Skocz do zawartości

Stała tarcza i stały zacisk.


 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Elo.

Panowie potrzebuje fachowej rady.

Mam nie pływającą tarcze i stały zacisk 4 tłoczki ( po dwa na stronę) i zastanawiam się jak to będzie hamowało, czy bez żadnych zgrzytów czy negatywnego wpływu na tarcze?

Chciał bym to wiedzieć zanim wykonam odsadzenie tarczy i adapter do zacisku.

Może ktoś z Was ma takie zestawienie i powie mi czy gra i buczy.

 

Zestaw będzie zamontowany w motocyklu Supermoto.

 

yo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a z jakiego motocykla masz ten zacisk - tak z ciekawosci

Jest to 4 tłoczkowy zacisk Brembo, ten złoty skręcany, montowany seryjnie w Ducati, i w KTMach SM.

Mam kompletny układ hamulcowy z KTM 640 SM AD 2004, prawie nie używany.

Tarcza ma 297mm średnicy i pochodzi z hondy FMX650, wraz z przednim kołem.

 

yo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, ze masz ten zacisk:

 

http://www.ktmworld.com/oem_part_images%5C04586134.gif

 

pracujacy tu:

 

http://www.ordet.it/foto/jac/KTM1.jpg

 

zastanawia mnie czy zacisk jest mocowany do widelca na sztywno, czy jest tak jakis uklad pozwalajacy sie elementom wzajemnie poruszac - tarcza wyglada na stala - ale zastanawia mnie - jak juz napisalem zamocowanie zacisku do adaptera - niech sie ktos madry wypowie czy to jest na sztywno czy plywa na mocowaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacisk jest na sztywno.

 

Co do samej tarczy to na tym zdjęciu widać, ze tarcza ma przecięta mocowania, dokładnie w osi śrub mocujących ją do piasty..

 

https://www.ktm-parts.com/mm5/graphics/0000...rakedisc320.jpg

 

Więc się może i poddaje lekko, tylko pytanie jakim siłom ma się niby poddawać tarcza, ściskana z obydwu stron, teoretycznie z tą samą siłą.

 

Poza tym ta z KTM ma 320mm a moja 297mm.

 

A może ktoś zna odpowiedź, na pytanie, jakie zadanie ma pływająca tarcza, np w hondzie VFR gdzie współpracuje z pływającymi zaciskami. Słyszałem gdzieś że taki sposób oddzielenie wieńca zewnętrznego od wewnętrznego, ma zapobiegać krzywieniu się tarczy hamulcowej od temperatury.

Pytanie czy wieńce te są wykonane z różnych materiałów.Było by to nawet logiczne.

 

yo

Edytowane przez superfastmario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie jest. Tarcza się nagrzewa a element przykręcony do piasty już nie. Jeśli masz stały zacisk i stałą tarczę z tłoczkami po obydwu stronach to ważna jest tylko dokładne zdystansowanie tarczy względem zacisku. Kwestia luz między tarczą a klockiem załatwiana jest przez elastyczność uszczelek w zacisku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo wazne jest zeby zacisk i tarcza byly rownolegle wzgledem siebie,tzn. tloczki prostopadle wzgledem tarczy.

 

Nowsze motocykle maja zaciski montowane radialnie takze tam to jest juz bez znaczenia,ale w starszych mozna poprawic prace zacisku dokladnie go ustawiajac za pomoca podkladek odpowiedniej grubosci.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz bez obaw składać cały ten zestaw.

Poza idealnie ustawionym zaciskiem względem tarczy musisz pamiętać aby tarcza miała lekkie bicie rzędu kilku dziesiątych milimetra. Sprawę bicia załatwia podłożenie papierowej podkładki pod dwa kolejne otwory pomiędzy piastę a tarczę.

 

Ps.

Adapter łączący zacisk z golenią powinien być wykonany z kutego stopu aluminium.

Człowiek mądrzeje z wiekiem i zwykle jest to wieko od trumny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że "bijąca" tarcza ma rozpychac tłoczki zeby klocki za mocno nie tarły o tarczę?

 

 

Co do adaptera-to czy lotniczy stop aluminium nie wystarczy? Nie wiem czy kuty.

yo

Edytowane przez superfastmario
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki wielkie za dpowiedź-będe teraz mógł sie teraz zabrać do tego jak należy i bez obaw.

 

Musze odsadzć tarczę jakieś 2mm bo zacisk obciera o szprychy, a nie mam zamiaru go szlifować, choć wiem że tak się robi.

Jeśli jednak zabraknie mi miejca między lagami, a zaznaczm że jest tam ciasno, mam możliwość założenia zacisku 3 tłoczkowego z VFR800FI.

Mam tylko nadzięję że pompa hamulcowa z zacisku 4 tłoczkowego nie bedzie za wydajna do 3 tłoczkowego.

Ale to mogę sprawdzić na sucho.

To tak przy okazji, żeby podzielić się problemami jakie napotyka sie "rzeźbiąc w gównie".

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...