Skocz do zawartości

Triumph Rocket III


Kapiszon
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

mam pytanie odwołujące się do doświadczonych rocketowców, mam przejechane niecałe 12 tyś km ale motorek ma 6 lat. Jak myślicie czy sprawdzać luzy zaworowe i ewentualnie regulować czy spokojnie czekać do przebiegu serwisowego 16 tyś ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest zima więc na Twoim miejscu bym luzy sprawdził.Po co się z tym grzebać w środku sezonu.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Mam małą prośbę w imieniu mojego kolegi,motocyklisty, właściciela pięknego czerwonego Rocketa 3.A mianowicie ; zapina pierwszy bieg -staruje - jest o.k., zapina drugi bieg -jest o.k. ..i nagle -tylko na dwójce-następuje wg. jego słów "wylkeszczenie biegu ,na ułamki sekund i ponowne wkleszczenie ,ale z dużym metalicznym stukiem".Wiem ,że był już u mechanika,wiem ,że sprzęgło oraz tryby w skrzyni są o.k.,wiem że kom też nic nie wskazał.Czy macie jakiś pomysł na zdiagnozowanie usterki?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypada mu dwójka, niech sobie wyreguluje dzwignie do buta zeby nie opadała i nie wypadała dwójka. Jak po wbiciu dwójki dzwignia lekko oprze się na bucie to mu nic nie wyskoczy. Poza tym mi w Rockecie biegi najlepiej wchodza z minimalnym sprzęgłem. Konieczny jest nacisk buta na dzwignie i ruch gazem połączony z lekkiem naciśnięciem sprzegła. Biegi same wchodza jak w masełko. Wypadanie dwójki to czesty przypadek i trzeba robic skrzynię.........ale można poradzić sobie regulacją dzwigni j/w.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zmiana biegów w tym motorze to pewna sztuka, również uczę się i doszedłem do tego, że należy robić to bardzo szybko czyli szybkie ujęcie gazu sprzęgło bieg i szybkie dodanie gazu przy równoczesnym puszczeniu sprzęgła, jak robisz to powoli to strzela nieprzyjemnie, redukcja również nie za wczesna w stosunku do prędkości jazdy. tak jak ksylo pisze nie trzeba zbyt głęboko wciskać sprzęgła.



ta skrzynia jest według mnie strasznie prymitywna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałes o najwazniejszym w zmianie biegów. Najważniejszy zanim cokolwiek zrobisz z biegiem jest nacisk nogi na dzwignię. Bez tego nie zmienisz dobrze biegu w zadnym motocyklu. Motocykle nie maja w skrzyniach spowalniaczy jak samochody, tu trzeba wycwiczyc pewne odruchy ale najpierw trzeba wiedziec jakie i jaka jest ich kolejność. Nacisk na dzwignie i dopiero po tym szybki ruch manetki. Bez sprzegła wskoczy bieg idealnie. Ja uzywam sprzegła minimalnie na pierwszych trzech biegach, pozniej juz zmieniam bez sprzegła. Tylko dlatego to robie bo prosiak ma sporo mocy i ze sprzeglem mniej zrywa asfalt. Ale najwazniejszy jest nacisk buta na dzwignie zanim cokolwiek zrobisz. Stara zasada - zmiane biegow zaczyna noga i konczy noga.

 

Skrzynia jest bardzo dobra w prosiaku tylko trzeba sie nauczyc zmiany biegow w motocyklu a nie probowac jak w samochodzie. Przejedz sie FJR-ka dla porownania to poczujesz wymagającą skrzynię.

 

Zaczynamy naciskiem nogi na dzwignie, inaczej walicie w dzwignie jak juz sprzeglo jest wcisniete i rozp..... skrzynie biegów. Pozniej jest płacz, ze biegi wyskakuja albo co gorszego. Tak jest jak sie w dzwignie kopie a nie płynnie zmienia zaczynajac od nacisku dzwigni. Ten nacisk kasuje wszelkie luzy w mechanizmie i bieg wskakuje sam po minimalnym odpuszczeniu gazu. Wycwiczcie to a poczujecie przyjemnosc ze zmiany biegów. To podobnie jak z przeciwskrętem, trzeba się zmusic a pozniej jest olśnienie.

 

PS: Jeszcze jeden drobiazg, jesli zrobicie nacisk noga na dzwignie i ruszycie manetka a bieg nie wskoczy (bez uzywania sprzęgła) to wystarczy podregulowac linke od sprzegła, trzeba troche podciagnąc. Proby zmiany bez sprzegla proponuje na 4-5 biegu, nizsze z małym sprzeglem, dosłownie 1cm. Objawem opuszczonej linki sprzegla jest tez problem z wrzuceniem luzu na postoju. Jesli szukacie luzu to znak ze trzeba linke podciagnąć, a wtedy i biegi zaczna lepiej wskakiwać.

Edytowane przez Ksylo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wystarczyło trochę podpuścić kolegę Ksylo i mamy zgłębioną technikę zmiany biegów, jeszcze gdybyś dodał jakieś cenne uwagi do redukcji przełożeń, ja celowo opisałem to po mojemu bo nie mam doświadczenia i liczyłem na taki odzew super !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Redukowac można tak samo. Różnica jest taka, że przy redukcji trzeba dodawac gazu. Czyli nacisk nogi na dzwignię i mały ruch manetki dodajacy gazu. Obnizajac bieg silnik musi miec wyzsze obroty zeby motocykl jechal dalej z ta sama predkoscią. Jesli nie doda sie gazu to tylne koło szarpnie mocno i mozna zaliczyc glebe. Sztuka polega na tym , zeby dodac tego gazu odpowiednia ilosc i nie szarpnac tylnym kołem. W prosiaku polecam lekko uzywac sprzegla, ponizej 3-go biegu, zmniejsza sie uslizg tylnej gumy i płynniej sie redukuje. Hamowanie silnikiem jak najbardziej wskazane, dziala jak ABS.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja ciągle na Bridgestone 240/55/16. Nie sa zbyt dobre na wodzie ale jakos daje radę. W porównaniu z Metzelerami sa duzo żywotniejsze. Miałem ochotę na te Avony ale trafił sie znowu Britek więc biore i nie wybrzydzam.

Witam , po dłuższym czasie ,mialem problem z wyciem napedu , po rozebraniu okazało sie ze dyfer jest podjechany prawdopodobnie z powodu niskiego poziomu oleju ,troche to przegapiłem A wiec w roketach należy o to bardzo dbac .Mam prośbe w wcześniejszych twoich postach wspominałęs że masz serwisówke jak ustawic rozrząd gdyż muszę wymienic lancuch , gdybys mógł podrzucić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich "dosiadaczy" Rakiet . Od 3 tygodni sam dostąpiłem tego zaszczytu ;) Po 5 latach przygody z Intruderem VL1500 postanowiłem dokonać przesiadki. Mój wybór padł na Rocketa III Clasica. Moto sprowadzone z USA. Przez ten krótki czas udało mi się pokonać blisko 800 km i jutro mam w planie kilka następnych. :biggrin: . Pozdrawiam wszystkich pozytywnie zakręconych motomaniaków.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...