Skocz do zawartości

Triumph Rocket III


Kapiszon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Wszystko by miało sens gdyby nie to, że motocykl ma przejechane 24tyś, więc niewiele. Problemy się zaczęły jak miałem z 16 tyś. Zużycie pompy po takim przebiegu? Dość dziwne ale oczywiście, nie da sie wykluczyć......

 

Co do zniszczenia pompy zostawiajac ją wciśniętą też nie mam pojęcia co by miało sie stać. Panowie w serwisie nie wytłumaczyli. :dry:

 

Jestem tylko kolejnym skołowanym użytkownikiem próbującym cos zrozumieć z gadania mechaników.

 

Z tego co czytam i pytam ludzi jeżdzących Rocketami, problem jest powszechny. Szukam kogoś kto by miał twardą klamkę i na razie znajduję tylko z miękkimi. Sam juz nie wiem, może tak ma być? Może system ma tak działać dla zapewnienia lepszej wyczuwalności? Fakt, że to daje duży zakres pracy, nie pracuje zero-jedynkowo. Obecnie wystarcza mi małe wciśnięcie żeby wyhamowac skutecznie w dwie osoby z bagażem. Przed wymianą klocków i przewodów dociskałem do manetki i jechałem dalej. Poprawa jest więc ogromna jeśli chodzi o samo wytracanie prędkości.

Edytowane przez Ksylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy probowales pytac na angielskich / amerykanskich forach Rocketa ?

Albo skontaktowac sie z producentem ?

Jezeli hamulec byl twardszy niz teraz to cos sie zmienilo, jesli problem jest powszechny

to rozwiazanie go pomoze uzytkownikom Rocketow na calym swiecie.

Do boju :)

Moze po prostu pompa wykonana jest z gownolitu jak stare gazniki Amal ( pot metal - stop cynku, magnezu i alu )

i wyrabia sie expresowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem nawet na australijskim forum. Wszedzie walka z hamulcami. Ludzie wkładaja nawet podkładki pomiędzy dzwignię a tłoczek pompy. Niestety kończy sie to tym, że hamulec hamuje nawet bez wciśnięcia a klamke i tak daje sie wcisnąc do końca bez problemu. Wszedzie piszą o bezustannym odpowietrzaniu. Czasem ktos twierdzi, ze ma twardy hamulec ale to rzadkość. Do producenta pisałem bo ktoś w Australii napisał kiedyś, że była akcja wymiany tych pomp w ramach gwarancji. Niestety nie w Europie, zreszta nic mi nie odpisali. To, że takiej akcji nie było wiem od Intercarsu - importera Triumpha na Polskę. Walka z wiatrakami. Tu na forum tez pytałem ludzi jak wygląda sprawa ich hamulca ale nikomu na razie nie chciało sie napisac nawet słowa. Wiem tylko, że Blubi miał takie same problemy i wymienił przewody. Twierdził po tym, że ma twarda klamkę ale on jeszcze nie jechał po tym swoim sprzetem bo ma blachy u lakiernika. Ja po jego obiecujących relacjach tez zmieniłem przewody, co nic nie pomogło.

 

australijskie forum i wpisy:

 

 

I've had the same problem Xylo.
I've bleed the brakes properly several times, doesn't make much difference.
Now I remove the calipers and force the pistons on both right back in, refit the calipers, then pump the lever untill the pistons are against the disc's.
This has the them working real good with a good lever presure .......... for a few months, then it slowly deteriates again.
So I just repeat this.

Seams to work.

 

................................................

 

 

+1 Paul, except I don't remove the calipers. I can pry them apart and back into the cylinders using two tyre spoons. I do one side, pump the brake lever, then the other side, and pump the lever. It takes about two minutes, and lasts for a few months.

 

.................................................

 

 

Liquid (meaning brake fluid) simply does not compress. There is a brake system component that is deforming under pressure; or there is air in the system.

I do feel your pain; though have not personally experienced the issue myself (meaning that many others have seemed to have this issue).

 

.................................................

 

 

Xylo I had same problem with back brake i bought new caliper on ebay for fifty bucks and fitted it no problem on the front I still find it goes soft occasionaly so i resort to a cable tie on the front brake and leave it on overnight it works for about three weeks then you need to repeat

 

.................................................

 

 

I was going to point you towards the Sticky in the Tech section, but I see you've already been there. When bleeding, did you turn the bars to make certain the master cylinder is level?
My 2010 Roadster's still have a solid feel, even after I had the shop do a flush and replace last year. Didn't want to screw with the whole "computer talk to the ABS" BS.

 

......................................................

 

 

Always had the soft brakes issue.. tried the washer over the brake lever piston trick.. dam brakes seized up( locked on solid) on me out on the next run....took the washer out ; back to no front brake again!!

 

 

Jak widzisz coś piszą ale....... Poprawia się po operacji wciskania tłoczków do końca i wysuwania pompą. To by wskazywało na zapowietrzenie jednak bo taka operacja wypycha płyn do pompy. Niestety po tym (a robiłem tak dziesiątki razy) faktycznie się poprawia ale nie na tyle żeby mówic o twardym hamulcu. Mi po takim zabiegu w ubiegłym roku pojawiło się hamowanie ze stanu prawie bez hamulca. Teraz jak wymieniałem płyn, przewody, klocki itd/itp robiłem takie coś wiele razy, wciskałem tłoczki wszystkie i znowu wypychałem klamką. Dzwignia nadal miękka.

Edytowane przez Ksylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Xylo I had same problem with back brake i bought new caliper on ebay for fifty bucks and fitted it no problem on the front I still find it goes soft occasionaly so i resort to a cable tie on the front brake and leave it on overnight it works for about three weeks then you need to repeat

 

Ktos uzyl mego sposobu i nie zniszczyl pompy ! :)

No ale tez nie starcza to na dlugo.

Wydaje mi sie ze sugestia o poziomowaniu pompy podczas odpowietrzania jest wazna, jak rowniez ze podczas odpowietrzania hamulcow trzeba najpierw odpowietrzyc pompe hamulcowa. Nie wiem czy to robiles, po prostu po "napompowaniu" hamulcow na wypoziomowanej pompie najpierw odkrecasz srube mocujaca przewody hamulcowe przy pompie tak jakbys luzowal i potem dokrecal odpowietrznik na zacisku.

 

Wypowiedzi mowiace o poprawianiu stanu hamulca po roznych zabiegach ale tylko okresowym mowia ze cos smierdzi w panstwie dunskim i majac pompe na stole zmierzylbym srednice cylindra pompy srednicowka w kilku miejscach zeby wyeliminowac zuzycie.

Oczywiscie najprostsza bylaby wymiana pompy na jakakolwiek uzywana ( ale dobra ) ltorych jest od groma, ale chyba pisales ze nic nie pasuje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pasuje, bo obudowa pompy jest jednoczesnie obudową wszystkich przełączników. W ten sposób Triumph skazał nas na jedno jedyne i fatalne rozwiązanie z tą pompą. Możne dałoby się to rozciąć tylko wtedy z boku przełączników bedzie dziura, czy sam nie wiem już co? Gdyby nie to dawno bym ją wywalił do śmieci....

 

Pokombinuję jeszcze z tym odpowietrzeniem pompy. Tylko to zawsze nie wiadomo jak zrobic żeby niepochlapac płynem lakieru. Już raz musiałem malować mocowanie lusterka i inne duperele po zabawie z DOT4. Pryskało będzie jak nacisnę w każdym kierunku cholera....

Edytowane przez Ksylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre buty robi firma Daytona i powinni miec cos takiego, oczywiście motocyklowe a nie na konia. Jak chcesz końskie to nie wiem gdzie.

 

Adamie, napisał mi na innym forum gość cos takiego, może ty lepiej zrozumiesz.....

 

 

"For those of you whom have always experienced the "soft brake lever issue"... give this a try. I pulled it off another forum; and it seems to remediate the issue. And it makes sense.

Pull down on your brake line and turn your bars to make sure the master cylinder is the highest part of the system so that any trapped air can make it all the way back into the MC. Pump up the brakes a few strokes and hold them on nice and tight. Take a plastic handled screw driver (or something like that) and tap on the brake line starting from near the caliper and work your way up the line making sure to hold pressure on the lever the whole time. Now release the lever and tap on the line from bottom to top once again. This loosens any minute bubbles that are attached to the brake line walls and sends them up to the master cylinder.

With the cover removed and the MC still the highest part of the system very lightly squeeze the lever pulling it in only a short distance (not creating any system pressure) and look at the tiny hole in the bottom of the MC. If there is still any air trapped in the system you will see very small bubbles floating up out of the orifice. Lightly squeeze without creating system pressure (very short strokes) until you see no more air. Do the same pattern all over again... set the cap back on, pump up the system, hold pressure and tap the line, release and tap the line, short stroke no pressure bleeds. Once you see no more tiny air bubbles you are done! Top off the reservoir and cap it off!

I had a boat trailer once with brakes, and some of the below procedures (like tapping the lines and making sure the master cylinder is at the high point) helped me;but not before I went through at least a gallon of brake fluid... trying to get the brakes bled, and the surge brake coupling feeling effective."

Edytowane przez Ksylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze to zluzowac kierownice i obrocic ja tak zeby zbiornik plynu byl w najwyzszym mozliwym polozeniu tak aby zlapane w systemie powietrze mialo tamtedy wyjscie. Pompujesz hamulce kilkoma ruchami i sciskasz + trzymasz dzwignie.

( Ja w tym momencie zwiazal bym ja trytytka jak pracujesz bez pomocnika ).

 

Bierzesz duzy srubokret z plastikowa raczka i ostukujesz ta raczka przewod hamulca od zacisku do pompy jednoczesnie trzymajac hamulec wcisniety.

Nastepnie puszczasz hamulec i jeszcze raz robisz ostukanie przewodu od dolu do gory. To powinno zluzowac male bombelki powietrza przyczepione do scian przewodu i poslac je w gore do zbiornika plynu.

 

Nastepnie bez zmieniania czegokolwiek zdejmujesz pokrywke zbiorniczka plynu hamulcowego i patrzysz w zbiornik plynu jednoczesnie przyciagajac lekko dzwignie hamulca, ma to byc maly ruch nie kreujacy zadnego cisnienia i obserwujesz otwor na dnie zbiornika laczacy go z pompa. Jezeli jakies powietrze jest jeszcze w systemie bedziesz widzial male babelki powietrza wyplywajace z tego otworu. Sciskaj lekko dzwignie nie kreujac zadnego cisnienia dopuki bomble nie przestana plynac.

 

Powtorz cala operacje jeszcze raz, zaloz pokrywke zbiornika, napompuj hamulec i trzymajac go wcisnietego opukuj przewod, potem spusc cisnienie i opukaj przewod jeszcze raz, zdejmij pokrywke i male ruchy jeszcze raz. Jesli znowu nie bedzie bombli to dolewasz plynu zakladasz pokrywke i jestes done.

 

Cholercia angielski jest o tyle prostszy i precyzyjniejszy w opisie czynnosci niz polski :).

Moj komentarz w nawiasach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam.

Koledzy mam problem z rocketem , mianowicie po przejechaniu ok 80-100 km zaczyna wariować. Przy jeździe do 2000 obr w momencie dodawania gazu to najpierw zamula, szarpie a zachwilę dopiero zaczyna jechać , po przekroczeniu 2000 obr to zaś trzyma ok 3000 -3500 obr , po czym muszę go zgasić i na nowo zapalić i jest ok ale do puki nie przekroczę 2000 obr. Serwisy Triumpha rozkładają ręce bo nie ma błędu.

 

Ratujcie !!!!!!!!!!!!!!!

 

Witam ponownie.

wracam do mojej sprawy z cytatu. czujnik wyczyszczony, przepustnice wyjęte, w serwisie wyregulowali napięcie na jakimś czujniku, i dalej to samo. ma ktoś jakiegoś mechanika z opolskiego, dolnośląskiego lub śląskiego to proszę o namiary.

z góry dzięki.

 

a tak przy okazji chłopaki z Keleris Riders organizują zlot w miejscowości Pokój koło Namysłowa 25-27.04.2014r

zapraszam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Witam ponownie.

wracam do mojej sprawy z cytatu. czujnik wyczyszczony, przepustnice wyjęte, w serwisie wyregulowali napięcie na jakimś czujniku, i dalej to samo. ma ktoś jakiegoś mechanika z opolskiego, dolnośląskiego lub śląskiego to proszę o namiary.

z góry dzięki.

 

a tak przy okazji chłopaki z Keleris Riders organizują zlot w miejscowości Pokój koło Namysłowa 25-27.04.2014r

zapraszam.

Mialem wprawdzie inny problem z obrotami, czyli po pewnym czasie gasł mi na wolnych obrotach. Czyszczenie czujnika i regulacja napięcia nic nie pomagała (restes położenia TPS pomagał na parę kilometrów). Wymieniłem więc czujnik położenia przespustnicy na nowy i pomogło. Czytałem na zagranicznych forach, że ludzi mieli z nim problemy, ale raczej take jak moje. Może pomoże, ale trzeba wydać parę złotych. Jak chcesz mogę wysłać Tobie ten mój stary, żeby potestować, czy objaw zmieni się mój. Wtedy potwierdzłao by to problem z tym czujnikem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest lepiej znacznie ale nie do konca jak powinno byc. Klamka dochodzi do manetki dosc łatwo chociaz hamulec hamuje dobrze i łapie zaraz po małym dotknięciu. Niestety ostatnio nie miałem w ogóle czasu żeby cokolwiek porobić przy tym. Nieustanna tyrka. Najblizszy tydzien mam wolny. Wreszcie troche pojezdze i zajme sie jeszcze hamulcem. Dzisiaj pierwszy raz wyciagnałem prosiaka od miesiaca a tez tylko po to zeby pojechac do spawacza i przerabiac mocowanie kufrów. Pozbyłem sie wreszcie beznadziejnych sakw i zakladam kufry. Niestety zaden producent kufrow nie przewidzial mocowania do Rocketa wiec kupilem monokey od jakiegos suzuki i przerabiam. Ma docelowo byc tak....

 

bikepics-2662929-full.jpg

Edytowane przez Ksylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wyglad jest dobry, dziwne ze Triumph nie zrobil nic do tego motocykla.

Tak tytulem dygresji to niespecjalnie podoba mi sie praktyka obecnego Triumpha w mieszaniu ze soba

nazw motocykli z lat 60 - 70 robionych przez Meriden Triumph.

Przeciez Rocket 3 to byla BSA z lat 68 - 72, a odpowiadajacy jej model 3 cyl Triumpha nazywal sie Trident.

To zdjecie mojego w livingu jeszcze przed rozbiorka, ktora pokazala ze silnik to zupelny smiec :

 

th_M1060002_zps2d65de62.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...