdżaniu motocykli nie staraj się sprawdzać ile to potrafi bo zapewniam Cię że dużo potrafi. Witam,mi sie go dobrze prowadzi-co prawda z załozonymi kuframi jest troch nie posłuszny ale mozna mu to wybaczyć.Wysoka szyba i kierownica dużo ułatwiają,to prawda że swoje latka już ma ale wszystko da się zrobić i dopieśćić.Chciałem niedawno go zamienić na bmw żeby troch poszaleć tylno napędowcem ale niemógł bym patrzeć jak late będą śmigać na dwuch kółkach a ja bym znowu szukał motoru.Kończe bo zbaczam z tematu.POZDRO. :icon_biggrin: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam M. Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Ten motocykl ma kolo przednie o rozmiarze 16" co nie tylko powoduje nerwowosc przodu w zakretach ale rowniez sklonnosc do shimmy po obciazeniu kuframi. Radze dbac bardzo o prawidlowe cisnienie w oponach i ogolnie stan opon i lozysk tylniego wahacza, stosowanie ubrania przylegajacego do ciala - jakikolwiek "zagiel" z kurtki da sie odczuc na kierownicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
henio Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 W mojej FJ w trakcie trasy nastąpił wyciek oleju z jednej lagi. Niezbyt duży. Spowodował jednak, że motocykl stał się nie do wytrzymania na drodze. Prędkość 110km/h to było już wyzwanie. Sporo nerwów kosztował powrót do domu. Co ciekawe podobne usterki nie robią żadnego wrażenia na moim GSX. A co do wyboru motocykla jako pierwszy to gratuluje odwagi he he. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jerzyk7 Opublikowano 10 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2010 Witam,mi sie go dobrze prowadzi-co prawda z załozonymi kuframi jest troch nie posłuszny ale mozna mu to wybaczyć.Wysoka szyba i kierownica dużo ułatwiają,to prawda że swoje latka już ma ale wszystko da się zrobić i dopieśćić.Chciałem niedawno go zamienić na bmw żeby troch poszaleć tylno napędowcem ale niemógł bym patrzeć jak late będą śmigać na dwuch kółkach a ja bym znowu szukał motoru.Kończe bo zbaczam z tematu.POZDRO. :icon_biggrin: To ja już nic tu nie rozumiem.Chciałeś zmienić na tylno "napędowca " to znaczy że teraz masz przednio "napędowca"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zielorz Opublikowano 11 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2010 Oj jerzyk, jerzyk. Widać, że to już nie ten wiek tylnonapędowca - BMW czyli samochód/puche, żeby pobawić się na śniegu czytaj poćwiczyć drifting ;D Zabawa przednia !! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szplin 2010 Opublikowano 13 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Ten motocykl ma kolo przednie o rozmiarze 16" co nie tylko powoduje nerwowosc przodu w zakretach ale rowniez sklonnosc do shimmy po obciazeniu kuframi. Radze dbac bardzo o prawidlowe cisnienie w oponach i ogolnie stan opon i lozysk tylniego wahacza, stosowanie ubrania przylegajacego do ciala - jakikolwiek "zagiel" z kurtki da sie odczuc na kierownicy. Witam,możesz mi kolego wytlumaczyć o co chodzi z tą "shimmą" bo ja nie za bardzo w temacie jestem,jedynie się domyślam że może chodzić o poślizg koła gdy tył jest pod większym obciążeniem. Oj jerzyk, jerzyk. Widać, że to już nie ten wiek tylnonapędowca - BMW czyli samochód/puche, żeby pobawić się na śniegu czytaj poćwiczyć drifting ;D Zabawa przednia !! Tak kolego,masz racje.Takie bmw-najlepiej e30 z minimum 2litrowym piecem daje dużo frajdy,ale jedną 'puche' już mam-co prawda combi vectre[a tym sie nie zabawisz] więc wolałem zostać przy motorze niż utrzymywać dwa auta.POZDRO. :cool: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szkudlar Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Witam,możesz mi kolego wytlumaczyć o co chodzi z tą "shimmą" bo ja nie za bardzo w temacie jestem,jedynie się domyślam że może chodzić o poślizg koła gdy tył jest pod większym obciążeniem. Shimmy jest zjawisko narastania drgan pewnych elementow konstrukcji az do zniszczenia tych elementow lub/i calej konstrukcji. (przewaznie w lotnictwie i budownictwie - w motocyklizmie zniszczenie konstrukcji nastepuje na skutek gleby spowodowanej szima ;)) Zwiazane jest to ze zjawiskiem rezonansu drgan, czestotliwosci drgan. he Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 13 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2010 Szplin, nie żebym chciał kogoś potępiać, itp. ale jak koledzy wyżej zauważyli - zorganizuj sobie wolny sobotni wieczór i siądź przed kompem i poczytaj sobie forum. Każdy z nas zaczynał gdzieś i kiedyś, nikt nie wiedział wszystkiego "od razu" ale niektórym "się chciało" wyedukować troszkę, a dopiero potem zadawać pytania. To jest kwestia właśnie tej netykiety i szacunku. A jeżeli nie wiesz co to shimmy, to taki przykład - zamiast pytać "a co to shimmy" wpisujesz w wyszukiwarkę forum (na górze) "shimmy i dostajesz to: http://forum.motocyklistow.pl/index.php?ac...highlite=shimmy I co widać? 4 temat od góry (na przykład) zatytułowany "samouczek motocyklisty". Więc NAJPIERW poczytaj, potem pytaj i wszyscy będą szczęśliwi. Oczywiście, zamiast walić taki długi post mógłbym po prostu napisać co to jest shimmy. Ale nie chodzi o to by dać ci rybę, tylko pokazać jak ryby łapać. Powodzenia w wyszukiwaniu info na forum. I uwierz mi że jedyne nowe tematy pojawiają się przy piwie. W mechanice prawie wszystko zostało już napisane..... zwłaszcza na temat starszych motocykli.... Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.