ajriszkofi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Też już mam dosyć tego tematu. Co do lewego kierunkowskazu na rondzie-dajemy tym samym wyraźny znak uczestnikom pragnącym WŁĄCZYĆ się do rucu, że my nadal pozostajemy na rondzie, więc nie powinni nam wjeżdżać przed nos. I wydaje mi się to logiczne z prostej przyczyny-ZDECYDOWANA WIĘKSZOŚĆ NIE włącza prawego kierunkowskazu opuszczająć rondo-przez co sugeruje, że dalej na nim pozostanie, a więc uniemożliwia wjazd innym uczestnikom ruchu. Mając włączony kierunkowskaz LEWY-POKAZUJĘ WYRAŹNIE mój zamiar kontynuowania jazdy na rondzie, a nie że mi się zapomniało włączyć prawy kierunkowskaz. Zdecydowana większość jednak używa kierunkowskazów. Jedynie na rondach, gdzie łuk jest mało wyraźny lub droga usytuowana tak, że wydaje się, że jedziemy najzwyczajniej prosto - wtedy migacz bywa problemem. Przyłóżcie się jako instruktorzy do wpajania, że to prawy kierunkowskaz jest tym najważniejszym i żeby go używać ZAWSZE, miast skupiać się na możliwościach i ewentualnościach użycia lewego migacza znajdując się na/wjeżdżając na rondo. I nie jest to żaden przytyk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 Postaram sę zeskanować stronę z podręcznika dla kierowców i jakoś ją tu wrzucić wraz z opisem. Choć wydaje mi się, że każdy kto chodził na teorię na kursie na prawo jazdy widział te zasady. Ale to jutro. DOBRANOC wszystkim. Starajmy się myśleć logicznie i unikać kolizji to może przeżyjemy na naszych drogach. I pamiętajmy-musimy myśleć za siebie i RÓWNIEŻ za innych uczestników ruchu, czyli PRZEWIDYWAĆ... nieprzewidywalne :eek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 I pamiętajmy-musimy myśleć za siebie i RÓWNIEŻ za innych uczestników ruchu, czyli PRZEWIDYWAĆ... nieprzewidywalne :eek: No to jest zdecydowanie podstawą :) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 to w ogóle pomijam, ze dojeżdżając do jakiegokolwiek skrzyżowania, warto wziąć pod uwagę, że inni zapomną, że to my mamy na nim pierwszeństwo. Mi chodzi o 'suche' przepisy. Co z lewym kierunkowskazem, co z możliwością zjazdu z innego niż zewnętrzny pasa (bo z tego co ja znalazłam, to 'legalnie' możemy zrobić to tylko z prawego) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 zwykle najzwyklejsze rondo, poruszający się wokoło placka na asfalcie maja pierwszeństwo, mało tego tez są w ruchu wymuszonym przez układ skrzyżowania i nie mogą pojechać inaczej niż do któregoś tam z kolei zjazdu, przy którym muszą włączyć kierunkowskaz dając informacje ze zjeżdżają ze skrzyżowania. jeśli to jest odpowiedź na moje "mikrorondo" :biggrin: to nie masz racji po raz wtóry powtarzam że nie ma czegoś takiego jak rondo, nie ma czegoś takie jak szczególne zachowanie ze wzgledu na znak c12, - oprócz tego, że zobowiązuje nas tylko do jechania wokół wyspy zgodnie z kierunkiem umieszczonych na nim strzałek, nie ma on wpływu na używanie bądź nie kierunkowskazów przykład podany przeze mnie jest bardzo prosty jedziemy prosto - nie włączamy kierunku (mogła by byś jeszcze opcja skrętu w prawo - wtedy włączylibyśmy prawy kierunek) jedziemy w lewo -włączamy lewy kierunek, zawracamy - włączamy lewy kierunek i zawracamy za wysepką Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzesiek78 Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 jeśli to jest odpowiedź na moje "mikrorondo" :biggrin: to nie masz racji po raz wtóry powtarzam że nie ma czegoś takiego jak rondo, nie ma czegoś takie jak szczególne zachowanie ze wzgledu na znak c12, - oprócz tego, że zobowiązuje nas tylko do jechania wokół wyspy zgodnie z kierunkiem umieszczonych na nim strzałek, nie ma on wpływu na używanie bądź nie kierunkowskazów przykład podany przeze mnie jest bardzo prosty jedziemy prosto - nie włączamy kierunku (mogła by byś jeszcze opcja skrętu w prawo - wtedy włączylibyśmy prawy kierunek) jedziemy w lewo -włączamy lewy kierunek, zawracamy - włączamy lewy kierunek i zawracamy za wysepką Konradzie, nie zgadzam się, nie ma takiej opcji jak jazda prosto na tym skrzyżowaniu :) Jest opcja ze wyjeżdżamy z ruchu nakazanego przez znak c12 w prawo :) Przekraczając linie warunkowego zatrzymania jesteśmy w ruchu okrężnym, wyjeżdżając z niego musimy użyć kierunkowskazu, aczkolwiek nie upieram się, trzeba by się spytać gościa który wymyślił takie skrzyżowanie i taki znak o co chodzi :) pzdr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 (edytowane) jeśli to jest odpowiedź na moje "mikrorondo" :biggrin: to nie masz racji po raz wtóry powtarzam że nie ma czegoś takiego jak rondo, nie ma czegoś takie jak szczególne zachowanie ze wzgledu na znak c12, - oprócz tego, że zobowiązuje nas tylko do jechania wokół wyspy zgodnie z kierunkiem umieszczonych na nim strzałek, nie ma on wpływu na używanie bądź nie kierunkowskazów przykład podany przeze mnie jest bardzo prosty jedziemy prosto - nie włączamy kierunku (mogła by byś jeszcze opcja skrętu w prawo - wtedy włączylibyśmy prawy kierunek) jedziemy w lewo -włączamy lewy kierunek, zawracamy - włączamy lewy kierunek i zawracamy za wysepką Ok, teraz ja wysiadam i proszę o konkret, który mówi nam, że rondo to zwykłe skrzyżowanie na którym zwyczajnie w świecie skręcamy w lewo... Jak pisał bluntmen vel. grzegorz - wjeżdżając na rondo znaki nas kierują dookoła (tak są rozrysowane pasy)... i sobie jeździmy dowoli dookoła.... dopiero kiedy będziemy chcieli dany pas zmienić, to wrzucamy migacz. Edytowane 22 Grudnia 2009 przez ajriszkofi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 (edytowane) na ilustracji podanej przez mnie jest skrzyżowanie w kształcie litery T tam nie ma żadnej drogi, z którą krzyżowały by się wloty to co widać na fotografii to obszar jednego skrzyżowania znak C12 nakazuje nam jechać dookoła wyspy (z jej prawej strony)i tyle Ok, teraz ja wysiadam i proszę o konkret, który mówi nam, że rondo to zwykłe skrzyżowanie na którym zwyczajnie w świecie skręcamy w lewo... to ja chyba wysiądę! ile razy zostało tu powtórzone, że w prawie o ruchu drogowym nie ma czegoś takiego jak rondo, nie wyróżnia się czegoś takiego i nie różnicuje zachowania ze względu na znak c12 (oprócz tego że trzeba jechać dookoła wyspy) Edytowane 22 Grudnia 2009 przez konrad1f Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajriszkofi Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 na ilustracji podanej przez mnie jest skrzyżowanie w kształcie litery T tam nie ma żadnej drogi, z którą krzyżowały by się wloty to co widać na fotografii to obszar jednego skrzyżowania znak C12 nakazuje nam jechać dookoła wyspy (z jej prawej strony)i tyle to ja chyba wysiądę! ile razy zostało tu powtórzone, że w prawie o ruchu drogowym nie ma czegoś takiego jak rondo, nie wyróżnia się czegoś takiego i nie różnicuje zachowania ze względu na znak c12 (oprócz tego że trzeba jechać dookoła wyspy) Trzeba jechać dookoła wyspy. Czyli tak prowadzi nas droga (średnica wyspy zatem nie powinna mieć tu nic do rzeczy, ilość pasów biegnących dookoła rzeczonej również) - masz jechać dookoła wyspy i będziesz dookoła niej jeździć, dopóki nie postanowisz zjechać z ronda. Więc po cholerę kierunkowskaz w lewo, skoro dla wszystkich użytkowników ruchu znak c-12 oznacza, że jeździmy w kółeczko? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
konrad1f Opublikowano 22 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2009 dla mnie średnica jednak ma znaczenie jeśli rozpatruje to "mikrorondko" z fotografii rozpatruje je jako całość - jako jedno skrzyżowanie, tak samo mini ronda o jednym pasie ruchu jeśli rozpatruje "rondo" w np. Głogowie, rozpatruje wloty/zjazdy oddzielnie dlaczego? otóż w pierwszym przypadku dwa wjeżdżające auta mają ze sobą możliwość kolizji w drugim przypadku dwa pojazdy nadjeżdżające z innych kierunków do "ronda" nie mają możliwości kolizji, mogą się w ogóle nie zobaczyć Cytuj Zestaw naprawczy zacisku hamulcowego Brembo BMW R850 R1100 K1200 K100 K1 K1100 https://allegro.pl/oferta/zestaw-naprawczy-zacisku-brembo-przod-bmw-r-1100-850-k-1200-gs-r-rs-s-rt-lt-14830948090 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 (edytowane) Panowie instruktorzy. Kończny dyskusję z dyletantami, którzy nie znają za grosz Ustawy Prawo o ruchu drogowym, nie rozróżniają ruchu kierowanego i niekierowanego, pasów niewyznaczonych i wyznaczonych po okręgu lub po prostej. Podałem konkretne artykuły z Ustawy, dla zapoznania się właśnie z konkretami. I co? I ch*j wielki! Nadal pretensjonalne prezentowanie postawy legalnego debilizmu i podejmowania niepotrzebnego ryzyka. Szkoda klawiatury, skoro starsi i młodsi Koledzy i Koleżanki, chcą by ktoś zrobił im krzywdę tym większą, że może się to stać na motocyklu. Komu sygnalizuję skręt w lewo na rondzie "kompaktowym"? Temu z przeciwka, żeby mnie nie zaj**ał wjeżdzając z myślą, że chyba nie będę skręcał. Kiedy przejeżdżam na wprost bez kierunkowskazu? Kiedy pasu ruchu są wyznaczone po prostej. Kiedy używam prawego kierunkowskazu opuszczając rondo? Kiedy zjeżdżam z pasa ruchu wyznaczonego po okręgu. Jeżyk, Jeszua i Ajriszkofi niech przestaną pie**olić jak potłuczeni i udawać debila twierdząc, że jest jeden rodzaj rond (określenie potoczne!!!) i już. Jakby nie widzieli różnych oznaczeń poziomych i kształtów całego skrzyżowania. Jakby nie umieli znaleźć treści atykułów podanych przeze mnie wyżej. Gratuluję optymizmu, drodzy Państwo. Oby żaden gamoń nie strzelił w Was, wpadając nierozważnie na skrzyżowanie o ruchu okrężnym, zwane potocznie z uwagi na wymiary kompaktowym, gdy nie włączycie lewego kierunkowskazu skrecając w lewo. Kuba z Konradem dawali argumenty z Ustawy, ale puszczaliście to mimo uszu. Legalna głupota eurokołchoźnicza, pomieszana z amerykanizacją życia... Uniosłem się, przyznaję, ale ręce opadają, gdy ktoś pisze bzdury i chełpi się nadstawianiem zdrowia i życia, z powodu nieznajomości przepisów i braku instrynktu samozachowawczego. Edytowane 23 Grudnia 2009 przez Tomek Kulik Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuba1100 Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Wkurzony na maksa postanowiłem dzisiaj na wykładach pokazać kursantom naszą forumową dyskusję. Efekt był do przewidzenia: (Kursant)-A czego oni się czepiają, jak w książce i w testach jest to jasno opisane? (ja)- Nie wiem... (k)-No ale w książce i na testach jest, że skręcająć w lewo lub zawracając na rondzie muszę włączyć lewy kierunkowskaz! (j)-Tak, jest. (k)-Czyli jak go nie włączę to obleję egzamin? (j)-Tak. Ale zyskasz poparcie moderatorów na forum... (k)-A w d*** mam ich poparcie-ja chcę zdać prawo jazdy! (j)-..... (k)-A jak oni zdali egzaminy na prawko? (j)-..........??????????? I to by było na tyle. Wygłupiłem ich trochę, ale w książkach do nauki jazdy i w testach jest to jak byk uwzględnione. Robią jak ich uczę i zdają za 1, 2 czasami 3 razem. Przez ostatnie dwa lata tylko jedna dziewczyna (notabene prześliczna brunetka) zdała dopiero za 5 razem. Kilku dopiero za 4-ale nie NAPRAWDĘ nie każdy łapie tak odrazu. Podobno "norma" to 7-8 razy. Mnie się to jeszcze nie "udało". Żaden z kursantów nie oblał na rondzie. Nikt mi w to nie musi wierzyć, ale to prawda. I przysyłają do mnie braci, siostry, żony... DLACZEGO? Bo mam 20 lat doświadczenia z motoryzacją i POTRAFIĘ jeździć. Bo jestem wykształcony, kulturalny i potrafię tą wiedzę przekazać. Czasem z większym, czasem z mniejszym skutkiem, ale tak w życiu bywa-jedni łapią szybciej, inni wolniej (a godzin jest tylko 30)... I wkurza mnie fakt insynuacji, że jestem niedouczony i na swój sposób interpretuję przepisy!!! Proponuję przyjechać na wykład, pouczyć trochę o NIE dawaniu kierunkowskazu LEWEGO przy skęcie w lewo na rondzie, a później zostawić swój adres domowy i z utęsknieniem czekać na "wdzięcznych" kursantów (nadal kursantów-bo napewno nie kierowców)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ks-rider Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Co do USA i szkolenia tamtejszych kierowców to lepiej się zapytać tych co tam mieszkają. I lepiej nie pytać bo akurat w tym kraju to jest żenada. Zdawalem w USA dwa razy . Poszedlem z " biegu " nie znajac " ichnich " przepisow, znakow , obyczajow, Nie mialem zadnych problemow ani z testami ani z jazda. Pierwszy ezamin w Norfolk VA. trwal dwie godziny ( calosc ), drogi w Chicago IL. dwie i pol godz ( kolejka na jazde byla o niebo dluzsza ). Egzamin praktyczny W prawo, w lewo, w prawo, w prawo, w prawo. w lewo i bylismy w punkcie wyjscia ( po 5 ciu minutach ). Tam naprawde trzeba sie niezle napocic aby niezdac :icon_mrgreen: I wreszcie ktoś zrozumiał-wg poznańskich egzaminatorów-TAK. Wjazd i całe okrążenie z lewym kierunkowskazem, a zbliżając się do wyjazdu (jak mawia nawigacja-4 zjazd) włączasz prawy kierunkowskaz. Jeżeli zrobisz inaczej to oblewasz. Ale może tylko w Poznaniu..... Wymieklem :icon_mrgreen: A podonbno przepisy EU sa " podobne " do PL :icon_mrgreen: Jewdnego sie dzieki temu nauczylem - totalnie inne. A to jak pokonać ? Najlepiej chyba jak najszybciej i przeciąć prosto? http://www30.patrz.pl/u/f/52/03/22/520322.jpg Troche inna bajka, w tym UK'u :icon_mrgreen: :crossy: Cytuj <p><a href="https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos">https://www.youtube.com/user/Koch1210/Videos</a></p> <p> </p> <p><a href="http://picasaweb.google.com/ksrider/">http://picasaweb.google.com/ksrider/</a>[/url]</p> Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Kulik Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 Kuba, masz tam jakieś fajne kursantki?? Ooo! Fajne kursantki, to Ty masz na Bemowie, panie Mariuszu Instruktorze :crossy: Cytuj kulikowisko.pl www.facebook.com/KULIKOWISKOUwaga!!! Nowa lokalizacja kursów prawa jazdy: teoria: Mokotów-Służewpraktyka: Ursus Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jeszua Opublikowano 23 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Grudnia 2009 jeszcze jedna opinia, tym razem autor podpisany ze sprawowanych funkcji, by zmniejszyć wątpliwości w kwestii "kto to niby jest". mimo żenującego poziomu dyskusji wprowadzonego przez Panów Instruktorów, proponuję jednak przeczytać, zamiast zamieszczania kolejnych wyzwisk - uwaga dotyczy szczególnie do "najspokojniejszego instruktora we wsi" jsz Cytuj „Warunkiem istnienia dyktatury jest ciemnota tłumu, dlatego dyktatorzy bardzo o nią dbają, zawsze ją kultywują.” [R. Kapuściński] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.