Hondodajny Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 (edytowane) Witam wszystkich. Posiadam Hondę cm 400 w bdb stanie. Mam mały problem. Ogólnie motoru zbyt często teraz już nie przepalam, zdarza się raz na 2 lub 3 tygodnie. Mam mały problem. Kupiłem dwie nowe świece NGK. Wszystko elegancko chodziło aż do czasu gdy odpaliłem motor tak jak zawsze i jedna ze świec, nie przepala i była cała zalana. Jedna z tych NGK. Więc zmieniłem tą jedną świece NGK na Denso i motor zaczął chodził elegancko. I chciałbym jeszcze dodać że nawet gdy czyściłem tą świece nic to nie dawało. Wiem że nie powinny byc świece różne. Ale ten sam problem nastąpil przy odpalaniu dzisiejszym. Świeca denso nie przepalała i była cała zalana. czyściłem i nic to nie dawało. Włożyłem z powrotem tą drugą NGK i teraz mam dwie NGK te co było na początku i motor znów elegancko chodzi. I było tak zawsze przy odpaleniu. Mieszanka jest dobrze wyregulowana. Przed dwiema nowymi NGK miałem świece denso te co właściciel miał i jedna z nich padła więc kupiłem dwie NGK od razu nowe te o nich wspominałem. Problem z nowymi NGK nastąpił jakieś 2,5 tygodnia temu. Więc denso poszła i dzis z denso znów na tą NGK i chodzi elegancko. Nie wiem co jest grane. nie chcialbym co odpalanie zmieniać świecy. Może po prostu źle coś robię. Za dużo ssania sam nie wiem. Ale nawet kiedy świece wyczyszczę to i tak jest to samo z nią więc włożyłem znów tą NKG dziś i ok. Chcę jeszcze dodać że motor stoi w garażu (blok) i nie jest ten garaż ogrzewany. Proszę o odpowiedz. Edytowane 14 Listopada 2009 przez Hondodajny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
saska251 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Jeśli to prawy cylinder, to problem może leżeć w zagniecionym połączeniu gaźnika z airboxem. Zmniejszone światło dolotu powoduje wzbogacenie mieszanki. Cytuj Tchórze zostali w domu, słabi zginęli po drodze, przetrwali emzeciarze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ptaq_ Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 A jak go przepalasz to długo silnik chodzi? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter 1600 Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Przede wszystkim nie przepalaj bez potrzeby motocykla.Jest zimno paliwo dobrze nie odparowuje i dlatego zalewa świece.Jeśli już zamierzasz przepalić moto to należy go dobrze zagrzać,a najlepiej się przejechać. Cytuj 2008Chorwacja 4530km 2009Chorwacja Czarnogóra 4480km 2010Czarnogóra Chorwacja 4550km 2010Czarnogóra Grecja 5100km2012Macedonia Albania 4600km 2013Włochy Sycylia 6000km 2014Czarnogóra Albania 4490km 2015 Rumunia Bułgaria.4750km 2016Serbia Czarnogóra 4550km2017 Dagestan 8500km2018 Toskania 4500 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondodajny Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 nie to jest lewy cylinder. Chłopaki pomóżcie. Ja nie przepalam bez potrzeby motocykla. A żeby go nagrzać trzeba sie przejechac wiem ale wpierw chyba go trzeba odpalic i w tym czasem problem. Teraz są 2 NGK i dobrze. Ale zobaczymy czy znów nie będę musiał zmienić świecy. ale jak wymieniłem tą denso co się zalewała i silnik nie równo chodził, na tą NGK co miał wcześniej jest już dobrze. Nie wiem co się dzieje. Długo go na ssaniu nie trzymam bo to się dzieje od razu po odpaleniu nawet jak spuszcze ssanie i troche nierówno pochodzi to i tak potem strzela i sie dławi.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 Moze to wina świec. Nawet nowe markowe świece czasem lubią dostać przebicie. Sprawdź dokładnie czy nowe swiece nie mają przebicia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
soulreaver Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 nie to jest lewy cylinder. Chłopaki pomóżcie. Ja nie przepalam bez potrzeby motocykla. A żeby go nagrzać trzeba sie przejechac wiem ale wpierw chyba go trzeba odpalic i w tym czasem problem. Teraz są 2 NGK i dobrze. Ale zobaczymy czy znów nie będę musiał zmienić świecy. ale jak wymieniłem tą denso co się zalewała i silnik nie równo chodził, na tą NGK co miał wcześniej jest już dobrze. Nie wiem co się dzieje. Długo go na ssaniu nie trzymam bo to się dzieje od razu po odpaleniu nawet jak spuszcze ssanie i troche nierówno pochodzi to i tak potem strzela i sie dławi.. Czy problem cały czas występuje na tym samym cylindrze? Może kabelek świecy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 ZAinwestuj w tiktaki, znaczy w irydowe świece. I będzie (prawdopodobnie) po sprawie. I nie odpalaj go tylko dlatego że cię ochota naszła. naprawdę silnik musi (powinien) się rozgrzac do swojej temp pracy i pochodzic tak chwilkę żeby było dobrze. A irydki na ebayu po 7$ są. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondodajny Opublikowano 14 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 ALe teraz jest dobrze ja z powrotem włożyłem NGK świece. Jak pogrzebie z tymi świecami coś to jest zawsze dobrze. Motocykl jak odpalam to już nie gasze bo wiem ze sie rozgrzac musi. A jak sprawdzić przebicie świecy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gandżo Opublikowano 14 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2009 (edytowane) Świeca powinna mieć iskrę tylko między 2 elektrodami. Zazwyczaj przebicie jest na izolatorze (w tej przestrzeni wewnątrz świecy, pod elektrodami). Objawia się ono tym, ze wtedy na tym izolatorze skacze mała żółto-złota iskra. Sprawdź to najlepiej w ciemnym pomieszczeniu. A sprawdzałes czy te nowe swiece mają dobra iskrę i odpowiednią przerwę na elektrodach dla twojego moto? Piszesz ze zmieniasz świeci i wtedy jest OK, to moze kable wysokiego napięcia mają przebicie i jak zmieniasz świece to wtedy kablami WN ruszasz i chwilowo moto działa jak należy. Spróbuj zmienić kable i fajki, bo moze mają przebicie. Edytowane 14 Listopada 2009 przez gandżo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hondodajny Opublikowano 15 Listopada 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Czyli stąd się bierze te zalanie świecy, a jak jest cała mokra nie przepala i moto chodzi nie równo. Mogę podejrzewać że mogą to być jednak te kable. Wyjąłem świece denso ta co się zalała i nawet po wyczyszczeniu nie chciał chodzić dobrze. A ja z powrotem zamontowałem tą drugą NGK elegenacko chodzi. Mam jeszcze pytanie może to być problem z nieodpowiednim dobraniem wartości cieplnej świecy? p.s. następnym razem jak będę przepalał moto to po ciemku sprawdzę tą iskrę i się okaże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość brys Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 (...) Mam jeszcze pytanie może to być problem z nieodpowiednim dobraniem wartości cieplnej świecy? Nie może. Jeśli problem występuje na różnych świecach (egzemplarze, zamienianie między cylindrami itp.), a zawsze na tym samym cylindrze to problem będzie w gaźniku lub w układzie zapłonowym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Buber Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Albo z układem zasilania tej świecy na tym cylindrze. Gandżo dobrze radzi - fajki i kable drogie nie są, a i tak wypada je co kilka (5-7) lat wymieniac. Cytuj Dezinformacja i fake newsy opierają się na tendencyjności w naszym myśleniu. Nie lubimy otrzymywać informacji, które są sprzeczne z tym, jak postrzegamy świat. Wolimy wiadomości, które potwierdzają nasze przekonania. Problem w tym, że wobec takich przekazów jesteśmy mniej krytyczni, więc jeśli dezinformacja będzie zgodna z tym, w co i tak już wierzymy, łatwiej będzie się nam na nią nabrać. Pamiętajmy, dezinformacja ma na celu radykalizację naszego światopoglądu, a nie jego zmianę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jimi11 Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 Po dluzszej przejazdzce sprawdz kolor lewej swiecy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
fxrider Opublikowano 15 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2009 hej, ja bym podejrzewał jakiś problem z zalewaniem na postoju - jeśli trzymasz go na nóżce bocznej mogło by to tłumaczyć dlatego problem jest z lewą stroną. Następnym razem wykręć świecę przed odpaleniem i spr. czy jest mokra, ew. zamykaj kraniki podczas postoju. pzdr, Adam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.