Skocz do zawartości

Honda świece


Hondodajny
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Posiadam Hondę cm 400 w bdb stanie. Mam mały problem. Ogólnie motoru zbyt często teraz już nie przepalam, zdarza się raz na 2 lub 3 tygodnie. Mam mały problem. Kupiłem dwie nowe świece NGK. Wszystko elegancko chodziło aż do czasu gdy odpaliłem motor tak jak zawsze i jedna ze świec, nie przepala i była cała zalana. Jedna z tych NGK. Więc zmieniłem tą jedną świece NGK na Denso i motor zaczął chodził elegancko. I chciałbym jeszcze dodać że nawet gdy czyściłem tą świece nic to nie dawało. Wiem że nie powinny byc świece różne. Ale ten sam problem nastąpil przy odpalaniu dzisiejszym. Świeca denso nie przepalała i była cała zalana. czyściłem i nic to nie dawało. Włożyłem z powrotem tą drugą NGK i teraz mam dwie NGK te co było na początku i motor znów elegancko chodzi. I było tak zawsze przy odpaleniu. Mieszanka jest dobrze wyregulowana. Przed dwiema nowymi NGK miałem świece denso te co właściciel miał i jedna z nich padła więc kupiłem dwie NGK od razu nowe te o nich wspominałem. Problem z nowymi NGK nastąpił jakieś 2,5 tygodnia temu. Więc denso poszła i dzis z denso znów na tą NGK i chodzi elegancko. Nie wiem co jest grane. nie chcialbym co odpalanie zmieniać świecy. Może po prostu źle coś robię. Za dużo ssania sam nie wiem. Ale nawet kiedy świece wyczyszczę to i tak jest to samo z nią więc włożyłem znów tą NKG dziś i ok. Chcę jeszcze dodać że motor stoi w garażu (blok) i nie jest ten garaż ogrzewany. Proszę o odpowiedz.

Edytowane przez Hondodajny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to prawy cylinder, to problem może leżeć w zagniecionym połączeniu gaźnika z airboxem. Zmniejszone światło dolotu powoduje wzbogacenie mieszanki.

Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim nie przepalaj bez potrzeby motocykla.Jest zimno paliwo dobrze nie odparowuje i dlatego zalewa świece.Jeśli już zamierzasz przepalić moto to należy go dobrze zagrzać,a najlepiej się przejechać.

2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km

2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to jest lewy cylinder. Chłopaki pomóżcie. Ja nie przepalam bez potrzeby motocykla. A żeby go nagrzać trzeba sie przejechac wiem ale wpierw chyba go trzeba odpalic i w tym czasem problem. Teraz są 2 NGK i dobrze. Ale zobaczymy czy znów nie będę musiał zmienić świecy.

 

ale jak wymieniłem tą denso co się zalewała i silnik nie równo chodził, na tą NGK co miał wcześniej jest już dobrze. Nie wiem co się dzieje. Długo go na ssaniu nie trzymam bo to się dzieje od razu po odpaleniu nawet jak spuszcze ssanie i troche nierówno pochodzi to i tak potem strzela i sie dławi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie to jest lewy cylinder. Chłopaki pomóżcie. Ja nie przepalam bez potrzeby motocykla. A żeby go nagrzać trzeba sie przejechac wiem ale wpierw chyba go trzeba odpalic i w tym czasem problem. Teraz są 2 NGK i dobrze. Ale zobaczymy czy znów nie będę musiał zmienić świecy.

 

ale jak wymieniłem tą denso co się zalewała i silnik nie równo chodził, na tą NGK co miał wcześniej jest już dobrze. Nie wiem co się dzieje. Długo go na ssaniu nie trzymam bo to się dzieje od razu po odpaleniu nawet jak spuszcze ssanie i troche nierówno pochodzi to i tak potem strzela i sie dławi..

 

Czy problem cały czas występuje na tym samym cylindrze? Może kabelek świecy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZAinwestuj w tiktaki, znaczy w irydowe świece. I będzie (prawdopodobnie) po sprawie. I nie odpalaj go tylko dlatego że cię ochota naszła. naprawdę silnik musi (powinien) się rozgrzac do swojej temp pracy i pochodzic tak chwilkę żeby było dobrze.

 

A irydki na ebayu po 7$ są.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świeca powinna mieć iskrę tylko między 2 elektrodami. Zazwyczaj przebicie jest na izolatorze (w tej przestrzeni wewnątrz świecy, pod elektrodami). Objawia się ono tym, ze wtedy na tym izolatorze skacze mała żółto-złota iskra. Sprawdź to najlepiej w ciemnym pomieszczeniu.

 

A sprawdzałes czy te nowe swiece mają dobra iskrę i odpowiednią przerwę na elektrodach dla twojego moto?

 

Piszesz ze zmieniasz świeci i wtedy jest OK, to moze kable wysokiego napięcia mają przebicie i jak zmieniasz świece to wtedy kablami WN ruszasz i chwilowo moto działa jak należy. Spróbuj zmienić kable i fajki, bo moze mają przebicie.

Edytowane przez gandżo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli stąd się bierze te zalanie świecy, a jak jest cała mokra nie przepala i moto chodzi nie równo. Mogę podejrzewać że mogą to być jednak te kable. Wyjąłem świece denso ta co się zalała i nawet po wyczyszczeniu nie chciał chodzić dobrze. A ja z powrotem zamontowałem tą drugą NGK elegenacko chodzi. Mam jeszcze pytanie może to być problem z nieodpowiednim dobraniem wartości cieplnej świecy?

 

p.s. następnym razem jak będę przepalał moto to po ciemku sprawdzę tą iskrę i się okaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Mam jeszcze pytanie może to być problem z nieodpowiednim dobraniem wartości cieplnej świecy?

 

Nie może.

 

Jeśli problem występuje na różnych świecach (egzemplarze, zamienianie między cylindrami itp.), a zawsze na tym samym cylindrze to problem będzie w gaźniku lub w układzie zapłonowym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo z układem zasilania tej świecy na tym cylindrze. Gandżo dobrze radzi - fajki i kable drogie nie są, a i tak wypada je co kilka (5-7) lat wymieniac.

Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej,

ja bym podejrzewał jakiś problem z zalewaniem na postoju - jeśli trzymasz go na nóżce bocznej mogło by to tłumaczyć dlatego problem jest z lewą stroną.

Następnym razem wykręć świecę przed odpaleniem i spr. czy jest mokra, ew. zamykaj kraniki podczas postoju.

 

pzdr, Adam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...