Skocz do zawartości

uszkodzona laga


the-one
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc.

 

Wczoraj po wymianie uszczelaniaczy skrecalem lagi w polkach. Wg tego co wyczytalem w serwisowce polka dolna powinna byc skrecona sila 49 Nm. Dokrecalem kluczem dynamometrycznym i wkoncu doszedlem do wniosku ze cos jest nie tak bo na skrecanej polce zaczynalo juz brakowac szczeliny a klucz jeszcze nie załapał wybranego momentu. Wykrecilem sruby.

 

Po rozkreceniu i wyciagnieciu lagi okazalo sie ze lekko odcisnela sie półka w miejscu gdzie byla szczelina, kreska na ladze wzdłuzna. Nie jest to pekniecie ale mnie to mocno zdołowało, co z tym robic, wymiana rury nośnej czy jezdzic z tym?

Edytowane przez the-one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest to samo.Ja delikatnie rozpiłowałem szczelinę i jest ok. Co do śladu na ladze,może ktoś za mocno skręcił? Nic nie wymieniaj...Pzdr :wink:

 

Tzn tak lagi przed wymontowaniem napewno byly ok i napewno nie byly mocno skrecone wrecz lekko sie je wykrecilo. Pomyslalem ze skoro mam klucz dynamometryczny to dokrece tak jak powinno byc no chyba ze w serwisowce zle cos wyczytalem. Wgniotek jest na wysokosci polki dolnej i narazie przekrecilem lage i skrecilem.

 

Tutaj zrzut strony z serwisowki

http://www.sendspace.com/file/sr4otn

 

A wole sie upewnic bo dosc mocno eksploatuje moto ;)

Edytowane przez the-one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn tak lagi przed wymontowaniem napewno byly ok i napewno nie byly mocno skrecone wrecz lekko sie je wykrecilo. Pomyslalem ze skoro mam klucz dynamometryczny to dokrece tak jak powinno byc no chyba ze w serwisowce zle cos wyczytalem. Wgniotek jest na wysokosci polki dolnej i narazie przekrecilem lage i skrecilem.

 

Tutaj zrzut strony z serwisowki

http://www.sendspace.com/file/sr4otn

 

A wole sie upewnic bo dosc mocno eksploatuje moto ;)

 

 

Miałem podobną sytuację kiedyś jak skręcałem głowicę. Posiadam Chiński klucz dynamometryczny za 50zł i mam poważne zastrzeżenia co do jego precyzji działania. Jak skręcałem momentem jaki powinien być to aż śruba zaczęła piszczeć. Odpuściłem sobie i dokręciłem na oko. Podobno jest jakiś taki przyrząd do sprawdzania siły działania i ewentualnej kalibracji. Ale teraz wiem że taki klucz należało kupić porządny sprawdzonej firmy. Niestety ale w tym momencie chyba im droższe tym lepsze. Kolega za porządny klucz zapłacił 350zł

Edytowane przez thobeta

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobną sytuację kiedyś jak skręcałem głowicę. Posiadam Chiński klucz dynamometryczny za 50zł i mam poważne zastrzeżenia co do jego precyzji działania. Jak skręcałem momentem jaki powinien być to aż śruba zaczęła piszczeć. Odpuściłem sobie i dokręciłem na oko. Podobno jest jakiś taki przyrząd do sprawdzania siły działania i ewentualnej kalibracji. Ale teraz wiem że taki klucz należało kupić porządny sprawdzonej firmy. Niestety ale w tym momencie chyba im droższe tym lepsze. Kolega za porządny klucz zapłacił 350zł

 

Kupilem klucz firmy Mannesmann zakres 10-210 Nm cena 100zł. Porzadny klucz niestety kosztuje i raczej zeby byl dokladny nie powinien miec az tak szerokiego zakresu dzialania i raz w roku powinien byc kalibrowany. Pomyslalem lepszy taki niz nic ;) Nadal nie wiem co robic z tą lagą.

Edytowane przez the-one
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nadal nie wiem co robic z tą lagą.

 

Nie masz zbyt wiele możliwości. Z tą lagą i tak nic nie zrobisz. Albo zakładasz i jeździsz albo kupujesz nową rurę. Innej możliwości nie ma.

Nowa rura na allegro 500zł. http://www.allegro.pl/item843492466_rury_t...ne_wilbers.html

Bardziej doświadczeni niech coś podpowiedzą. Ja osobiście nic bym nie robił z tym jeśli wgniecenie jest kosmetyczne.

Edytowane przez thobeta

Speed Triple 2009r, Iż49 1956r, Jawa 350 Panelka + kosz Velorex 1969r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupilem klucz firmy Mannesmann zakres 10-210 Nm cena 100zł. Porzadny klucz niestety kosztuje i raczej zeby byl dokladny nie powinien miec az tak szerokiego zakresu dzialania i raz w roku powinien byc kalibrowany. Pomyslalem lepszy taki niz nic ;) Nadal nie wiem co robic z tą lagą.

im większy zakres - tym mniejsza dokładność. jak coś jest do wszystkiego... :wink:

EDIT: post edytowany coby nie wprowadzać w błąd :)

Edytowane przez rahu

KAPD Klub Anonimowych Piratów Drogowych
"Człowiek zbyt poważny jest strasznie śmieszny"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc.

 

Wczoraj po wymianie uszczelaniaczy skrecalem lagi w polkach. Wg tego co wyczytalem w serwisowce polka dolna powinna byc skrecona sila 49 Nm. Dokrecalem kluczem dynamometrycznym i wkoncu doszedlem do wniosku ze cos jest nie tak bo na skrecanej polce zaczynalo juz brakowac szczeliny a klucz jeszcze nie załapał wybranego momentu. Wykrecilem sruby.

 

Po rozkreceniu i wyciagnieciu lagi okazalo sie ze lekko odcisnela sie półka w miejscu gdzie byla szczelina, kreska na ladze wzdłuzna. Nie jest to pekniecie ale mnie to mocno zdołowało, co z tym robic, wymiana rury nośnej czy jezdzic z tym?

 

Niestety mam dla Ciebie złą wiadomość. Rura do wymiany.

Zgniotłeś ją na średnicy i naruszyłeś w ten sposób strukturę materiału oraz radykalnie zmniejszyłeś sztywność tej rury.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Administrator

Nie masz zbyt wiele możliwości. Z tą lagą i tak nic nie zrobisz. Albo zakładasz i jeździsz albo kupujesz nową rurę. Innej możliwości nie ma.

Nowa rura na allegro 500zł. http://www.allegro.pl/item843492466_rury_t...ne_wilbers.html

Bardziej doświadczeni niech coś podpowiedzą. Ja osobiście nic bym nie robił z tym jeśli wgniecenie jest kosmetyczne.

 

Cena dobra. W larssonie koszt jednej sztuki - 730 zł i z 4 tygodnie oczekiwania...

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak dla przyszłości, przy używaniu różnej klasy dynometrów, mechaniku pamiętaj, że przed właściwą aplikacją kluczyk należy "rozruszać" na ok 20% większym momencie niż na tym zalecanym. Tyczy się głównie aluminiowych połączeń 6mm (np. łożyskowanie wałków).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok juz wiem co bylo przyczyna jak napisal kolega z innego forum. Serwisowka z ktorej podalem screena tyczy sie ogolnie dwoch cbr900, 96-97 i model po lifcie 98-99 czyli moj. Roznica w tym ze w starszym modelu polka dolna jest skrecana na jedna srube momentem 49Nm a w moim skreca sie na dwie sruby po 27Nm. Niby ksiazka do dwoch modeli a moment dokrecania tej sruby podali tylko dla starszego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...